|
#90410 |
Köpa bräda i Sri Lanka 14 år, 5 månader sen |
Stoke: 0 |
gala
|
Är det någon som har erfarenhet av kvalitet och pris på brädor i Sri Lanka? Kan man hitta en fish? Är det Hikkaduwa som gäller i så fall?
Bra tips på boende i Hikkaduwa mottages hjärtligt!
/gus
|
|
|
|
|
#90423 |
Svar: Köpa bräda i Sri Lanka 14 år, 5 månader sen |
Stoke: 3 |
|
Tja man, hikkaduwa är väl det bästa stället i sri lanka att köpa bräda.. men utbudet e rätt uselt och priserna e hutlösa haha.. bättre att ta med en hemifrån om det e möjligt.
bor gör du på casa lanka eller vernons, billigt o bra.. speciellt vernons de e helt fenomenalt.. fräscha rum och du kan i stort sett hoppa ut på stranden från rummet. båda ställena ligger bredvid varandra också.
good luck!
|
|
|
|
|
#90431 |
gala
|
Så du rekommenderar inte att köpa något där nere...jag trodde jag var smart när jag bokade flyg med Sri Lanka air...de har gratis brädor...men sen råkar jag flyga med SAS till London och dom ska ha 1200 per väg...så då tänkte jag köpa något där!
Jag ska vara i Hikka över nyår, känns som man borde boka något, eller vad tror du, Bumbum? Har du någon mail till vernons...hittade ingen info på nätet.
tack för info!
|
|
|
|
|
#90443 |
|
tja! 1200 spänn låter mkt.. vi pröjsade bara 400 enkel väg med sas. jag tycker att du ska tjacka en bräda här faktiskt, brädmarknaden e inte att lita på där nere.. det finns inte direkt några seriösa surfaffärer,
vetefan om vernons har nån mail.. men nåt ställe har ju alltid rum liksom.. o man hänger ju mest på stranden eller på nån av barerna som ligger på stranden hehe, så rummet behöver inte va top notch!
när var det ni skulle dra?
|
|
|
|
|
#90458 |
|
Jag var där 2 veckor innan tsunamin slog till 2004, de var inte mycket bräd utbud då, det fanns en surfbutik, vet dock ej hur det ser ut nu. Dock var det mycket lätt att hitta boende, bara gå runt och fråga.
VI fick dock sällskap av en svensk srilankan som tog en pengar för att hjälpa oss att leta första dagen, men det rekomanderas inte, då vi hamnade i djungeln och betalade överpris...
Efter första natten bodde vi i ett stenhus vid stranden så man kunde se pointbreaket från sängen, hade dock inte velat ligga i det när tsunamin kom...
|
|
|
|
|
#90515 |
gala
|
Nice, e så sjukt laddad för att dra snart!
BumBum, vi drar så vi är i Hikka den 30 dec och några dagar framöver, senare drar vi vidare till Midigama.
Så kontentan är att försöka ta med bräda och boende brukar lösa sig trots att det är nyår!
|
|
|
|
|
#90543 |
|
kontentan: ja till brädslutsatsen, till boendet så lär det lösa sig på plats. de e klart att de e bra o boka men om ni inte vet nåt specifikt ställe så blir det svårt. i midigama ska ni på på ram's.
kan även tipsa om juicebaren i weligama, 10 min med tuk tuk från midigama.. den e dope!
|
|
|
|
|