Facebook data

1
Ecuador tips någon?
#89513 Ecuador tips någon? 14 år, 6 månader sen Stoke: 0

afterburner
graphgraph

Köpte precis en flygbiljett till Ecuador i jan/feb.
Har inte varit där tidigare så jag är tacksam för lite info och tips från er som känner till landet/spotsen.

Logga in för att svara
#89517 Svar: Ecuador tips någon? 14 år, 6 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Montañita strax nordväst om Guayaquil är lite av ett surfcenter för Ecuador. Har en klassisk högerpoint som kan vara ruskigt bra samt några beachbreaks. Salinas söder om har också några fina spots. Nu är det några år sedan jag var där men det var mycket trevligt.

Mitt tips är att inte bara hänga på stranden. Landet har så fantastiskt mycket att erbjuda. Amazonas regnskog, Andernas högländer med toppar som Cotopaxi och tevliga städer som Cuenca får du inte missa.

Ha en fantastisk resa.

Per

Logga in för att svara
#89518 Svar: Ecuador tips någon? 14 år, 6 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Marknaden i Saquisili är också trevlig. Inte minst om man vill köpa ett grishuvud

Logga in för att svara
#89522 Svar: Ecuador tips någon? 14 år, 6 månader sen Stoke: 3

bumbum
graphgraph

jag åker ner i januari också o stannar till april.. vi får ta en bärs!

Logga in för att svara
#89532 Svar: Ecuador tips någon? 14 år, 6 månader sen Stoke: 12

Fader
graphgraph

jag känner en kille i Montañita som kan säkert ge dig detaljerat info om spotsen samt tips om boende. han har en strandhus som han hyr ut. jag skriver hans epost i din gästbok.

Logga in för att svara
#89533 Svar: Ecuador tips någon? 14 år, 6 månader sen Stoke: 33

bazmei
graphgraph

Rekomenderar dig att testa Canoa. En jätte liten kust stad rakt väster ut från Quito! Sjukt skön stämmning! Håller med Per! Kika runt landet när du är där! Jag surfade en månad och backpackade en! Finns mycket sevärt.
Om du vill ha några mer tipps är det bara att höra av dig:
bazmei.bloggsida.se/

Logga in för att svara
#89536 Svar: Ecuador tips någon? 14 år, 6 månader sen Stoke: 0

afterburner
graphgraph

Tack för alla tips ! Planen är att först ta sig till Montañita och utgå därifrån. Canoa verkar också vara ett skönt ställe. Kommer ej ha någon bil utan hoppas det går bra att ta sig runt med buss eller nåt.
Kan tänka mig det är nice att kolla runt i landet, men har endast 3 veckor på mig så det blir nog endast stränder denna gång.

Logga in för att svara
#89538 Svar: Ecuador tips någon? 14 år, 6 månader sen Stoke: 3

bumbum
graphgraph

bazmei: har du nåt bra tips på boende i canoa? o lite andra tips om sevärdheter skulle också va guld!

Logga in för att svara
#89547 Svar: Ecuador tips någon? 14 år, 6 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Hur consistent är det? Måste det vara NV swell för å funka bra eller funkar det fint med små sydswell oxå? Perioden jag tänker på är mitten av december till mitten av januari..Hur är vindarna?

Logga in för att svara
#89640 Svar: Ecuador tips någon? 14 år, 6 månader sen Stoke: 1

Kalleknekt
graphgraph

Kul att läsa! Vi är 4 grabbar som åker i slutet av dec för tre veckors surf i Ecuador. Har en kompis som bygger hus i Canoa just, där vi kommer utgå ifrån. Vi borde hålla lite kontakt och uppdatera med tips mm. Nån som vet hur prisläget på brädor är? Måste köpa bräda där nere.

Logga in för att svara
#89691 Svar: Ecuador tips någon? 14 år, 6 månader sen Stoke: -1

kax
graphgraph

www.latinamericancupid.com
Här kan du hitta brudar i Ecuador som vill dejta svenska pojkar när havet ligger platt.

Logga in för att svara
#89723 Svar: Ecuador tips någon? 14 år, 6 månader sen Stoke: 1

Kalleknekt
graphgraph

haha!

Logga in för att svara
#89787 Svar: Ecuador tips någon? 14 år, 6 månader sen Stoke: 1

mrlau
graphgraph
Donerat Silver

d funkar fint för sw swells också. nov/dec till mars/apr är bästa perioden.

canoa är mysig, norra delen av stranden funkade bäst när jag var där. vi bodde på shelmar, helt ok för priset. hotel bambu såg fräsch ut.

montanita är kul, jag liknar det med byron bay. här träffar man andra backpackers och det finns nightlife. det innebär också att det är blir crowd i vattnet. söder om montanita runt salinas och playas, där kan det bli riktigt bra surf. fina pointbreaks.

brädorna kostar/kostade runt usd 500-600, ny bräda. i manta, även i montanita, finns det en andrahandsmarknad och du kan hitta en beggad bräda. åker du till manta, stanna till söder om stan vid las pinas.

det viktigaste tipset är att planera bra med resetid eftersom du tänker resa med buss. sträcka som tar en timme att köra med bil kan ta 2-3 timmar med buss. it is latino style. vi kör när bussen är full och vi stannar överallt. för påstigande, för avstigande, för att köpa mat. ta med en bok eller ladda din ipod.

lycka till och hoppas du får grym surf!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!