Facebook data

1
Billig vinterdräkt i Stockholm?
#88362 Billig vinterdräkt i Stockholm? 14 år, 8 månader sen Stoke: 0

ErikK
graphgraph

Jag har precis hittat hit till surfsverige. Det verkar vara en skön sida med hjälpsamma medlemmar! Jag har bestämt mig för att förlänga surfsässongen i höst/vinter och är nu påjakt efter en vinterdräkt som inte är alltför dyr. Kostar alla vinterdräkter drygt 4000 kr? Jag vill inte ha något skräp men behöver heller inte det allra bästa. Kanske ska nämna att jag bor i Stockholm. Tacksam för svar!

Logga in för att svara
#88363 Svar: Billig vinterdräkt i Stockholm? 14 år, 8 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Kolla om du hittar något på Surfmarknaden. Där finns 12 dräkter till salu just nu.

Logga in för att svara
#88364 Svar: Billig vinterdräkt i Stockholm? 14 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Kolla ställen som ebay om du vill skicka efter från Usa tex. Tyvärr kan man åka på tull och moms som blir 30% extra. Finns även en del bra köptillfällen på engelska sajter som ju ligger inom EU.

Logga in för att svara
#88368 Svar: Billig vinterdräkt i Stockholm? 14 år, 8 månader sen Stoke: 1

nirre
graphgraph

Hej ErikK,

För er som inte förstått det än så driver jag butik 6/5/4 på södermalm i Stockholm. Butik 6/5/4 är en O'neill Pro Shop vilket betyder att vi har ett stort utbud och kunskap om O'neills våtdräkter. Det har hänt mycket på våtdräktsfronten i höst. Den svenska distributören har till exempel förhandlat till sig rättigheterna att handla i pund vilket har gjort att priserna på O'neill har gått ner drastiskt. Samtidigt har O'neill släppt en ny vinterdräkt i en lägre prisklass men som fortfarande har de viktigaste egenskaperna. Dräkten heter "O'neill Heat 6/5/4 mm". Om du har tid så kan du alltid komma förbi och testa å prata lite mer.

Ändrat av Redax
Logga in för att svara
#88369 Svar: Billig vinterdräkt i Stockholm? 14 år, 8 månader sen Stoke: 1

nirre
graphgraph

ErikG:
Tidigare i år har det varit en skillnad mellan engelska webshoppar och svenska priser men den skilnaden är betydligt mindre nu! Samtidigt får man inte glömma att du inte har någon returrätt eller service att prata om när du handlar från utländska webshoppar, du får heller inte en perfekt cappuccino på köpet som du får när du handlar hos oss på 6/5/4

Ändrat av nirre
Logga in för att svara
#88383 Svar: Billig vinterdräkt i Stockholm? 14 år, 8 månader sen Stoke: 15

Papasharq
graphgraph

nirre skrev:
ErikG:
! Samtidigt får man inte glömma att du inte har någon returrätt eller service att prata om när du handlar från utländska webshoppar,

Nirre vad grundar du detta uttalande på ? Blir lite nyfiken då det går tvärt emot mina erfarenheter.
Köpt 4st våtdräkter de senaste åren, 3st från england med utmärkt service och returrätt.
1 från sverige, den sprack efter 1mån, fick då erbjudandet att skicka in den för bedömmning vilket skulle ta ett antal månader dvs troligtvis hela den säsongen(lagade den själv).

ErikK
google är ett fantastiskt hjälpmedel, sök på wetsuits och uk.
Några bra exempel på butiker här nedan, det finns massor och ger man det lite tid kan man göra fynd, nackdelen är att du inte kan prova. Dock brukar storleksguiderna stämma och ringer man och pratar med butiken hjälper de dig.

www.wetsuitcentre.co.uk/products.asp?cid=3
www.shore.co.uk
www.kingofwatersports.co.uk
www.wetsuitoutlet.co.uk
www.loose-fit.co.uk
Bara några exempel finns hur många som helst.
lycka till
Calle

Logga in för att svara
#88384 Svar: Billig vinterdräkt i Stockholm? 14 år, 8 månader sen Stoke: 15

Papasharq
graphgraph

Ja just det finns ju även i Danmark
www.darkblue.dk inte den mest uppdaterade hemsidan men släng ett mail, de brukar ha riktigt bra priser på vinterdräkter.

(Sedan finns det ju fler o´neill proshops här i sverige)
t ex www.redsnapper.se

Logga in för att svara
#88386 Svar: Billig vinterdräkt i Stockholm? 14 år, 8 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Papasharq skrev:
nirre skrev:
ErikG:
! Samtidigt får man inte glömma att du inte har någon returrätt eller service att prata om när du handlar från utländska webshoppar,

Nirre vad grundar du detta uttalande på ? Blir lite nyfiken då det går tvärt emot mina erfarenheter.
Köpt 4st våtdräkter de senaste åren, 3st från england med utmärkt service och returrätt.
1 från sverige, den sprack efter 1mån, fick då erbjudandet att skicka in den för bedömmning vilket skulle ta ett antal månader dvs troligtvis hela den säsongen(lagade den själv).

ErikK
google är ett fantastiskt hjälpmedel, sök på wetsuits och uk.
Några bra exempel på butiker här nedan, det finns massor och ger man det lite tid kan man göra fynd, nackdelen är att du inte kan prova. Dock brukar storleksguiderna stämma och ringer man och pratar med butiken hjälper de dig.

www.wetsuitcentre.co.uk/products.asp?cid=3
www.shore.co.uk
www.kingofwatersports.co.uk
www.wetsuitoutlet.co.uk
www.loose-fit.co.uk
Bara några exempel finns hur många som helst.
lycka till
Calle

Har själv handlat dräkt på www.kingofwatersports.co.uk Hur bra som helst. Snabb gratis frakt + bra priser.

Logga in för att svara
#88389 Svar: Billig vinterdräkt i Stockholm? 14 år, 8 månader sen Stoke: 0

ErikK
graphgraph

Nirre: Heat-dräkten ser riktigt fin ut! Jag kommer förbi och kollar till butiken när jag får tid.

Papasharq, Per, ErikG: Tack för alla tips! Jag tycker det är soft att det finns en O´neill butik i Stockholm å jag behöver nog lite hjälp så det passar mig utmärkt.

Vi ses i vattnet!

Logga in för att svara
#88432 Svar: Billig vinterdräkt i Stockholm? 14 år, 7 månader sen Stoke: 0

KayP
graphgraph

Support your local dealer!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!