Facebook data

1
Någon som testat brädor från Natural Rhythm?
#87364 Någon som testat brädor från Natural Rhythm? 14 år, 8 månader sen Stoke: 4

ultralife
graphgraph

Funderar på att spendera vintern i Lofoten och ta tag i surfandet ordentligt. Får väl räknas som totalnybörjare egentligen iom att jag skar sönder knät förra gången jag skulle lära mig och det inte läkte ordentligt på Bali. Har varit paus sedan dess.

Vill ha en billig, rejäl bräda att börja med men skulle helst vilja hitta nånting lite mer spännande än en NSP. Har sett på epoxy-brädor från ett märke som heter Natural Rhythm. Dom säljs hos ett antal stora engelska nätshoppar men jag har inte hittat nån hemsida för själva märket vilket är lite märkligt.

Har kollat lite på en www.wetsuitcentre.co.uk/products.asp?pid=1170 som enligt beskrivningen kanske skulle passa mig. Lite svårare att fånga vågor i början säkert, men om jag ändå ska surfa hela vintern kommer jag väl in i det. Alternativet är väl typ en 7'2 NSP funboard, och då känns den tidigare nämnda brädan lite mer skoj på något vis. Lite konstigt igen att det inte finns mer mått att tillgå än längden, men man tycker ju att tjockleken borde vara i klass med en minimal nästan. Eller?

Jag ska ändå inte köpa nånting nu på direkten. Tänkte mest kolla om någon har erfarenheter av Natural Rhythm?

Logga in för att svara
#87372 Svar: Någon som testat brädor från Natural Rhythm? 14 år, 8 månader sen Stoke: 0

hinge
graphgraph

Ingen erfarenhet av märket, men kan väll rekommendera BIC brädan för nybörjare.. Har hyrt brädan ute några gånger och det är en perfekt nybörjarbräda som tåler mycket stryk.

Logga in för att svara
#87373 Svar: Någon som testat brädor från Natural Rhythm? 14 år, 8 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Du kan ju kolla surfmarknaden. jag säljer en Natural Ryhthm som är en perfekt nybörjarbräda som plockar de flesta vågorna. Den är dessutom helt ny. den kan du även utveckla dig på en bra tid framöver.

Lycka till

Logga in för att svara
#87374 Svar: Någon som testat brädor från Natural Rh 14 år, 8 månader sen Stoke: 4

ultralife
graphgraph

Såg på din bräda på marknaden cederholm. Lite väl lång bare för vad jag har tänkt mig. Provade lite längre brädor på Bali men tyckte inte alls om dom. Dessutom bor jag i en liten husbil och har redan alltför mycket utrustning i den. Har inte plats för en longboard... Har du några tidigare erfarenheter med Natural Rhythm, eller hur kommer det sig att du köpte en sån?

En vit 7´3 Bic skulle ju faktiskt vara det allra smartaste egentligen. Får den med gratis leash, gratis boardbag, och gratis frakt för £209. Svårt att slå det! Men jag vill egentligen inte ha en sån. Den är lite för..förståndig Kanske ändå blir en sån till slut. Gillar egentligen att den är helt vit. Inget fjolleri liksom, endast funktion.

Ändå är jag lite intresserad av den 6´10 fish/funboard som jag länkade till. Iom att jag främst kommer hålla till vid Unstad kanske jag klarar mig med mindre volym än jag skulle behöva på sämre ställen i Norden? Lättare att duckdiva med den än med en Bic också, kan jag tänka mig?

Allt är ju hypotetiskt egentligen iom att jag inte behöver någon bräda på ett bra tag ännu. Men det är kul att diskutera utrustning!

Logga in för att svara
#87378 Svar: Någon som testat brädor från Natural Rh 14 år, 8 månader sen Stoke: 0

Magnus
graphgraph

Bic 7'3" är en fruktansvärt prisvärd och trevlig bräda.
De som klankar ner på funboards är surfare som glömt bort hur det var att börja surfa.

När du kommit upp ett steg så kan du lägga de pengarna du sparade på Bic:en på nått du verkligen vill ha. Första brädan kommer du ändå garanterar vilja byta upp dig ifrån...

