Facebook data

1
Island
#84008 Island 14 år, 11 månader sen Stoke: 7

Gladaolle
graphgraph

som man har sett i NSM så ser det riktigt bra ut på surffronten på Island och mina kära föräldrar och jag ska kanske dit i slutet på juni några dagar. så jag undrar om något vet något om bräduthyrning, kända spots osv. tack för hjälpen!

Logga in för att svara
#84015 Svar: Island 14 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Om du röker så är det nog ingen fara att aska på marken... du behöver nog inte fråga efter en askkopp...

Logga in för att svara
#84108 Svar: Island 14 år, 11 månader sen Stoke: 0

Stefan
graphgraph

Bräduthyrning... hmmm inte vad jag vet, men ska fråga en kompis som bor där om han vet något. Surfbryt finns det en del. Var där i skiftet juni/juli förra året och fick riktigt bra surf i Thorlákshöfn (thorlaukshöpn). Kolla t.ex. www.magicseaweed.com och www.wannasurf.com. Fanns en hemsida gjord av en isländsk surfare, men den ligger visst nere nu.

Surf hittar du också på den långa sandstranden bort mot Selfoss, och säkert på en massa andra osurfade ställen. Den här veckan har det enligt prognosen varit 2+ till 3-metersvågor, svaga offshorevindar och 12-13 sekunders period =)

Sen är det ju fint att se resten av Island, även om det är lätt att fastna för vågorna. T.ex. kan man hitta naturliga quarterpipes av gräs på fjället och hoppa lite =)

Hälsa sälarna från mig!

Logga in för att svara
#84109 Svar: Island 14 år, 11 månader sen Stoke: 0

Stefan
graphgraph

Ändrat av Stefan
Logga in för att svara
#84110 Svar: Island 14 år, 11 månader sen Stoke: 0

Stefan
graphgraph

Logga in för att svara
#84112 Svar: Island 14 år, 11 månader sen Stoke: 7

Gladaolle
graphgraph

Stefan skrev:
Bräduthyrning... hmmm inte vad jag vet, men ska fråga en kompis som bor där om han vet något. Surfbryt finns det en del. Var där i skiftet juni/juli förra året och fick riktigt bra surf i Thorlákshöfn (thorlaukshöpn). Kolla t.ex. www.magicseaweed.com och www.wannasurf.com. Fanns en hemsida gjord av en isländsk surfare, men den ligger visst nere nu.

Surf hittar du också på den långa sandstranden bort mot Selfoss, och säkert på en massa andra osurfade ställen. Den här veckan har det enligt prognosen varit 2+ till 3-metersvågor, svaga offshorevindar och 12-13 sekunders period =)

Sen är det ju fint att se resten av Island, även om det är lätt att fastna för vågorna. T.ex. kan man hitta naturliga quarterpipes av gräs på fjället och hoppa lite =)

Hälsa sälarna från mig!

[img/]

Okej! ja okej, ska dit exakt samma datum. Ja, har kollat lite på Wannasurf och om det är som på dina bilder blir det nog till och ta med egna brädan och leta bryt för hela slanten! tack för informationen! jag ska hälsa sälarna

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!