Facebook data

1
BYGGTRÅD. SURFMOBIL. Nr2
#86893 BYGGTRÅD. SURFMOBIL. Nr2 14 år, 9 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Okej. Jag tänkte starta en Byggtråd, på den Surfmobil, jag tänker bygga. Köpte den förra hösten,,,,
Men, det har inte hänt, ett tjottahejti, med bilen. Jag behöver en spark i RÖVEN, så jag kommer igång.
Detta är inte min första surfbil. Så, jag har legat och funderat, en hel del, hur Nr 2 ska bli,,,,
Så här ser den ut idag,,,,

Logga in för att svara
#86900 Svar: BYGGTRÅD. SURFMOBIL. Nr2 14 år, 9 månader sen Stoke: 7

mr webber
graphgraph

du borde fixa en fet markis som täcker hela sidan av bilen så du kan dricka öl under! sen spinners navkapslar från biltema för att ge den lyxig look!

Logga in för att svara
#103152 Svar: BYGGTRÅD. SURFMOBIL. Nr2 12 år, 8 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Bump

Logga in för att svara
#103153 Svar: BYGGTRÅD. SURFMOBIL. Nr2 12 år, 8 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Tänk som jag lite och dela upp byggförvandlingen i olika kategorier så kan det vara lättare att associera därifrån och komma på detaljerna. T,ex så skulle jag tänka utifrån några grundläggande grejer som:

¤ Form på surfmobilen: Vill du att den ska vara samma form som nu eller vill du att den ska få nya tillägg som ändrar formen på något sätt. Vad är okej i ändringar? Som mr webber skrev angående markis så är det ju ett tillägg i formen som grundar sig av en önskning att slippa solstrålarna då du vill dricka öl.

¤ Mekaniska köregenskaper: Behövs något fixas rent körmässigt beroende på vart den ska användas och hur långa sträckor den ska åka?

¤Interiör: Vad vill du kunna göra där inne? Det vanligaste är ju att kunna sova över o kunna äta samt förvara packning. Därifrån kan du vidareutveckla hur du vill att det ska kännas. T,ex skulle det kunna vara att det behövs mycket förvaringsutrymme och en extra skön säng samt en mindre köksyta eftersom att maten lagas ändå utomhus.

¤Funktion: Ja funktionen kopplar du till allt annat utifrån det vill kunna göra där.

¤Färg: Färger gör mycket för en känsla på utsidan av en bil men även för insidan. Vad vill du uppleva när du kommer till din surfmobil? Vad funkar för dig? Din förra en av de tidigare surfmobilerna den röda var ju spraylackerad med en massa text på och det gav ju ett visst uttryck.

Sen när du bestämt lite grundläggande grejer kan du börja att söka efter inspiration. T,ex denna lägenhetsmobillösning är ett tankesätt för hur det ser ut på båtar där behovet av smarta förvaringslösningar är det som är det viktigaste som sedan placeras i ett nytt sammanhang.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!