Hoppas ni andra som också var där och knäppte några bilder också kan bidra med lite bättre än detta. Givetvis äger man en go pro kamera som glömdes en dag som denna....
Hur som helst, detta är bilder från torö idag runt 11:00 tagna med en mobilkamera model sämre. Storleksmässigt var det då runt huvudet i setten enligt mig vilket också växte lite efter nån timme.
Sedan mitten på 80-talet har jag åkt till Torö, mest för vågsegling (vindsurfing) men allt mer för surf. Detta var den överlägset finaste dagen. Kom ner vid 2 halv 3 och den synen som mötte mig fick hakan att slå hårt i stenarna. Fy fasen! Bättre form på vågorna än ett bra Portugisiskt point brake. Klart över huvud i de största seten och inte ett endaste litet vindchop så långt ut som ögat kunde se. Högrarna såg grymma ut från land, men som goofy körde jag vänstrarna. Normalt brukar de ju vara lite flacka på udden men i dag var det fullt ställ med snabba väggar som höll upp löjligt fint. Svårt att veta var man skulle sitta eftersom setten bröt rätt mycket längre ut än mellansettsvågorna och dessutom var vi så få. Men satt man rätt i de större settet - satanigatan!!!!!!! Mina överlägset vassaste vågor hemma i Sverige någonsin.
Nu är det baa och vänta till nästa 65 graders 30 meter per sekund. Då blir Torö världsklass!
Shit jag har lite svårt att hålla mig lugn - men det var verkligen epic, verkligen!
Megastort tack till min gamla vågseglingskompis och tillika Torölocal sen minst 25 år Tomas Holmerts. Han har opererat korsbanden men åkte ner för att kolla. Ringde mig (för första gången på jag vet inte hur många år) för att berätta om förhållandena. Jag är honom otroligt tacksam - TACK!
Kan inte annat än att hålla med. Vi var där från kl 9 till 12 och udden levererade som satan! Som vilken tung indonesisk våg som helst. Aldrig sett något liknande i Sverige förr och fick några vansinnigt fina åk. Stoken sitter i fortfarande!
Frankie skrev: Hoppas ni andra som också var där och knäppte några bilder också kan bidra med lite bättre än detta. Givetvis äger man en go pro kamera som glömdes en dag som denna....
Hur som helst, detta är bilder från torö idag runt 11:00 tagna med en mobilkamera model sämre. Storleksmässigt var det då runt huvudet i setten enligt mig vilket också växte lite efter nån timme.
shiiit vilka grymma vågor..grattis..
stormen flytar sig norrut och vi är på väg genom en klass 2 snöstorm, 3 timmar i bilen kl.4 imorgon bitte för att smaka lite av detsamma..hoppas at vi få det lika fint!!
peace och surf on surfsverige..
DA RAT
SharkBoy skrev: holy shit that looks nice, doesn't look crowded either
va max 5 pers i vattnet samtidigt. troligen bara 10 st som körde denna dag...
va top 6 av dom senaste tio åren på torö. det som va extra speciellt va trycket.vågorna va dom snabbaste jag surfat torö.va helt otrolig kännsla. shorebreaket va så sjuk tungt. gick inte å duckdiva.vart nertyckt på botten direkt. frankie tubade!!!!!!grattis!!!
Grattis, grattis!
Ser ut som en av Torös finare dagar.
Då kan man inte se fram emot ensamma dagar med hård ost längre...
NEJ, en bra parmesan funkar inte lika bra!