Facebook data

1
Surfcamp i Marocko
#90165 Surfcamp i Marocko 14 år, 6 månader sen Stoke: 0

Reebee
graphgraph

Tjo!
Tänkte dra till Marocko vid nyår och surfa lite o undrar om nån känner till nått bra surfcamp därnere? Vet att många tycker att det är bättre att dra runt själv men som tjej och newbie känns det inte helt safe och dra runt ensam därnere.

Så tips mottages tacksamt

Logga in för att svara
#90166 Svar: Surfcamp i Marocko 14 år, 6 månader sen Stoke: -2

Robban
graphgraph

Logga in för att svara
#90169 Svar: Surfcamp i Marocko 14 år, 6 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

instämmer med robban!

Logga in för att svara
#90172 Svar: Surfcamp i Marocko 14 år, 6 månader sen Stoke: 6

freddyo
graphgraph

Jag var också på LaPoint i Thagazout. Hur schysst som helst!

Logga in för att svara
#90175 Svar: Surfcamp i Marocko 14 år, 6 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Instämmer.

Ändrat av JFL
Logga in för att svara
#90196 Svar: Surfcamp i Marocko 14 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Instämmer också...

Logga in för att svara
#90206 Svar: Surfcamp i Marocko 14 år, 6 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Samma här.

Nils och Lisa på LaPoint i Taghazout är riktigt schyssta.
Nära till vågorna, maten är grymt bra. Speciellt frukosten!!
Håll i grejjerna när du är där nere bara. Ta inte med dig nåt av värde som du lämnar på stranden. Blev av med mina flipflops på "2 röda".

Om du hyr bil så finns det många bryt du kan köra till som ligger inom knappa 15-20 minuter ifrån campet.

Logga in för att svara
#90207 Svar: Surfcamp i Marocko 14 år, 6 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Anchor Point

Logga in för att svara
#90211 Svar: Surfcamp i Marocko 14 år, 6 månader sen Stoke: 0

Reebee
graphgraph

Tack snälla för alla svar! Alla verkar rörande överens...skönt för mig att slippa beslutsångest

Logga in för att svara
#90216 Svar: Surfcamp i Marocko 14 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Anchor

Galen Marockan (tror jag) på en In the Pink bara centerfena, han slog sig rejält lite senare, låg längst ut och tog bara de absolut största. Notera surfaren på väg ut, vad gör han, jo tar stryk av vitvattnet djupare än han som surfar vågen, kollat många foton, alla som ligger i vägen, äter stryk, bakom den som surfar, ingen försöker paddla in framför och "hinna över".

Logga in för att svara
#90217 Svar: Surfcamp i Marocko 14 år, 6 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Daniel skrev:
Anchor

Galen Marockan (tror jag) på en In the Pink bara centerfena, han slog sig rejält lite senare, låg längst ut och tog bara de absolut största. Notera surfaren på väg ut, vad gör han, jo tar stryk av vitvattnet djupare än han som surfar vågen, kollat många foton, alla som ligger i vägen, äter stryk, bakom den som surfar, ingen försöker paddla in framför och "hinna över".

Gillar den bilden....

Logga in för att svara
#90222 Svar: Surfcamp i Marocko 14 år, 6 månader sen Stoke: 5

hman
graphgraph

Daniel skrev:

... Notera surfaren på väg ut, vad gör han, jo tar stryk av vitvattnet djupare än han som surfar vågen, kollat många foton, alla som ligger i vägen, äter stryk, bakom den som surfar, ingen försöker paddla in framför och "hinna över".

Föredömligt

Ändrat av hman
Logga in för att svara
#90223 Svar: Surfcamp i Marocko 14 år, 6 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Bara för mångfaldens skull:

Jag bodde på www.dynamic-loisirs.com/ för flera år sen. Ligger på gångavstånd till Banana point/beach. Vilket nog är den nybörjarvänligaste spoten runt Thagazout. Stället ägs och drivs av en Fransk kvinna och jag har för mej att de var en del billigare än Lapoint. Jag bodde iaf bra och billigt där med frukost och lunch inkluderat.

Logga in för att svara
#90228 Svar: Surfcamp i Marocko 14 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Finns det inga lokala marockaner som driver surfcamps? Är det inte rätt dyrt med typ 300 spänn natten för att vara i Marocko??? Jag var i Marocko 97 eller 98 så har ingen koll längre. Vad kostar det hyra ett rum, hus eller lägenhet lokalt?

Logga in för att svara
#90245 Svar: Surfcamp i Marocko 14 år, 6 månader sen Stoke: 0

Lundmark
graphgraph

Ser ju klockrent ut. Jag börjar bli sugen att fara iväg. HUr ser det ut på våtdräktsfronten. Är det en 3-2 som räcker?

Logga in för att svara
#90256 Svar: Surfcamp i Marocko 14 år, 6 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

In the pink!! Skön bräda som fan, testade Cederholms för ett par veckor sedan i Stadt.
Snackade med honom om den och konstaterade att den såg ut som Crusty the clowns kraftigt erigerade penis. ((Crusty är jude, därför även omskuren.))

