Facebook data

1
Din första surfupplevelse?
#89902 Din första surfupplevelse? 14 år, 6 månader sen Stoke: 1

Medsurfer
graphgraph

Min första surfupplevelse var en 7'3 minimal
som jag kämpade med en lång tid i vitvattnen,turtlerols och takeoffs.
Fick ta emot många smällar dum som jag trodde att jag kunde duckdiva en 7'3
som flöt som en båt.
Jag tänkte att surf var kul men förbannat svåååårt.
Har nu gått ner till 6'3 som shapad här i Spanien som nu är min hemort och fungerar prima i dessa vatten
Hur var din första surfupplevelse ?
Hasta luego.

Logga in för att svara
#89995 Svar: Din första surfupplevelse? 14 år, 6 månader sen Stoke: 4

ATA
graphgraph

Min första surfupplevelse finns att läsa om på självaste surfsverige: surfsverige.se/index.php/artiklar/141-en-nybres-bekelser

Read it and weep. Eller nåt...

Logga in för att svara
#89996 Svar: Din första surfupplevelse? 14 år, 6 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Paddlade ut på min windsurfingbräda med upphalstampen som leggie, midsommadagen -83. Det blåste som bara den och gick inte att segla längre ändå... Gick sådär.

Logga in för att svara
#90027 Svar: Din första surfupplevelse? 14 år, 6 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Gjorde något liknande som JFL. paddlade ut på min gamla F2 Sunset slalom vindsurfingbräda 1989. ingen vind med mycket vågor. hade ju givetvis suttit klistrad till bilderna av surfare från Hawaii. Om dom kan i sina vågor så måste det ju fungera här med, var tanken. Det fungerade väl sådär kan man väl lätt säga...he he. fy fan vilket misslyckande i början, men det blev bättre som tur var.
lång tid har gått och man sitter där fortfarande och ser på bilderna från alla världens hörn och tänker, det borde fungera här med

Logga in för att svara
#90028 Svar: Din första surfupplevelse? 14 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Första surfupplevelse?... Minns när jag kom ut ur tuben, sen primalskriket och slutligen pink på förlossningsläkarens skägg. Ett stenkast från sjukhusfönstret mullrade Atlantens vågor. Redan då var man fast utan att ens veta vad surfing var för nåt...

Logga in för att svara
#90029 Svar: Din första surfupplevelse? 14 år, 6 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Tror 1988 i vattern pa en egen shapad boggieboard av sant dar blatt skum, brot av bradan pa andra vagen. Sen blev det egen shapade skimboards i tra fran 1989-90.

Logga in för att svara
#90031 Svar: Din första surfupplevelse? 14 år, 6 månader sen Stoke: 7

Wrane
graphgraph

Jag räknar hela det första året som första surfupplevelse...
Har ett minne av att det kunde varit på insidan av Kalkskär med en Tiga Slalom vindsurfingbräda c:a 1988 som jag stod upp och åkte på en bräda utan segel på eller båt framför. Hooked, och sålde vindsurfinggrejerna direkt. Byggde sedan en egen vågsurfingbräda av blått och stulet styrofoamblock med mall efter en av Henios brädor. Vi cyklade på natten från Nynäs till Ösmo (10 km) och snodde block som var uppställda efter järnvägen vid en kraftverksbyggnad och sedan hem igen. Som tur var hade mina föräldrar fått en fuktskada i vardagsrummet så det var tomt och ledigt att shapa surfbräda i. Den surfades på Torö ett par gånger innan jag köpte en riktig bräda på EM i Portugal -89.

Logga in för att svara
#90115 Svar: Din första surfupplevelse? 14 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

min första minne är när jag var kanske 2-3 år gammal och låg fram på min pappas 11ft trä longboard..eller balsa var det tror jag..han brukade paddla ut med mig fram och så åkte vi in liggande..det var säkert 30cm höga vågor men jag tyckte att de var gigantiskt och var super rädd men super stokad sammtidigt

Logga in för att svara
#90121 Svar: Din första surfupplevelse? 14 år, 6 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

what ? hur gamla ar ni gubbar egentligen... 88 var jag knappt fodd haha kul att ni fortfarande surfar hehe

Logga in för att svara
#90123 Svar: Din första surfupplevelse? 14 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

elinn skrev:
what ? hur gamla ar ni gubbar egentligen... 88 var jag knappt fodd haha kul att ni fortfarande surfar hehe
Tur jag inte nämnde 1979 dåra...

Logga in för att svara
#90129 Svar: Din första surfupplevelse? 14 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Mamma hade en Tiga windsurf bräda som vi brukade paddla omkring på, men inte tog vi några vågor. Förvisso försökte man väl köra lite luftmadrass i vågorna på Creta '82, '83 och '87. Annars var första premiären, men köpt bräda och allt, en 7'6:a...feb '97 paddlade man ut i headhigh vågor i södra surfers i Oz.

Har något foto på det där, man fattade nog inte vad man gjorde, som tur var kanske, sen blev man inropad av lifeguards, fick stryk på olika sätt, men det tog inte lång tid innan man blev fast.

Fick inte länken att funka, för stort:

hem.bredband.net/b418748/photo/Oz/slides/Surfers-first-wave-97.html

Ändrat av Daniel: Bild länk för stor (?)
Logga in för att svara
#90131 Svar: Din första surfupplevelse? 14 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

oh yeah... jag var 2 år gammal 1963..

Ändrat av RATMAN
Logga in för att svara
#90143 Svar: Din första surfupplevelse? 14 år, 6 månader sen Stoke: 0

astroman
graphgraph

Det var nog på brorsans Morey Doyle, någon gång på mitten av 80-talet. Har minnen av magsurfande på den ända in till stranden. Första egna brädan var en begagnad Quicksilverbräda som köptes i Biarizz på väg ner till Portugal(-91?).

Logga in för att svara
#90162 Svar: Din första surfupplevelse? 14 år, 6 månader sen Stoke: 3

BoogieMan
graphgraph

En snygg vit frigolitbräda inköpt runt 1984, surfades i rätt så trevliga vågor i Quiberon, Bretagne, liggandes på mage. Den gick av efter en timme, jag har fint foto kvar av det. Kanske därför jag blev bodyboardare till slut, trots första ståuppsurfet på en pytteliten shortboard i Noosa heads i Australien nångång 1991 eller nåt, som man kanske skulle kalla det första riktiga surfet.
Men det går ju inte att släpa runt en shortboard ens på en jordenruntresa, så det blev en slags fusk-bodyboard istället (billigt oxå) så på den vägen är det.
Men gud va glad jag är att jag började surfa alls, det är ju inte så naturligt för en svensk kan man lugnt säga. Det har gett mig fina resor, och underbara naturupplevelser, och några roliga åk också till på köpet.
Lyckliga oss som börjat alls !!
Vi syns där ute, Aloha

Logga in för att svara
#90178 Svar: Din första surfupplevelse? 14 år, 6 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

Jag länkar till . . .
Sorry.
Vågen plockad fem minuter innan detta var min första våg surfad på de gröna, på facet, mitt i väggen. Känslan på den var otrolig, då fattade jag vad surf handlade om, dock inte första gången på brädan men första gången jag verkligen surfade och kände att jag upplevt surf. Nästa våg. . . . . .

surfsverige.se/index.php/forum/2-surfforum/53438-svenska-surfskador#53615

Ändrat av marQs
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!