Facebook data

1
Surfare och Mode
#89952 Surfare och Mode 14 år, 6 månader sen Stoke: 1

björn j:son lind
graphgraph

Hur kommer det sig att vi generellt bär så otroligt bänga kläder? Sprakade t-shirts med häftiga tryck, hoodies i galna färger med tryck och så att toppa det men en Volcom/Billabong-mössa/keps är väl idag nästan att ses som vår uniform. Kan de ha något att göra med att vi, till skillnad från andra sportutövare, till större del har barnasinnet kvar? Och hur hänger detta ihop med att Beachvolleyspelare klär sig likadant, är det stranden som är den gemensamma nämnaren?

Logga in för att svara
#89955 Svar: Surfare och Mode 14 år, 6 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

kanske för att de flesta svenska "surfare" är flockdjur som behöver någon slags identitet och sammanhållning för att må bra. kolla bara på alla camps som ploppar upp överallt. de är oftast han med blommiga shorts, blekta dreadlocks, hamp-halsband och billabongtshirts som är den sämsta surfaren, har jag faktiskt märkt. det som är riktigt intressant är det verkar nästan vara unikt för norden.

det känns som det nästan är viktigare att ha en "surfig" livsstil än vad det är att surfa mycket. gärna med någon som spelar halva jack johnson-låtar på en akustisk gitarr på kvällen.

allting kan väl ledas tillbaka till de stora företag som säljer surfing i sverige som det vore hawaii. surfing i sverige är fan inte blomshorts. det är inte rastafärgade hamphalsband. det är blaskigt kaffe, sidledes regn och vidriga parkeringsplatsombyten.

men tänk om HM-katalogen hade såna bilder, då skulle det ju inte vara coolt och surfigt att surfa längre.

vad skönt det vore.

Logga in för att svara
#89956 Svar: Surfare och Mode 14 år, 6 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

blev visst två posts

Ändrat av jacobw
Logga in för att svara
#89957 Svar: Surfare och Mode 14 år, 6 månader sen Stoke: 1

Sunsup
graphgraph

eller så surfar man så mycket man kan och klär sig i det man vill.
Spelar väl ingen roll om folk gillar stilen och inte surfar.
Tänker man inte på det själv, så märker man det inte.

Logga in för att svara
#89961 Svar: Surfare och Mode 14 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Svenskar är flockdjur, väldigt lättstyrda.

Logga in för att svara
#89965 Svar: Surfare och Mode 14 år, 6 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Logga in för att svara
#89967 Svar: Surfare och Mode 14 år, 6 månader sen Stoke: 1

emanuel
graphgraph

jacobw skrev:
de är oftast han med blommiga shorts, blekta dreadlocks, hamp-halsband och billabongtshirts som är den sämsta surfaren, har jag faktiskt märkt.

ok

Logga in för att svara
#89969 Svar: Surfare och Mode 14 år, 6 månader sen Stoke: 1

nirre
graphgraph

Jag upplever det faktikst inte som om de flesta svenska surfarna har sånna "Surfkläder". I alla fall inte de man stöter på ute i line-upen? I Sverige känns det mer som om det är frilufskläder eller rätt vanliga kläder som gäller. Och det gillar jag. Jag har alltid kännt mig lite vilsen i vanliga surfbutiker. "Är det såhär jag måste se ut eftersom jag gillar att surfa" har jag tänkt många gånger. Vanliga surfkläder ala quiksilver är helt enkelt sjukt fula kläder enligt mig...

Logga in för att svara
#89970 Svar: Surfare och Mode 14 år, 6 månader sen Stoke: 0

meltic
graphgraph

Fattar inte hur ni orkar diskutera hur flockiga svenska folket är i en ny tråd varannan vecka när det här på surfsverige finns en sådan stark gemensam uppfattning hur den ÄKTA svenska surfaren ska vara. Min egna uppfattning är att desto mer man diskuterar detta ju mer ängslig är man själv över hur man uppfattas och vi vill ju alla vara sååååå hardcore kallvatten svenne surfare. Personligen tror jag vi, procentuellt, i sverige faktiskt har väldigt många soulsurfare som verkligen innerst inne älskar surfing om man jämför med andra länder. Sedan kan det bero vad för folk man är omgiven av, kanske annorlunda i Stockholm samt andra större svenska städer. Så vad vet jag då eftersom att jag inte bor där...

Logga in för att svara
#89973 Svar: Surfare och Mode 14 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Själv kör jag svarta stilrena trätofflor från Grönhögen, kan rekommendera ett besök i fabriken dom har självservice i en gammal verktygsbod bredvid fabriken.

Logga in för att svara
#89978 Svar: Surfare och Mode 14 år, 6 månader sen Stoke: 7

Gladaolle
graphgraph

meltic skrev:
Fattar inte hur ni orkar diskutera hur flockiga svenska folket är i en ny tråd varannan vecka när det här på surfsverige finns en sådan stark gemensam uppfattning hur den ÄKTA svenska surfaren ska vara. Min egna uppfattning är att desto mer man diskuterar detta ju mer ängslig är man själv över hur man uppfattas och vi vill ju alla vara sååååå hardcore kallvatten svenne surfare. Personligen tror jag vi, procentuellt, i sverige faktiskt har väldigt många soulsurfare som verkligen innerst inne älskar surfing om man jämför med andra länder. Sedan kan det bero vad för folk man är omgiven av, kanske annorlunda i Stockholm samt andra större svenska städer. Så vad vet jag då eftersom att jag inte bor där...

jag tror det är lite som du säger, eftersom man bara får surfa varannan palmsöndag så försöker man "surfa" på andra sätt.

Logga in för att svara
#89990 Svar: Surfare och Mode 14 år, 6 månader sen Stoke: 2

exiit
graphgraph

SharkBoy skrev:
it's just the human way of doing this:
www.livevideo.com/video/29C2F91D541D4EB2929D66C707A2E1BF/weird-bird-mating-rituals.aspx

Looks like any nightclub at 3:00 am something!

Logga in för att svara
#89998 Svar: Surfare och Mode 14 år, 6 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

exiit skrev:
SharkBoy skrev:
it's just the human way of doing this:
www.livevideo.com/video/29C2F91D541D4EB2929D66C707A2E1BF/weird-bird-mating-rituals.aspx

Looks like any nightclub at 3:00 am something!

I think the same thing every time I'm out

Logga in för att svara
#89999 Svar: Surfare och Mode 14 år, 6 månader sen Stoke: 2

Olle VK
graphgraph

Skulle vilja påstå att dom bästa surfarna jag har sett i Sverige ser ut ungefär som dom du beskriver som dom sämsta. Tvärt om - dom som brukar surfa sämst är dom som alltid ska ha åsikter om andra surfare. Det är iofs en sjukt lökig tråd; totalt onödig - i brist på annat ungefär...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!