Facebook data

1
europa lågbudget tips?
#84875 europa lågbudget tips? 13 år, 11 månader sen Stoke: 45

marQs
Inlägg: 636
graphgraph
offline

I Juli månad ska jag ta min lilla budget och ta mig runt längs kusten i Europa å leta vågor, couchsurfing, tummen upp och stormkök som gäller. Tänkte dra på Summerjam festivalen i Tyskland åså va ett par dagar i Amsterdam sen ta mig till kusten, tror jag siktar på en snabb resa till Franska kusten på en gång åså vidare neröver helt enkelt.

Finns det några goooa tips?
Såsom billiga boenden, bra ressätt, kontakter, bilresor man kan joina åsåvidare?
Om allt går bra slutar jag i Marocko.
 
Logga in för att svara
#84877 Svar: europa lågbudget tips? 13 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

marQs skrev:
I

Finns det några goooa tips?
Såsom billiga boenden, bra ressätt, kontakter, bilresor man kan joina åsåvidare?
Om allt går bra slutar jag i Marocko.


jointar är alltid bra att ha på sig, det odlar vänskap över kulturer... inte alla subkulturer dock som polisrörelsen som börjat sprida sig mer och mer i det moderna samhället..

Om det går riktigt bra, så kommer du hem från Marocko också eller..??
 
Logga in för att svara
#84882 Svar: europa lågbudget tips? 13 år, 11 månader sen Stoke: 45

marQs
Inlägg: 636
graphgraph
offline

Amsterdam som första stopp passar ju perfekt då, jag köper några hundra å tar med! Tackar Tackar för tipset!

Hoppas på att komma hem iallafall, hur det ska gå till om pengarna tar slut är en bra fråga men lite får man väl planera efter plånboken. Vilket jag är rätt så dålig på.
 
Logga in för att svara
#84913 Svar: europa lågbudget tips? 13 år, 11 månader sen Stoke: -56

elinn
Inlägg: 441
graphgraph
offline

Strackan malmo - amsterdam ca 600 eur. Strackan amsterdam - hossegor 800 euro.
Hossegor - taghazout 1500 euro om du kor atlantkusten spaninen portugal. Massa toll i spaninen & france, portugal. Oj nu raknade jag inte med mat och annat skit man behover pa vagen. oops!

Europa ar kallt, blasigt, dyrt och shit surf. Du lar inte scora waves juli - aug heller.
France suger, spaninen suger, portugal suger da.. Aven om du skulle komma till marocco i sept skulle du fortfarande inte scora nat.. (france borjar i sept, marocco going off dec - apr)
Mest ekonomiskt skulle det nog vara att stanna en hel manad pa all inclusive surfcamp hehe
Det lar ju bara bli en massa kora runt, branna pengar pa bensin, windy shit surf.

btw stormkok suger verkligen gor det inte... fastfood ar mycket mer ekonomiskt.
ravaror kostar, dessutom vill man helst diska och sant pa camping, gor man det pa gatan sa gar allt ut i havet (dar du surfar) och du far arga locals efter dig.

Om jag var du skulle jag ta flyget till usa, kopa bil pa craigslist, sen bila till central amerika, dumpa bilen nanstan dar, flyga hem fran central amerika.

Sorry om jag e lite negativ men det ar inte vart pengarna.
Im over it!
 
Ändrat av elinn
Logga in för att svara
#84915 Svar: europa lågbudget tips? 13 år, 11 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
Inlägg: 2926
graphgraph
offline

Hahahahaha, jisses!
Antar att din Europatripp såg något annorlunda ut än vad mina har gjort.
 
Logga in för att svara
#84923 Svar: europa lågbudget tips? 13 år, 11 månader sen Stoke: -56

elinn
Inlägg: 441
graphgraph
offline

haha jaa men det var val 10 ar sen oxa?
Det (bensin priset) var val battre forr...

naaah det var val ganska najs, portugal och basque contry var najsest, men dyrt. For samma pengar hade jag kunnat valja prime location pa Bali i minst en manad.
Nu korde jag egen bil. Om man hittar folk att lifta med sa blir det val billigare, a andra sidan verkar det otroligt krangligt luffa igenom europa med surfbrador. Eller boggieboardar marsQ? Det verkar smidigare iaf.