Logga in för att svara
#90258 Svar: Surfcamp i Marocko 14 år, 6 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

ErikG skrev:
Finns det inga lokala marockaner som driver surfcamps? Är det inte rätt dyrt med typ 300 spänn natten för att vara i Marocko??? Jag var i Marocko 97 eller 98 så har ingen koll längre. Vad kostar det hyra ett rum, hus eller lägenhet lokalt? Jå, då, undvik Atlantica - fullständigt galen kvinna som besämmer allt möjligt på stället!! När du åker i taxi från flygplatsen råkar du säkert ut för följand tricks. Taxin stannar ca 2 km innan Taga - en kille kliver in och verker lugn ... men närmare konversation visar det sig att han känner till ett ställe att bo ... det han som haffar folk till Atlantica ... Tacka nej!! Tvärs över gatan från La Spot finns en riktig skabbigt ställe för typ 50 spänn natten - jag brukar hyra rum där men kan knappast rekommendera det!! Hahah!!! Det inget problem att hitta boende på plats - det finns alla varianter i Taga!!!

Logga in för att svara
#90259 Svar: Surfcamp i Marocko 14 år, 6 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Gazzer skrev:
ErikG skrev:
Finns det inga lokala marockaner som driver surfcamps? Är det inte rätt dyrt med typ 300 spänn natten för att vara i Marocko??? Jag var i Marocko 97 eller 98 så har ingen koll längre. Vad kostar det hyra ett rum, hus eller lägenhet lokalt? Jå, då, undvik Atlantica - fullständigt galen kvinna som besämmer allt möjligt på stället!! När du åker i taxi från flygplatsen råkar du säkert ut för följand tricks. Taxin stannar ca 2 km innan Taga - en kille kliver in och verker lugn ... men närmare konversation visar det sig att han känner till ett ställe att bo ... det han som haffar folk till Atlantica ... Tacka nej!! Tvärs över gatan från La Spot finns en riktig skabbigt ställe för typ 50 spänn natten - jag brukar hyra rum där men kan knappast rekommendera det!! Hahah!!! Det inget problem att hitta boende på plats - det finns alla varianter i Taga!!! Sedan de finesser och fördelar som finns på LaPoint kan vara rätt värt allt letande och du blir inhysta i väldigt frächa lokaller vilket är lång ifrån vanligt i Marokko!

Ändrat av Gazzer
Logga in för att svara
#90266 Svar: Surfcamp i Marocko 14 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Betalade oxå 50 spänn/natt och fick dela rum med kackerlackor. Var tvungen först hälla vatten i en hink för att spola i toaletten. Höll på att få astma i duschen av den skumma ångan. Kokvrån var det nåt tjall med. Men sängkläderna var rena! Nästa gång bor jag i bussen...

Ändrat av Esta
Logga in för att svara
#90274 Svar: Surfcamp i Marocko 14 år, 6 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Esta skrev:
Nästa gång bor jag i bussen... inte med mig i alla fall!!!

Logga in för att svara
#90307 Svar: Surfcamp i Marocko 14 år, 6 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

ErikG skrev:
Finns det inga lokala marockaner som driver surfcamps? Är det inte rätt dyrt med typ 300 spänn natten för att vara i Marocko??? Jag var i Marocko 97 eller 98 så har ingen koll längre. Vad kostar det hyra ett rum, hus eller lägenhet lokalt?

nanstans vid Aftas kostar det 150 / natt kr inkl fattig marrocansk frukost , typ te och brod hehe..
300 spann natten? vafan ingar dar....

Annars kostar anchornpoint lagenheterna runt 60 euro/natt 4 rummare.

Logga in för att svara
#90311 Svar: Surfcamp i Marocko 14 år, 6 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Faktiskt så tror jag att man får vad man betalar för i respektiva fall. "Vafan ingår" är bara dumt att skriva .....

Logga in för att svara
#90351 Svar: Surfcamp i Marocko 14 år, 5 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Gazzer skrev:
Faktiskt så tror jag att man får vad man betalar för i respektiva fall. "Vafan ingår" är bara dumt att skriva .....

Duude... det finns ju inga 5 stjarniga hotell i taghazoute direkt, det vet val alla som har varit dar.
I Marrackech kostar deras "Grand hotel" 200 euro natten...
Klart som fan jag undrar... Sa dumt vare inte... horru!

Logga in för att svara
#90358 Svar: Surfcamp i Marocko 14 år, 5 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

300 spänn är 30 euros så din resonemag är fotfarande korkade ...

Logga in för att svara
#90360 Svar: Surfcamp i Marocko 14 år, 5 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Gazzer skrev:
300 spänn är 30 euros så din resonemag är fotfarande korkade ...

hehe oj det var ju ganska korkat... halle med!
har inte stallt om valuta kursen, jag fixar det nu pa en gang boss!

Logga in för att svara
#90366 Svar: Surfcamp i Marocko 14 år, 5 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Hahah!! No worries! Stay Stoked!!

Logga in för att svara
#90440 Svar: Surfcamp i Marocko 14 år, 5 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

som jämförelse kan du kolla på denna: www.surfmaroc.co.uk/services.php

De erbjuder flera alternativ --- några som är dyrare - verker rätt seriöst annars men jag har ingen erfarenhet av någon surfcamp ... .

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!