|
#92010 |
Fuerteventura-frågor 14 år, 4 månader sen |
Stoke: 3 |
|
Äntligen en resa bokad! Två veckor Fuerte i januari. Har aldrig varit där så jag tänkte höra med er som kan stället om lite detaljer som jag inte hittat i äldre trådar. Åker med min lilla familj så det blir ingen hardcore surfresa, möjligen ett par avstickare till norrsidan men annars mest kring/i corralejo och en hel del häng i barnpoolen. Jag kör helst på relativt snälla spots och funderar på att möjligen hyra longboard.
Har nog läst någonstans att man ska ha typ en terrängbil upp längs norra sidan, stämmer det eller funkar det med en liten standardhyrbil? Finns det några spots där uppe där man kan ta med familjen, kanske med en fin strand?
Har fattat att det kan blåsa rätt rejält, brukar man slippa det i gryningen eller blåser passadvindarna på dygnet runt?
Är glass beach och flag beach helt platta denna årstid eller kan det finnas en liten våg som sambon kan köra på (har fattat det som att detta är nybörjarställena)?
Bra ställe att hyra bräda på, gärna där man kan byta bräda från dag till dag? Alternativt ett sjysst ställe att köpa på, som sen köper tillbaka brädan?
Får man ta med brädan på bussarna?
Övriga tips? Sånt som står i Stormrider Europe eller på Wannasurf kan jag ta reda på själv så det behöver ni inte besvära er med.
Hoppas mkt på tidiga mornar Rocky Point, som verkar vara inom gångavstånd från hotellet.
Tack på förhand.
/Pontus
|
|
|
|
|
#92023 |
Svar: Fuerteventura-frågor 14 år, 4 månader sen |
Stoke: 8 |
|
Hör med SwingKid, han är där nu. Kan dock dröja med svar... han spenderar mycket tid i vattnet nu 
|
|
|
|
|
#92044 |
|
Kan tänka mig det med den nuvarande prognosen, hoppas det kommer mer såna swell framöver... Jag får väl störa honom med mina frågor när havet lagt sig lite.
|
|
|
|
|
#92050 |
Stoke: 6 |
|
Finns väl en tråd med "familjeresa" och surfa på Fuerteventura, tips om Corralejo att du borde ha en hyrbil, men det är billigt, kolla Holidayautos etc. Kolla tråden/trådarna så finns det en hel del.
|
|
|
|
|
#92156 |
|
Tack för tipset om Holidayautos. De saker jag frågade om står inte i gamla trådar. Inte de man kan kan söka på nuförtiden iaf, trådarna från före uppdateringen av Surfsverige är ju borta numera. Tips mottages fortfarande tacksamt
|
|
|
|
|
#92172 |
Stoke: 6 |
|
Har nog läst någonstans att man ska ha typ en terrängbil upp längs norra sidan, stämmer det eller funkar det med en liten standardhyrbil?
// Nej fungerar med standard
Finns det några spots där uppe där man kan ta med familjen, kanske med en fin strand?
// El Cotillo eller El Burro på östsidan är fin, kan fungera ibland
Har fattat att det kan blåsa rätt rejält, brukar man slippa det i gryningen eller blåser passadvindarna på dygnet runt?
// Hoppa upp på morgonen
Är glass beach och flag beach helt platta denna årstid eller kan det finnas en liten våg som sambon kan köra på (har fattat det som att detta är nybörjarställena)?
// Aldrig fått nått där själv, rekommenderar återigen El Cotillo
Bra ställe att hyra bräda på, gärna där man kan byta bräda från dag till dag? Alternativt ett sjysst ställe att köpa på, som sen köper tillbaka brädan?
// Finns ett ställe inne i stan, brevid Hyperdino som har ett bra utbud
Får man ta med brädan på bussarna?
// Vet inte men hyr en bild, det är skitbilligt och nått annat rekommenderas inte
|
|
|
|
|
#92286 |
Svar: Fuerteventura-frågor 14 år, 3 månader sen |
|
OK, tack för svaren, klockrent! Nu är det bara ett par dagar kvar...
|
|
|
|
|