Facebook data

1
Costa Rica september-november
#86205 Costa Rica september-november 14 år, 10 månader sen Stoke: -2

radioleg
graphgraph

Jag har både tid och pengar över till hösten och hade tänkt lägga ett par månader på att ge surfandet en rejäl chans. Costa Rica har jag hört mycket gott om: tropiskt, rätt så billigt, bra vågor, andra trevliga människor. Efter att ha kollat runt lite så vet jag nu att det tydligen regnar som mest där de månader jag hade tänkt åka. Om det är någon här som har erfarenhet av att resa och surfa där under dessa månader så får ni gärna dela med er av era tankar. Är det för kallt, för mycket regn, vart är vågorna bäst för nybörjare o.s.v.?

Om någon har bättre idéer på vart man kan ha ett par sköna månader i höst så får ni gärna komma med dessa också.

Jag har försökt kolla runt forumet efter info i andra trådar, men inte riktigt lyckats hitta den info jag behöver. Hoppas inte tråden är för bred, men som nybörjare är det jävligt svårt att veta vart man ska ta vägen.

Tackar
/Olof

Logga in för att svara
#86208 Svar: Costa Rica september-november 14 år, 10 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Kika på www.magicseaweed.com. Där finns det gott om info på CostaRica.

Logga in för att svara
#86279 Svar: Costa Rica september-november 14 år, 10 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Det regnar för jävligt under den tiden på året, iaf ofta i september-oktober, inte mkt folk, mkt mygg, leriga grusvägar, strömavbrott mm, å andra sidan kan de vara bra swell å offshore hela dagarna kanske..Jag rekommenderar Indonesien istället!

Logga in för att svara
#86306 Svar: Costa Rica september-november 14 år, 10 månader sen Stoke: 2

Jonathann
graphgraph

november finns det risk för att dengue-febern drar igång i santa teresa/mal pais igen också.. så om myggor gilllar dig så ta med myggspray!

Logga in för att svara
#86440 Svar: Costa Rica september-november 14 år, 9 månader sen Stoke: -2

radioleg
graphgraph

Jag har härmed så gott som lagt ner tanken på costa rica i september-october. Valet står mellan att hänga kvar i Sverige till November och då dra till CR, eller att åka till Lompok i september. Costa Rica verkar vara så otroligt mycket skönare än Indonesien bara. Indonesien för mig, baserat enbart på fördomar, är: massa folk, massa svenskar (inget illa menat), sönderturistat och plastigt. Indonesien låter ungefär lika spännande i mitt huvud som att åka till Härjedalen, Costa Rica däremot känns som ett äventyr. Men sen så vill jag ju bara iväg och pallar inte vänta.

Logga in för att svara
#86442 Svar: Costa Rica september-november 14 år, 9 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Har du nån gång kikat i en kartbok så inser du att Indonesien är gigantiskt. 90% av turisterna sätter förmodligen aldrig sin fot utanför Bali. Indonesien...Härjedalen...hallå

Logga in för att svara
#86448 Svar: Costa Rica september-november 14 år, 9 månader sen Stoke: 3

MesS
graphgraph

Skulle välja indonesien över costa rica vilken dag som hellst. Bättre vågor och billigare är två goda anledningar.
Den enda platsen som är sönderturistad i indo skulle väl vara södra bali och då tänker jag främst på kuta och bukiten. Det räcker med att ta båt/flyg till någon narliggande ö så slipper man allt det där.. Precis som ErikG säger så lämnar de flesta turister inte Bali.

Logga in för att svara
#86455 Svar: Costa Rica september-november 14 år, 9 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Costa Rica är väldigt turistigt med ska du veta, de är typ americanos Kanarieöar, så du kommer träffa feta gringos som är där på 2 veckors springbreak (kanske inte i september).
September/oktober är ju perfekt och dra Indo, mkt billigare, bättre vågor, Costa är dyrt..

Men jag kan hålla med om att Costa är jävligt chill liksom..

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!