Aker man med folk som man ar beroende av sa hander det ganska ofta att man sjalv vill surfa "har och nu" men eftersom de andra har bil sa tenderar de att aka upp och ned langst kusten 100 ganger och scouta efter nat battre.. och som vanligt slutar det alltid med att folk surfar det spot som de sag forst, fast sonderblast eller crowded, lr fel tide...

Resultat = 90% bila 10 % surf
 
Logga in för att svara
#84926 Svar: europa lågbudget tips? 13 år, 11 månader sen Stoke: 9

jacobw
Inlägg: 544
graphgraph
offline

jag är beredd att hålla med, alla mina erfarenheter av sommarsurf i europa är likamed massvis av folk och mediokra vågor.

om jag var du skulle jag lägga 7000 på ett flyg till bali, alternativt lombok, och hålla dig där en månad. boende och mat är närmast försumbara summor, moppe 25 kronor om dagen, osv. trevligare folk, godare mat, inga kassa nerblåsta beachbreaks (förutom kuta beach då).

resultat = 90% good times 10% pengar
 
Logga in för att svara
#84929 Svar: europa lågbudget tips? 13 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

Nu ska man ju inte uppmuntra till skumraskaktivitet. Men för en herrans massa år sen träffade jag på några svenskar i Marocko som berättade om ett trick. De hade tydligen hittat nån supermarché där pantflaskorna stod lägligt till på baksidan efter stängningsdags..så det blev mycket pantpengar som de använde till att knöka sin van full med dyra franska livsmedel. hahaha
 
Logga in för att svara
#84930 Svar: europa lågbudget tips? 13 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

Europa är övervärderat pga eurofuskbygget, håller med åk till Bali och återkom när monsterunionen avvecklats haha.
 
Logga in för att svara
#84945 Svar: europa lågbudget tips? 13 år, 11 månader sen Stoke: 45

marQs
Inlägg: 636
graphgraph
offline

Europa i Juli kanske inte ger nån supersurf, men en kul resa runtom, men det är ju faktiskt surf jag vill ha så forskning, tips här och tips där får mig att fundera. . . =/

Men int kostar det så mycket som Elinn säger heller, låter ju helt galet, man flyger ju Oslo - Marrakech för en tusenlapp, lifta och åka lastbil går ofta rätt bra, smyga upp godståg å säkra sig med klättersele likaså.
Å stormkök!! Det är ju fan det bästa som finns, man behöver inte diska om man äter upp allt och bara häller i lite desinfekt i kastrullen efteråt, månader och månader har jag lagat min mat i stormkök, jag är bättre kock på det än hemma skulle jag vilja påstå.

Va ju nyss en månad på Bali så skulle va kul å prova nåt annat, Lombok en månad till skulle iofs inte skada! =)

Costa rica?
Mexico?

Hmmmmmmmmmmmmmmmmm!
 
Logga in för att svara
#84949 Svar: europa lågbudget tips? 13 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Ryska ishavet...
 
Logga in för att svara
#84957 Svar: europa lågbudget tips? 13 år, 11 månader sen Stoke: 3

MesS
Inlägg: 84
graphgraph
offline

Låter som en kul resa! Vet inte vilken vag Elinn tog men det ska gå att ta sig ner till hossegor från stockholm med bil før ca 300 euro.. Gå in på www.viamichelin.com/ o titta

peace
 
Ändrat av MesS
Logga in för att svara
#84961 Svar: europa lågbudget tips? 13 år, 11 månader sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

Island, kor till norge o hoppa pa fargan, ta med talt.

+ Inget folk
+ Kallt o skont sa att man kan sova bra,
+ Inga svennebananer
+ Billigare an forut
+ Islandska brudar

- Inget folk
- Kallt
- Islandska brudar
 
Logga in för att svara
#84964 Svar: europa lågbudget tips? 13 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

va fan det måste väl finnas heta isländska brudar där, med tanke på alla heta vulkaner...
vulkan
vulva...
 
