Eller surfbussar, surftält, osv. Surfboende helt enkelt.
Sökte, men hittade ingen liknande tråd. Kan tänka mig att det finns fantastiskt många fina bilder som folk sitter på. Ladda upp dom nu, och kom gärna med en liten beskrivning, anekdot, eller vadsomhelst.
Jag är ju ingen riktig surfare ännu så min camper har främst fungerat som skidåkarbil hittills. Här är iaf en bild med lite vatten i bakgrunden på Kvalöya(Tromsö).
Den här är jag bra nöjd med. passar att lägga brädor på flaket, ellar att lägga skidor på, eller några cyklar, eller att sova i, har 6 sittplatser, ja, den äger helt enkelt. En folkapickup dubbelhytt från 85.
Henky skrev: ...Hoppas på denna någon gång "Glory days" I know!! I DID in fact own one just like it in the early 60's - did several trips to Mexico and as far north as Santa Barbra - gave it to my sister when I deserted the US in 1968 but that's a long story and a very long time ago .........
my 78 VW camper & I traveled the California and mexican coast multiple time, plus climbing trips to Jackson Hole, Yosemite, Utah, and lots of Grateful Dead shows. Full kitchen, slept 4 plus dog. miss her.
When not traveling, the buss was parked outside my house and functioned as my Guest stuga, complete with an awesome empty pool, reef break out front and a rare Monterey Cypress silhouetted against the sunsets.
here´s another, a 1967 21-window VW micro bus, with safari windows and a rag top. This was my roomate Aarons bus, that got broken into and stolen many times. Still despite the sometimes unwanted attention and trouble it drew, it was great rollin down to Salt Creek, T street and Trestles in her.
Förvisso så surfar jag inte, så detta är väl ingen surfbil. Däremot så är jag fotograf och gillar att ge mig ut på fototurer då jag gärna fotar action och äventyr. Min fru är hobby fotograf och följer gärna med och fotar hon med. Och med vårt nyinköp behöver vi aldrig fundera på vart vi ska sova. Finns hur mycket plats som helst för oss två. Och kylskåp finns det också
VW i allmänhet och folkabussen i synnerhet förfaller vara sällsynt seglivade och folkkära skapelser. Såg det här fordonet gå ett inte alltför trevlig öde tillmötes på 80-talet, måhända ett ovärdigt slut för ett klassiskt fordon men killen kunde onekligen ratta folkabuss...
Nyinköpt för sommaren, får in fishen liggandes över instrumentbräda-nackstöd-baksäte, ska jag ta med min 7'6" i Skåne i sommar så får jag cabba ner och hoppas på uppehåll.
min e i profilen och det är utan minsta tvekan den bästa bilen någonsin i hela världen. inte just min kanske men modellen. går att laga allt med en svets alt en rulle bra tejp. går även att köra utan olja. med mera med mera.