Facebook data

1
Xcel - Infiniti
#8573 Xcel - Infiniti 18 år, 2 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Gubbar o kvinnfolk..

Kopte pa migen en Xcel INFINIT 5mm med huva.. basta drakten nansin jag skaffat. Tok warm hela helgen.. Antligen kunde man kora 4-5 timmar session utan att borja frysa..

Logga in för att svara
#8577 Svar: Xcel - Infiniti 18 år, 2 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

Inte en dag för sen gamle räv....
Själv blev det en 2timmars på Torö idag med en ruggigt varm excel...

Logga in för att svara
#8579 Svar: Xcel - Infiniti 18 år, 2 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Håller med. Är ofta FÖR varm i den hittills denna vinter då det inte varit så kallt. Har sexmillimetarn. Varmaste dräkten jag testat. Ha det Anders!

Logga in för att svara
#8584 Svar: Xcel - Infiniti 18 år, 2 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Jag har en ny 6/5/4 excel infiniti oxå..surfade 6 timmar i 4 graders vatten och 4 grader ute utan problem alls..en mycket bra dräkt..

Logga in för att svara
#8591 Svar: Xcel - Infiniti 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

magge
graphgraph

sjung halleluja, prisa xcel Infinity!

Logga in för att svara
#8601 Svar: Xcel - Infiniti 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

Corner Lappland
graphgraph

Har hört så mkt bra om den länge så den ska jag pröva nu... Men storlek för en vandrande pinne som mig undrar jag lite över... Vad tror ni gubbar? 181cm å stadiga 65 pannor... Tänker mig en M. Få höra från expert panelen:)

Logga in för att svara
#8632 Svar: Xcel - Infiniti 18 år, 2 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Jag ar 180 o 85 pannor o kor en MT....

Logga in för att svara
#8635 Svar: Xcel - Infiniti 18 år, 2 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Du skall ha en ST (Small-Tall) se xcelwetsuits.com/wetsuits/size_chart.html

65Kg = 143 pounds, 181cm = 5,94 tum alltså runt 5'11" kan väl hända att en ST blir lite kort, men hellre det än för stor, skulle jag vilja påstå.

Logga in för att svara
#8654 Svar: Xcel - Infiniti 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

markus
graphgraph

Jag har även en 6/5/4 som jag kört under vintern här och det är den bästa vinterdräkt jag haft. Har även skor och handskar i samma. Mycket mycket nöjd!!!
Tänkte bara meddela min strl så du kan jämföra. Jag är 177/70 och kör MS, den sitter perfekt...
Lycka till

Logga in för att svara
#9016 Svar: Xcel - Infiniti 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

Corner Lappland
graphgraph

Tjena Daniel. Jo varit inne på sidan tidigare å kommit fram till samma som du men Infinity görs tyvärr inte i ST som jag har förstått det... dumt... så jag tror jag får chansa på en M i alla fall...

Logga in för att svara
#9017 Svar: Xcel - Infiniti 18 år, 2 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Jo men Corner Lappland, om storleken ST finns i Xcel size-chart, så borde väl den finnas, sen att du inte hittar den på "hyllan" är en annan story.

Snacka med Göran på Backdoor, vet inte om han har en leverans på G, men han kan säkert fixa en, även om så här års, och -5 mån så är det svårt att hitta vinterdräkter, fråga de som beställt RC F-bomb...

Jag tror att en M blir för stor, själv är jag 177cm och väger 72-75, jag kör en M och den är def. inte för liten, hade nästan kunnat köra en MS faktist eller en SL. Grymt fin dräkt aldrig frusit i den och läcker gör den inte heller, även nu andra säsongen.

Eldprovet kommer väl imon eller till helgen, när man skall doppa sig i nära nollgradigt vatten, bara för två veckor sen var det +4, det droppar snabbt och så hur isen började forma sig i vikar och hamnar redan i helgen. Å andra sidan körde jag minusgrader i den förra året, utan några som helst problem.