Logga in för att svara
#84982 Svar: europa lågbudget tips? 13 år, 11 månader sen Stoke: 9

perry
Inlägg: 384
graphgraph
offline

elinn skrev:
Strackan malmo - amsterdam ca 600 eur. Strackan amsterdam - hossegor 800 euro.
Hossegor - taghazout 1500 euro om du kor atlantkusten spaninen portugal. Massa toll i spaninen & france, portugal. Oj nu raknade jag inte med mat och annat skit man behover pa vagen. oops!

Europa ar kallt, blasigt, dyrt och shit surf. Du lar inte scora waves juli - aug heller.
France suger, spaninen suger, portugal suger da.. Aven om du skulle komma till marocco i sept skulle du fortfarande inte scora nat.. (france borjar i sept, marocco going off dec - apr)
Mest ekonomiskt skulle det nog vara att stanna en hel manad pa all inclusive surfcamp hehe
Det lar ju bara bli en massa kora runt, branna pengar pa bensin, windy shit surf.

btw stormkok suger verkligen gor det inte... fastfood ar mycket mer ekonomiskt.
ravaror kostar, dessutom vill man helst diska och sant pa camping, gor man det pa gatan sa gar allt ut i havet (dar du surfar) och du far arga locals efter dig.

Om jag var du skulle jag ta flyget till usa, kopa bil pa craigslist, sen bila till central amerika, dumpa bilen nanstan dar, flyga hem fran central amerika.

Sorry om jag e lite negativ men det ar inte vart pengarna.
Im over it!


He he, det här vill jag nominera till årets inlägg!
Man funderar ju verkligen vad som hände på din resa elinn!
 
Logga in för att svara
#84990 Svar: europa lågbudget tips? 13 år, 11 månader sen Stoke: 45

marQs
Inlägg: 636
graphgraph
offline

250 mil till Hossegor från mig nu!
E ju en bit att köra i en gammal nissan micra 1.0!

Island va ett kul förslag! Tål att tittas närmare på.

Till Porutgal Al-Garve för 800:- inkl brädor, Marocko 1300:- . . .

Flyga ner till Marocko å lifta å luffa sig uppåt känns klokare än motsatta hållet.

Man tackar å bockar för tips å ideér!!
 
Logga in för att svara
#85023 Svar: europa lågbudget tips? 13 år, 11 månader sen Stoke: -56

elinn
Inlägg: 441
graphgraph
offline

perry skrev:
elinn skrev:
Strackan malmo - amsterdam ca 600 eur. Strackan amsterdam - hossegor 800 euro.
Hossegor - taghazout 1500 euro om du kor atlantkusten spaninen portugal. Massa toll i spaninen & france, portugal. Oj nu raknade jag inte med mat och annat skit man behover pa vagen. oops!

Europa ar kallt, blasigt, dyrt och shit surf. Du lar inte scora waves juli - aug heller.
France suger, spaninen suger, portugal suger da.. Aven om du skulle komma till marocco i sept skulle du fortfarande inte scora nat.. (france borjar i sept, marocco going off dec - apr)
Mest ekonomiskt skulle det nog vara att stanna en hel manad pa all inclusive surfcamp hehe
Det lar ju bara bli en massa kora runt, branna pengar pa bensin, windy shit surf.

btw stormkok suger verkligen gor det inte... fastfood ar mycket mer ekonomiskt.
ravaror kostar, dessutom vill man helst diska och sant pa camping, gor man det pa gatan sa gar allt ut i havet (dar du surfar) och du far arga locals efter dig.

Om jag var du skulle jag ta flyget till usa, kopa bil pa craigslist, sen bila till central amerika, dumpa bilen nanstan dar, flyga hem fran central amerika.

Sorry om jag e lite negativ men det ar inte vart pengarna.
Im over it!


He he, det här vill jag nominera till årets inlägg!
Man funderar ju verkligen vad som hände på din resa elinn!


ja men halla.. det ingar ju
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!