Facebook data

1
vem är bäst på att tyda google maps
#89444 vem är bäst på att tyda google maps 14 år, 7 månader sen Stoke: 2

columbus
graphgraph

jag har nu gång på gång försökt hitta vågor längs hela kustlinjen, som är blottad för havet, utanför nyköping/oxelösund. Jag måste bara hitta en våg! nu när jag kollat kusten drar jag slutsatsen, att denna magiska våg som jag söker, inte finns på fastlandet. den finns på en ö! frågan är bara vilken.
om nån vet, skriv gärna. då det är väldigt svårt komma ut, så är crowd inget problem, så här kan vi outa så mycket vi vill!

om nån även känner sig sugen på att finkamma området på google maps för att hitta potentiella bryt, varsågoda. alla idéer är bra ideér.
Jag skriver inte vart jag varit och försökt, eftersom jag inte vill förstöra någons glädje att dela med sig av upplevelser och ideér.

Logga in för att svara
#89454 Svar: vem är bäst på att tyda google maps 14 år, 7 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Du bör kolla SJÖKORT inte google maps. Sjökort finns på tex eniro eller lantmäteriet.

Logga in för att svara
#89461 Svar: vem är bäst på att tyda google maps 14 år, 7 månader sen Stoke: 2

columbus
graphgraph

Jag har kollat sjökort, problemet är ju bara att jag kanske inte är den rätta att tyda det hela, information är ju helt värdelöst om man inte förstår den. vist har jag försökt sätta mig in i det hela, men min förhoppning är att alla som finns i dessa trakter kan göra en gemensam kraftsamling för att hitta vågen. hjälp utifrån är även det mycket välkommet.

Logga in för att svara
#89486 Svar: vem är bäst på att tyda google maps 14 år, 7 månader sen Stoke: 2

columbus
graphgraph

kul att så många engagerar sig...
jag kan berätta att det går en bergrygg från arkö till hävringe som dödar alla dyningar, så innanför detta blir det mest stök, men kan finnas lite vågor ändå, men då ska det blåsa! jag har surfat nakenbadet men det har gått av en gång de senaste två åren, då var det dåligt, men funkade.
tydligen ska Ramnö kunna få igång nått, har inte vart där, nån som vet nått?

Logga in för att svara
#89499 Svar: vem är bäst på att tyda google maps 14 år, 7 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

hur stor båt har du tillgång till? hur pass mycke sjö klarar du att ta dig ut i?

Ändrat av freddandson
Logga in för att svara
#89500 Svar: vem är bäst på att tyda google maps 14 år, 7 månader sen Stoke: 6

Galveston
graphgraph

@columbus jag stödjer dig mentalt, har föräldrar i Björkvik (3 mil från Nyköping) och de har sommarstuga i Svärdsklova norr om Nyköping

Men tyvärr ingen input om break, antar att det är Oxelösund med omnejd som är hetast.

Logga in för att svara
#89504 Svar: vem är bäst på att tyda google maps 14 år, 7 månader sen Stoke: 2

columbus
graphgraph

att surfa är ju ett livslångt åtagande, så båtstorleken är för tillfället inte det viktiga, blir det bra vågor långt ut får man väll skaffa en bra båt. tack för stödet dock. jag vet ju att askö har bra vågor, men det är ju skitlångt dit ut. kanske går längre in på ön, det kan ju vara värt att kolla. det verkar ju finnas en kanal in mot strandstugeviken, men det är jädrigt smal. jag har inte kollat där, eftersom det är så långt in, men det kanske är värt en koll i varje fall. känns mycket bättre nu när man fått lite kärlek i denna fråga:)

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!