Facebook data

1
surfbräda på SAS - erfarenheter?
#84813 surfbräda på SAS - erfarenheter? 14 år, 11 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

Hej,

Jag flyger sällan SAS, då jag tycker de är det sämsta flybolaget i hela världen. Dock så var jag tvungen att boka med dom på min första sträcka påväg till Bali, dvs Sthlm-Frankfurt. Därifrån flyger jag med Malaysian airlines, och de har jag aldrig haft problem med.

Har någon annan här flygit med SAS och surfbrädor, vad kan man förvänta sig för dom? på deras informativa hemsida framgår denna tabell: www.sas.se/sv/Allt-om-resan/Bagage/pristabell/

Där står det att det kostar 80€ enkel väg att ta med bräda på "enkelresa från inrikes/Europadestination till Interkontinental destination. ". däremot kostar det 160€ på "enkelresa från/till Inter-kontinental destination.". Hur ska dom ha det?

och kommer i så fall SAS ta betalt för hela vägen, eller bara till Frankfurt?

Tacksam för svar
J

Logga in för att svara
#84817 Svar: surfbräda på SAS - erfarenheter? 14 år, 11 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

om baggaget är incheckad hela vägen, så är det bara en summa.

Du kan ha tur på tillbaka vägen och inte betala alls.

Det blir kanske bara 50euro enkel väg med SAS till frankfurt, eftersom du kan säga när du checkar in att malaysia har inte en brädavgift.

Ändrat av SharkBoy
Logga in för att svara
#84820 Svar: surfbräda på SAS - erfarenheter? 14 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

De forna BOS medlemmarna hjälper till

sen 2007

Logga in för att svara
#84821 Svar: surfbräda på SAS - erfarenheter? 14 år, 11 månader sen Stoke: 3

bumbum
graphgraph

tja! flög sthlm-london med sas när jag skulle till sri lanka i vintras och fick då betala 50 euro.. bagen var lite större så egentligen skulle det nog gått på 80 men bruden i kassan hade inte nån jättekoll direkt.

lycka till!

Logga in för att svara
#84822 Svar: surfbräda på SAS - erfarenheter? 14 år, 11 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

tack för svar!

ja, jag får väl helt enkelt påpeka att jag inte tänker betala för mer än till frankfurt då.
blir till att vara på mitt allra bästa humör och köra hela flirt-grejen med den incheckningsdisken som ser ut att ha den snällaste tanten. det brukar funka, när det gäller skidbagage i alla fall.

Logga in för att svara
#84824 Svar: surfbräda på SAS - erfarenheter? 14 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

ja... men vad fan gör du om du står i en kö som leder till typ tre olika diskar... och sen när du står först i kön... ja då är det den som blir först ledig som kommmer ropa på dig....

har du då otur... så sitter det där den värsta Ragatajäveln till Kärring du kan tänka dig existerar på denna jord. Med starkt blått jävla påskkärring spackel till häxa under ögonen, sliten, tjurig, sur, arg, BITTER som hatar män, speciellt flirtiga män, och som hatar alla människor men ÄLSKAR REGLER, Speciellt sådana regler som skadar människor...

ja..

vad gör du då va!!?

Logga in för att svara
#84847 Svar: surfbräda på SAS - erfarenheter? 14 år, 11 månader sen Stoke: 0

trandan
graphgraph

Kolla upp så att de tar brädor ö-h taget på flighten innan du drar till arlanda..

Fick 5 dagar före en marockoresa av SAS reda på att "det inte går att ta med brädor mellan kastrup/frankfurt för de får inte plats i lastrummet på _vad det nu var för flygplansmodell_

Där fick jag för att jag försökte boka brädfrakt _före avresa_...

Logga in för att svara
#84867 Svar: surfbräda på SAS - erfarenheter? 14 år, 11 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

trandan - det låter som en bra idé. brukar vara skeptisk till att boka brädfrakt i förväg då man inte får möjligheten att kanske slippa att betala. men att inte få ta med brädorna skulle suga
!

Logga in för att svara
#84905 Svar: surfbräda på SAS - erfarenheter? 14 år, 11 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Själv kollar jag numera ALLTID upp frakt å sånt med brädor INNAN man bokar flygbolag!
Rätt ofta sitter en sur käring jävel redan på Arlanda å gnäller fast man bokat i förväg....!!?

Arlanda är ofta det största problemet.

Logga in för att svara
#84907 Svar: surfbräda på SAS - erfarenheter? 14 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

nej inte arlanda SUR KÄRRINGAR är det största problemet!!

Jag vet varför dom är sura också... dom har fått för lite champagne i fittan!!!

Logga in för att svara
#84914 Svar: surfbräda på SAS - erfarenheter? 14 år, 11 månader sen Stoke: 1

BennyS
graphgraph

Checka in själv via automat, få dina bagage taggar utskriva sen lämna bara surfbrädan vid special. Har väl flugit 4-5 gg med SAS på detta sättet utan problem.
/B

Logga in för att svara
#84938 Svar: surfbräda på SAS - erfarenheter? 14 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

BennyS skrev:
Checka in själv via automat, få dina bagage taggar utskriva sen lämna bara surfbrädan vid special. Har väl flugit 4-5 gg med SAS på detta sättet utan problem.
/B

jaha

Förstår du dig på sånna tekniska grejer som självincheckning via automat! :-D

Ändrat av sverre
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!