Logga in för att svara
#9212 Svar: Xcel - Infiniti 18 år, 2 månader sen Stoke: 3

Patrick
graphgraph

XCEL wetsuits voted hottest wetsuit brand in UK, Ireland

XCEL Voted Hottest Wetsuit Brand in UK, Ireland

Surfersvillage Global Surf News, 7 February, 2007 : - - HALEIWA, OAHU, HAWAII - - XCEL has been nominated for the hottest wetsuit brand in the United Kingdom and Ireland as part of Boardsport Source magazine's recent retail survey. XCEL garnered the most mentions from independent surf shops across the United Kingdom and in Ireland, who were asked to name the most "in-vogue" wetsuit brand and the one most demanded by clients.

Over 100 total retailers throughout Europe were interviewed as part of Boardsport Source magazine's survey to gain insight into the 2006 surf season. Boardsport Source is distributed throughout the European board sports industry and is published in three languages. In addition, XCEL placed third in "hottest wetsuit brand" mentions among independent retailers in France.

"XCEL wetsuits work - and our customers recognize that and tell their friends," says Steve Daniel, owner of Steve Daniel Sports, XCEL's UK distributor since 2002. "We've worked very hard to communicate our message of function, fit, and quality."

"This survey shows that we've achieved excellent penetration as a wetsuit brand in Europe," notes Ed D'Ascoli, XCEL's president and founder. "It is great to see XCEL so well-recognized by retailers, and to hear from those retailers that customers are specifically asking for XCEL. Continues Steve Daniel, "XCEL suits keep you warm in the coldest of conditions while allowing total freedom of movement. We have many customers stoked with XCEL products."

XCEL continues to expand its market base "wherever there is both cold water and an active water sports industry," notes D'Ascoli. "Europe is an ideal market for XCEL, given the predominantly cold conditions and very dedicated water enthusiasts. Our goal is to keep them warm, comfortable, and having fun year-round."

About XCEL
Founded in 1982, XCEL is a global independent wetsuit brand distributed throughout the Americas, Europe, Asia, and the Pacific Rim. Headquartered on the North Shore of Oahu, Hawaii, XCEL's core wetsuit business focuses on the cutting edge of material and design development. Since 1986 XCEL has produced the annual XCEL Pro surf contest, a 4-Star Association of Surfing Professionals (ASP) World Qualifying Series event.

In addition to its North Shore office, XCEL operates two retail stores on Oahu and a warehouse / repair facility in California. XCEL's primary markets include surf, dive, wakeboard, paddle, and UV protection.

www.xcelwetsuits.com

Logga in för att svara
#9232 Svar: Xcel - Infiniti 18 år, 2 månader sen Stoke: 1

flip
graphgraph

Härligt att hära bra saker om dom =)
Har själv beställt en från OneOff Stockholm. Dock verkar det inte som att dom vill ge mig den? =D det var ett bra tag sedan.. Någon annan som säljer dessa i sthlms området?

Logga in för att svara
#9260 Svar: Xcel - Infiniti 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

Stenk
graphgraph

Jag letar Xcels också, men kanske främst på nätet för att se om jag kan komma undan lite billigare. Har någon något tips om adress?

Logga in för att svara
#9261 Svar: Xcel - Infiniti 18 år, 2 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Jag tror inte det är speciellt mycket billigare online än vad det är hos Backdoor. Dessutom, om du behöver reklamera på den eller byta den så är det betydligt mycket svårare med nätbutikar än vid en här hemma

Logga in för att svara
#9266 Svar: Xcel - Infiniti 18 år, 2 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

kan rekomendera west dräkterna. jag köpte en från darblue i helsingborg. jag ville ha en xcel för alla pratat så gott om dom.men dom va slut hos backdoor i strl XL. jag körde west dräkten i helgen på torö i 2 timmar. den va smidig å jag svettades när jag gick upp. riktigt bra va den. kvaliten är nog liknande xcell. min vän fick en ny xcel å dom e jävligt lika. fick betala 3300kr med fakt och bankens avgifter.

Logga in för att svara
#9283 Svar: Xcel - Infiniti 18 år, 2 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Stenk skrev:
Jag letar Xcels också, men kanske främst på nätet för att se om jag kan komma undan lite billigare. Har någon något tips om adress?

Jag letade länge efter en länk till excel men hamnade alltid i usa och ville inte betala tull...jag han¨mnade på backdoor och göran var skit bra..ta sharkboys råd...annars är det bara att leta i ebay och försöka dra fram nåt från uk (inga tull..eu land)..peace..RAT;)

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!