Facebook data

1
Tips på Sydney?
#87039 Tips på Sydney? 14 år, 9 månader sen Stoke: 0

Anja
graphgraph

Hej

Jag åkar til Sydney midt September for 5-6 månader.
Är der någon som har bra tips på Sydney, eller kanske vill mötes där til en öl ell. sånt?

Gillar longboardvågor eller andre begyndervenlige vågor.

Ville gerna bo tät på stranden nord for Sydney evt. Manly el. lign.
Hvor er bra? Hvilket hostel (lidt mellow och inte for mycket teenage-party)?
Eller är där kanske nogon, hvor man kan hyre et värelse?

Alle tips är välkomne!

Surf's up
Anja

Logga in för att svara
#87182 Svar: Tips på Sydney? 14 år, 8 månader sen Stoke: 0

mackanw
graphgraph

Hej Anja!
Blir smått avundsjuk på din resa =) två år sedan vi var nere.
Angående surf runt Sydney så finns det en hel del stränder och bryt att besöka.
Mina favoriter är Dee Why Beach och Norra stränderna. Förstnämnda med ett riktigt bra bryt rakt ner på strandgatan. (Dock för stort för mig som svensson surfare) Syrran är gift och bor i Dee Why så där lärde jag mig surfa. De får en hel del monstervågor då och då och har du tur så dyker en och en annan känd surfare upp. och det publiceras massor av bilder i tidningar från brytet som är känt i hela världen. Om man vill ha vågor som är snällare har du resten av hela D.Y stranden som playground. Några av Australiens bästa surfare lärde sig skills här.

Sen har du Mona Wale/Whale... där kan det bli riktigt bra under fina förhållanden, risk för toppiga vågor som bryter snabbt och på stranden. men om du har en bra dag så blir det kanon... en hel del bra surfshoppar längs stranden finns annars att spendera tiden i.

Rekommenderar starkt The Northern Beaches / Norra stränderna där vi fick en hel del bra longboardsnälla vågor och några av de bästa surfdagarna den resan. Lite mindre folk och allmänt mysigt och trevligt folk.

Har ni tillgång till bil och drar längs kusten uppåt och har pengar till att hyra boende så finns Smiths Lake som vi åkt till två gånger. sandbryt och trevliga vågor. slå inte i skallen i botten bara för det är långgrundt på några stränder.

Annars Manly o.s.v riktigt crowded men det finns många stränder där emellan och vi tog brädorna på lokalbussarna utan problem. Bara man är glad och ler mot alla så funkar det finfint.

Hoppas Du får en riktigt kaempebra resa och om du vill ha mer info så maila gärna så skickar jag syrrans mail så har du lite mer local info om stränderna runt om sydney!

Vi är gamla Norgearbetare hela högen så har du info om norge så dela med dig hehe

Logga in för att svara
#87387 Svar: Tips på Sydney? 14 år, 8 månader sen Stoke: 5

jonnyP
graphgraph

Håller med Mackan, North Steyne & Freshwater tycker jag är bra longboard break med bra atmosfär och inte "localized", även North Avalon är helt ok! Håll dig på northern.

Logga in för att svara
#88530 Svar: Tips på Sydney? 14 år, 7 månader sen Stoke: 0

Anja
graphgraph

Hej Alle

Tack så mycket for tips'ne. Drar om en uke....

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!