Facebook data

1
Superfishar..
#9160 Superfishar.. 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

phill_k
graphgraph

Är det någon som testat Nords superfish och kanske även 7s superfish eller andra. Skulle vara skönt att veta lite synpunkter för och nackdelar kanske även jämförelse ? Som ni säkert förstår har jag tänkt att köpa en. 7S har ju fått grymma betyg och många verkar tala bra om den men Nords har jag inte hittat några recensioner på. Men det finns ju fler märken...

Logga in för att svara
#9167 Svar: Superfishar.. 18 år, 3 månader sen Stoke: 1

piiit
graphgraph

Tja..jag har en 6'3" och den funkar väl fint i ganska snälla vågor tycker jag. Typ glassiga upp till 1 1/2 gubbe eller så. Tyngre vågor studsar man fram typ. Tycker den är något tung också pga av all volym med det där stepup decket.

Logga in för att svara
#9168 Svar: Superfishar.. 18 år, 3 månader sen Stoke: 9

Jakob
graphgraph

Jag korde en 7s hemma i sverige forr forra aret och var hel nojd med den. Funkade hur bra som helst i svenska forhallanden. Finns de som inte gillar dem for att de ar shapade i Thailand och inte har nagon soul.... men jag kanner ingen storre skilnad pa en costum shapad och en thai shapad hemma i 2 ft sloop... HAr hort att glasningen sak vara lite sisa dr oxa men det var ingenting jag kande av, hade ingan problem med min.
Nords fish har jag inte provat men den ser grym ut och det ar vall alltid skont att stodja ett svenskt marke..

Logga in för att svara
#9179 Svar: Superfishar.. 18 år, 3 månader sen Stoke: 1

piiit
graphgraph

Jag menade 7S alltså. Kanonfin i glassiga huvudhöga vågor.

Logga in för att svara
#9182 Svar: Superfishar.. 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

phill_k
graphgraph

oki fan vad soft.. det är väl i de vågorna man mest kommer att surfa här hemma kanske.. ska väl erkänna att jag fortfarande jagar lite vitvatten emellanåt:laugh: har precis bestämt mig för att gå ned till mindre och har surfat minimal och longboard innan.. jag har hört samma sak om Nord s-fishen att den är lite tyngre för att den är lite tjockare plastad. Och att det är sjukt bra flytkraft...

Logga in för att svara
#9186 Svar: Superfishar.. 18 år, 3 månader sen  

NORD Lover

Don't kid yourself NORD boards suck poor quality and workmanship. Maybe they where good when Bruce McKee was making them, but now they have some trainee in the PUKAS factory making there boards for work experiance. 7s Superfish are made in thailand but at least the come out of a machine and the quality/performance of there boards seems to be consistent and every one who has riden them reckons they are the shit. Göran @ Back Door has them for around 4 G's get on it FOOL!!!

Logga in för att svara
#9192 Svar: Superfishar.. 18 år, 3 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Vill du ha en bräda som är lättare och starkare än de tjockt glasade polybrädorna tycker jag du skall köpa en XTR eller en Marko EPS (finns dock bara i USA), båda epoxy (ej sandwich). Har en Lost RNF-Quad 5'6" och har testat en superfish 5'6". Visst superfishen funkade bra men losten tar vågor lättare och är både snabbare och svänger bättre. Det ända superfishen var bättre på var att duckdiva men skillnaden där var liten. Detta berodde troligen både på materialet i losten (XTR) men mest shapen. Trotts att RNF är fetare i formen svarar den bättre, iallafall för mej. Nords fish ser ju ut att vara en ren kopia av Lost RNF (thruster) och är dessutom tillverkade i pukasfabriken vilket anses vara den bästa fabriken i europa (har hört från flera håll). Om du ska välja mellan nords fish och superfirren tycker jag lätt du ska ta nordfishen, annars kan du snacka med sharkboy så lär han kunna fixa en lost eller nån annan fish från pukasfabriken. Superfishen är inte ens billig, har dessutom sett två med riktigt dålig glassing (enda två jag tittat nära på).

Logga in för att svara
#9193 Svar: Superfishar.. 18 år, 3 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Måtten och bild på brädorna jag testade.

RNF-Q (XTR): 5'6" x 19 3/4" x 2 3/8"

Superfish: 5'6" x 20" x 2 3/8"

Logga in för att svara
#9210 Svar: Superfishar.. 18 år, 3 månader sen Stoke: 3

Patrick
graphgraph

Har testat en hel del fishar twinnies och thrusters.
Hemma kor jag nastan enbart pa en 7S 6'0 superfish. Det varit ute i alla typer av forhallande som vi har dar uppe i norr. 2,5m choppy - Super cleant i Norge.
Den ar ju optimal for vinter surf med tanke pa att vi vager ca 6kg extra med all utrustning vi har pa oss.
Jag har aven en 7S 6'0 superfish har i Oz. Har kort 3m tubande. Gick kanon , men jag maste erkanna att det ar gott med en vanlig shortboard nar det ar 3m tubande!
Fishen gor ju surfingen grymt rolig spelar ingen roll om det ar 1m eller 2. Den levererar ju fart och ar valdigt los. Nagot jag saknat fran andra fishar.

Logga in för att svara
#9241 Svar: Superfishar.. 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

jag har en Murray Bourton shapad 5.10 fish som är jävligt skön www.pipedreamsurfboards.com/
annars har ju fisch kunge joel tudor sjukt feta brädor!! www.joeltudorsurfbords.com

Logga in för att svara
#9247 Svar: Superfishar.. 18 år, 3 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Den där Murray Bourton Retro firren ser riktigt nice ut, gillar de feta vingarna, liknar Mark RIchards twin modeller från slutet av 70s till början av 80s. Är det en sån du har?

Logga in för att svara
#9275 Svar: Superfishar.. 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

ja det är exact en sån jag har. skön som fan. hart dock aldrig kört i svenska vatten men den har funkat sjukt bra på korsika biarritz osv. i små 30cm upp till 2m, blir dock ganska trög när det tubar.
jag har en skön fensättning med 2stora ytterfenor och en liten centerfin men vet inte om det är standard.?. jag kör med fcs M.R TFX.
och enligt Göran på Bdoor ska dom ha den bästa glasningen. Han kan nog också ta hem dom????han har ialla fall ndra Burton shapade brädor..

hangten//johan

Logga in för att svara
#9276 Svar: Superfishar.. 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

försöker igen

Logga in för att svara
#9376 Svar: Superfishar.. 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

phill_k
graphgraph

GÖTT !! stort tack för alla tips och råd!!! nu gäller det bara att bestämma sig

Logga in för att svara