Facebook data

1
när kommer första vårsurfet?
#8843 när kommer första vårsurfet? 18 år, 4 månader sen  

emil

När är det dags att lägga nytt wax på brädan (som jag med tårar i ögonen waxade av på kutabeach på bali för tre månader sedan) och testa surfet i sverige?

Om någon planerar ett "suicide-spring-surf" med isflak som enda dropins så wtf...I am in.

Håller till i sthlm..räknar med att det finns några tuffa surfdudes som ska ut så snart det bara går?

Jag bjuder på kaffe o snus.

Logga in för att svara
#8851 Svar: när kommer första vårsurfet? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

toski
graphgraph

Vilket sorts kaffe och vilket sorts snus? Det är den stora frågan

Logga in för att svara
#8852 Svar: när kommer första vårsurfet? 18 år, 4 månader sen  

plåtslagarn

på lördag kommer nog jag och många andra dra till torö under dagen. ser ut att bli bra.

Logga in för att svara
#8877 Svar: när kommer första vårsurfet? 18 år, 4 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

här uppe har vi is och -7 grader..det få droj ett tag till för oss antar jag..

Logga in för att svara
#8942 Svar: när kommer första vårsurfet? 18 år, 4 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

Det har väl inte ens varit vinter än?? Jag o tubski var ju ut i måndags på torö och njöt av "vår"värmen och små brösthöga gröna linjer...
fre o lör ser ju ut att funka med lördag är det ju snowboardsession på Björns trädgård, så kom dit o visa era skills!! Efterfest på Schnapps!!!ALLA är välkommna!

Logga in för att svara
#8943 Svar: när kommer första vårsurfet? 18 år, 4 månader sen  

emil

Kaffet är Gevalia Intenso
Snuset är Göteborgs rapé

Lördag...ok, jag blir nummer 2 som paddlar ut.

Funkar det med min 3/4 och boots? Eller ska man ta rashguarden också?

Logga in för att svara
#8949 Svar: när kommer första vårsurfet? 18 år, 4 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Tror inte du klarar dig med en 4/3, kanske i 30min, med risk för lunginflammation. En vanlig 0,5mm rashguard hjälper dig föga, däremot en sån där 1-2mm våtdräktströja...glöm inte huvan.

Logga in för att svara
#8965 Svar: när kommer första vårsurfet? 18 år, 4 månader sen  

emil

Upptäckte precis att jag bara har wax för "tropical conditions"...så även om jag själv såklart inte tycker det är för kallt i vattnet så har jag helt enkelt inte rätt wax. Typiskt, nu när Torö är som bäst.

Någon som vet var man kan köpa "sex wax for arctic to temperated waters"?

Aja...ligger väl lågt någon månad till då...

Logga in för att svara
#8973 Svar: när kommer första vårsurfet? 18 år, 4 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Kallvatten vax hittar du nog hos de flesta "surf" butiker, Backdoor har Sex Wax Humps 1x (fridgid temp). Det är mjukt, körde med det förra helgen, gött klibb!

Logga in för att svara
#8974 Svar: när kommer första vårsurfet? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

ninjita
graphgraph

Daniel skrev:
Tror inte du klarar dig med en 4/3, kanske i 30min, med risk för lunginflammation. En vanlig 0,5mm rashguard hjälper dig föga, däremot en sån där 1-2mm våtdräktströja...glöm inte huvan.

Appropå det, har man thermolager under en 6mm? Eller är ni nakna i?

Logga in för att svara
#8978 Svar: när kommer första vårsurfet? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

magge
graphgraph

helt naken, körde först med kallingar eller badbyxor men sen jag provade utan byter jag inte tillbaka. Både skönare och betydligt varmare. Har en 6mm xcel infinity och den fryser man inte i. Är det nåt som kan bli kallt är tår eller fingrar. Och även pannan kan värka ordentligt om man inte drar ner huvan och drar åt. Annars är det prima. Två veckor sen sist så hoppas helgen blir grym

Logga in för att svara
#8979 Svar: när kommer första vårsurfet? 18 år, 4 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Vi är nakna älskling..hahaha hej tina ......
man behöver ingenting under en 6/4 även när det är riktigt kallt..bara 5mm handskar och 7mm skor räcker..

Logga in för att svara
#8984 Svar: när kommer första vårsurfet? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

ninjita
graphgraph

Byter ni om helt nakna ute i kylan sedan eller kör ni hem i dräkten?

Fungerar de där thermo lagren?
www.cleanlinesurf.com/home.php?cat=1327

eller är det bara vanlig lycra? (baddräkts tyg)

Logga in för att svara
#8985 Svar: när kommer första vårsurfet? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

ninjita
graphgraph

Blåser det inte igenom en 6/4?

Har letat lite efter om det fanns en 6/4 dam, med axlar och torso i gummi, för att stoppa vinden, men har inte hittat någon (den enda hooded 6/4 dam jag hittade var O'neill psycho II) ...*suck*... vill inte frysa....

Logga in för att svara
#8986 Svar: när kommer första vårsurfet? 18 år, 4 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Jag tycker bomull gör att man blir kallare, så är det är alltid kommando under dräkten, dessutom bekvämare, korvar sig så annars. Med Xcel 6mm så behövs det ingen termolager, bara fötterna jag fryser om, och det har med att göra med mig än mtrl:et i sig.

I början av feb. bytte vi om utomhus, när det är svinigt kallt, så sätter jag mig i passagerarsätet och byter om där, visst får backspegeln lite stryk, men bara på med full värme på fötter och kropp så man är varm å fin innan. Det som är nackdelen med utomhus att fötterna hinner bli ruskigt kalla, och kan vara svårt att få upp värme i skorna då.

Hört att norrmännen kört en del med ull-underställ, men i min mening, behövs de inte idag om man har en modern våtdräkt. Underställen är väl till för att kompletera en tunn dräkt, t ex en 3/2:a, sätt några gubbar köra byxorna, det är inte lycra utan enkel/dubbel neopren, alltså våtdräkts mtrl.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!