Logga in för att svara
#87379 Svar: Någon som testat brädor från Natural Rhythm? 14 år, 8 månader sen Stoke: 0

Captain_Kangaroo
graphgraph

Om du har surfat lite tidigare och är tillräckligt ambitiös så tror jag att den där brädan kan vara riktigt bra att köra med i början. När den sen blir för tråkig så har du nog blivit tillräckligt bra för att gå ner till en shortboard.

Logga in för att svara
#87384 Svar: Någon som testat brädor från Natural Rhythm? 14 år, 8 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Har en sån i butiken på Stadt. Vart bor du? Kan fixa hem den till Sverige.

Den har bra volym för att vara 6.10 och en bra bräda att utvecklas på.

Skulle börjat sälja lite mer Natural Rhytm, fast de som har märket var lite svåra att ha att göra med, så blev aldrig något med det.

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#87393 Svar: Någon som testat brädor från Natural Rh 14 år, 8 månader sen Stoke: 4

ultralife
graphgraph

Jadu, haha... Jag har adresser i Finland, Sverige, och Norge. Men bor som sagt mest i min husbil. Behöver ingen bräda ännu, men kan kolla med dig sen när det närmar sig. Egentligen hade jag tänkt beställa från England men om det inte blir mycket dyrare stöder jag gärna en nordisk butik. Ska till Oslo snart nu och jobba som satan fram till jul. Surf blir det troligtvis först i januari om jag sticker upp till Lofoten då.

Ser ut som min ursprungliga tanke kanske inte var så tokig då ändå. Tack för tips och hjälp!

Logga in för att svara
#91678 Svar: Någon som testat brädor från Natural Rh 14 år, 4 månader sen Stoke: 4

ultralife
graphgraph

Nu börjar det bli dags att beställa bräda, men jag kan fortfarande inte bestämma mig! Ett tag var jag helt säker att jag skulle köpa en Bic 7'3 så jag skulle ha nånting som flöt iaf och slippa tänka på allt annat... Jag har dock insett att jag måste älska min bräda för att det ska bli till något, och jag tror inte att jag kan älska en Bic.

Det blir alltså att gå mer på känsla än förstånd när det gäller brädköp, känns det som just nu iaf. Lite förstånd kan ju vara bra att ha ändå, så om någon vill kommentera mina alternativ så är det ytterst välkommet!

Funderar fortfarande på den 6'10 fish från Natural Rhythm som jag skrev om tidigare www.freakfish.co.uk/natural-rhythm-epoxy-surfboard-blue.html , eller kanske en Spider Bomb 6'8 www.freakfish.co.uk/spider-bomb-surfboard-green.html eller en Strive 7'0 fish www.freakfish.co.uk/strive-performance-fish-surfboard3.html .

Våtdräkt behöver jag ju också, och iom att jag inte kommer befinna mig nånstans där jag kan prova en, så funderar jag på att beställa en xcel samtidigt som brädan från England. Passar den inte så är det väl bara att skicka tillbaka.

Logga in för att svara
#91680 Svar: Någon som testat brädor från Natural Rh 14 år, 4 månader sen Stoke: 4

ultralife
graphgraph

Ok, nu tar jag det ett steg längre... Råkade titta in på en norsk onlineshop och såg till min förvåning att priserna inte alls var så astronomiska som jag hade trott. Dom har 30% avslag på en mängd xcel-grejer så jag kunde egentligen köpa våtdräkt, skor, och handskar här i Norge.
Jag råkade också se att dom hade 25% avslag på en 6'7 Webber Afterburner SLX... www.surfshop.no/ss/public/openIndex?ARTICLE_ID=106&ITEM_ID=74

Nu vet jag att jag sträcker allting väääldigt långt, men om man tänker att jag ska dra upp till Lofoten i vinter för att inte göra annat än surfa och åka skidor, skulle det då vara otroligt urbota dumt att köpa en Afterburner som första bräda?

Känns egentligen väldigt rätt att köpa allt i Norge när det ändå ska användas här.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!