Facebook data

1
när kan man börja surfa i stockholm igen?
#92340 när kan man börja surfa i stockholm igen? 14 år, 3 månader sen Stoke: 0

Creavil
graphgraph

undrade lite över hur mycket vågor det blir i vårtider. när isen försvinner? osv
MVH

Logga in för att svara
#92355 Svar: när kan man börja surfa i stockholm igen? 14 år, 3 månader sen Stoke: 0

meltic
graphgraph

Om det är någon som kan svara på det vänligen skicka nästa veckas lottorad till mig på mail.

Logga in för att svara
#92356 Svar: när kan man börja surfa i stockholm igen? 14 år, 3 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

undrar du över när isen försvinner?

eller om det kommer vågor innan isen försvinner?

hur mycket vågor, eller hur många?

Logga in för att svara
#92357 Svar: när kan man börja surfa i stockholm igen? 14 år, 3 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

jacobw skrev:

precis!!! Hahahahah!!

Logga in för att svara
#92360 Svar: när kan man börja surfa i stockholm igen? 14 år, 3 månader sen Stoke: 0

Creavil
graphgraph

jacobw skrev:

får väll skylla på dysleksin. vad jag undrade var hur mycket surf det blir på våren? och när isen smälter
om ni inte fattar vad jag menar denna gång så skit i att svara.

Logga in för att svara
#92363 Svar: när kan man börja surfa i stockholm igen? 14 år, 3 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

isen smälter när det blir varmare än 0°C i luften.

när det inträffar beror givetvis på från år till år. ibland blir det ingen is alls.

hur mycket surf det blir på våren beror på hur ofta det blåser mer än ca 10 m/s i ett antal timmar.

det är också olika från år till år. ibland blåser det faktist inte alls.

så att försöka ge sig på att förutsäga specifika vädermönster 2-3 månader i förväg är lite som att förutsäga lottorader. håll noga utkik på väderprognoserna, stämmer dom överens med det jag beskrev ovan så kanske det blir surf. men det kanske inte ens blir surf då.

vågornas vägar är outgrundliga.

nöjd med svaret?

Logga in för att svara
#92364 Svar: när kan man börja surfa i stockholm igen? 14 år, 3 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

+1 stoke till jacobw!

Logga in för att svara
#92372 Svar: när kan man börja surfa i stockholm igen? 14 år, 3 månader sen Stoke: 0

Creavil
graphgraph

jacobw skrev:
isen smälter när det blir varmare än 0°C i luften.

när det inträffar beror givetvis på från år till år. ibland blir det ingen is alls.

hur mycket surf det blir på våren beror på hur ofta det blåser mer än ca 10 m/s i ett antal timmar.

det är också olika från år till år. ibland blåser det faktist inte alls.

så att försöka ge sig på att förutsäga specifika vädermönster 2-3 månader i förväg är lite som att förutsäga lottorader. håll noga utkik på väderprognoserna, stämmer dom överens med det jag beskrev ovan så kanske det blir surf. men det kanske inte ens blir surf då.

vågornas vägar är outgrundliga.

nöjd med svaret?

tack ska du ha. har svårt att formulera mig ibland så det blir lite fel då.
ride the snake to the lake!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!