Facebook data

1
Vågor för nybörjare
#8971 Vågor för nybörjare 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

ninjita
graphgraph

Flera tips på nybörjar vågor i olika delar av världen ?

emil skrev:
...jag tycker själv att det är jäkligt stor skillnad på vågor och vågor...ex. i Victoria (Oz) typ Bells Beach, Jan juc och Torquay så får man rätt "långsamma" tunga vågor som ger nybörjaren lite tid att agera. På Bali, t.ex. "nybörjarstället" Kuta beach kan det ofta vara rätt snabbt o dumpa eller bli snabba close outs - alltså mycket svårare.

Så även om du har exakt rätt bräda för de rådande förhållandena så är det viktigt att komma ihåg att det är olika svårt att surfa olika vågor - och då snackar jag inte bara om skillnader i storlek på vågorna.

Evans Head söder om Byron Bay där en skön ripp tar ut dig direkt till lineup igen och igen och sedan mjuka lagom stora 3-4 ft rullar in...

Logga in för att svara
#8972 Svar: Vågor för nybörjare 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

ninjita
graphgraph

tack Emil

Logga in för att svara
#9000 Svar: Vågor för nybörjare 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

Staffan
graphgraph

Waikiki har ruskigt lättsurfade vågor. Det är det enda stället jag har sett där de erbjude pengarna tillbaka om man inte står upp under första surflektionen.

Logga in för att svara
#9005 Svar: Vågor för nybörjare 18 år, 2 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

hela öst kust på Australien är perfekt att lera sig surfa..från Wollongong upp till Noosa finns det ställen överallt som passa nybörjare..strand efter strand efter strand..längre norrut du åka varmare blir vattnet..lycka till:)

Logga in för att svara
#9007 Svar: Vågor för nybörjare 18 år, 2 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

RATMAN skrev:
hela öst kusten på Australien är perfekt att lära sig att surfa..från Wollongong upp till Noosa finns det ställen överallt som passa nybörjare..strand efter strand efter strand..längre norrut du åka varmare blir vattnet..lycka till:)

Logga in för att svara
#9255 Svar: Vågor för nybörjare 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

ninjita
graphgraph

Thanks guys!!!

merameramerameramera

keep them coming

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!