Facebook data

1
Kalifornien swellsize i januari?
#88525 Kalifornien swellsize i januari? 14 år, 7 månader sen Stoke: 0

perlin
graphgraph

Tja.

Är det nån som har koll på storleken på vågorna runt LA i januari eller har andra bra tips inför en resa dit?

Logga in för att svara
#88531 Svar: Kalifornien swellsize i januari? 14 år, 7 månader sen Stoke: 5

Rehnso
graphgraph

Jo, det är på vintern dom nordliga swellen drar in. Brukar funka bra vid el porto, som ligger i norra delen av manhattan beach. Tar ca 30 min från sta monica, som för en turist får räknas som "mitt i LA". Malibu och andra kända bryt i norra delen av LA funkar bara på sydliga swell och det är inte så vanligt vintertid. Annars funkar huntington hela vägen ner till san diego. Vintern brukar bjuda på bättre vågor än sommaren, men ta med 4/3 dräkt och skor för det är ganska kallt i vattnet.

Alla gånger jag har varit där på vintern så har det varit surfbara vågor istort sett varje dag, där jag skulle säga att 2-3 fot+ är standard.

/Anders

Logga in för att svara
#89345 Svar: Kalifornien swellsize i januari? 14 år, 6 månader sen Stoke: 0

perlin
graphgraph

Tack!

Fint att ha ett engagerat community där folk hjälper till. Ha det gott!

Logga in för att svara
#89347 Svar: Kalifornien swellsize i januari? 14 år, 6 månader sen Stoke: 4

alexfromcali
graphgraph

Don't even bother going north of Venice Beach unless the swell direction is less than 285 degrees. Check CDIP website at cdip.ucsd.edu for buoy info. National Weather Service website, look for relevant locality. It's good real time source for info when you are on the ground. explore and enjoy. January gets lots of offshore wind. Santa Barbara/ Ventura County are really good at this time as well. Southern San Diego County is almost always a good call in January. Look at the CDIP model and it will all make sense. Best of luck.

Logga in för att svara
#89358 Svar: Kalifornien swellsize i januari? 14 år, 6 månader sen Stoke: 33

bazmei
graphgraph

Kolla min blogg: bazmei.bloggsida.se/ kan kontakta mig därifrån om det är något mera
Ha det..

//bazmei

Logga in för att svara
#89410 Svar: Kalifornien swellsize i januari? 14 år, 6 månader sen Stoke: 2

exiit
graphgraph

San Diego county or Ventura county and up is your best bet in January. LA and Orange county does not pick up "as" much swell as the north or south. Your best bet is to go over the border into Mexico and down to Rosarito and Ensenada. From there go and explore and you might have the best surf of your life.

Keep the stoke.

Yiiieeeeew!

Logga in för att svara
#89644 Svar: Kalifornien swellsize i januari? 14 år, 6 månader sen Stoke: 0

perlin
graphgraph

Thanks a lot guys!!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!