Facebook data

1
Epoxy resin
#92698 Epoxy resin 14 år, 2 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Hej
Tänkte höra vad ni har för erfarenheter av epoxy resins.

Har fått en skada i fenboxen på min firewire. Har bara haft småskador som kunnat fixas med uv-härdande resin hitills på epoxy-brädan. Men skulle behöva nått bättre till den här skadan, och de är ju inte helt lätt med sol så här års.

Såg att Biltema har några produkter. Har ni nån erfarenhet av dom?
annars, vad funkar best, och är lättast att få tag i?

Tack på förhand

Logga in för att svara
#92700 Svar: Epoxy resin 14 år, 2 månader sen Stoke: 0

Wilund
graphgraph

Biltemas epoxi-produkter är inget vidare, köp från erlandssonsbrygga istället www.bryggan.nu
Mvh O

Logga in för att svara
#92701 Svar: Epoxy resin 14 år, 2 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Hej Qanik!

Jag har lite av samma problem. Eller rättare sagt, jag har redan lagat min Firewire med vanlig typ Quikfix Epoxy resin. Problemet är att det inte håller för trycket i brädan!!? Om du nu har en FST model. Måste du arbeta in glasfiber i Epoxyn eller lägga något lager. Om det är en djup skada vill säga.
Jag får göra om min lagning igen!

För UV ljus, köp en UV lampa från Clas Ohlson! Å sätt den i en bordslampa el likn. Kladda dit epoxyn å sen belyser du lagningen en sisådär 5min. Då blir det hårt!

Epoxyn har jag inge bra tips på. Jag måste leta upp någe bra själv. Så jag kommer att tjuvkika på detta inlägg. Å se om någon vet någon bra Epoxy.

Lycka till!

Logga in för att svara
#92702 Svar: Epoxy resin 14 år, 2 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Kolla med BHP i skåne de har en riktigt bra epoxy, möjligt men inte troligt att den finns på biltema då BHP levererar till dem har jag för mig???

Watski kedjan har BHP:s bästa epoxy den är uvstabil, glasklar och lågviskös osv som ska va till brädor

Quikfixen är inte epoxy det är vinylester har jag för mig. UV epoxy finns inte.

Ändrat av ErikG
Logga in för att svara
#92703 Svar: Epoxy resin 14 år, 2 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Kollade upp! Jag använde mig av Solarez Fiberfill UV-Cure Epoxy Resin. Säkert bra grejer.....
Men det håller inte för djupa cuts i en FST Firewire bräda utan extra glasfiber, har jag konstaterat!

Logga in för att svara
#92725 Svar: Epoxy resin 14 år, 2 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Tack ErikG! Räknade mad bra svar från dej
De tog bra betalt för BHPn! 260 NOK för 0,3kg, men bara 200 SEK i sverige, kanske går de importera. är de samms härdare till Epoxy som till Polyester? (Såg dock att man fick med båda).
Kanske lika bra att ta reparationskittet Länkhttp://www.watski.no/Butikken/Produkt/?EnovaId=32372. Även om jag har glasfiber och mickrobalonger sen mina polyester lagningar.

Tack för svaren och hjälpen!

Logga in för att svara
#92726 Svar: Epoxy resin 14 år, 2 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Kolla NOGA att det är samma epoxyplast i reparationssetet som den andra för 259 nok. Det kan skilja en hel del mellan olika sorters epoxy och det skiljer en del i hur de tål sol, väter igenom väven och kur glasklara de är.
Billig epoxy kan vad jag hört läst mig till även innehålle mer allerigframkallande billig skit.
Glöm inte att väga upp EXAKT eller mäta exakt. Ju mindre satser man blandar desto svårare. En digitalvåg är inte fel eller exakta mätkoppar. Glöm inte att blandförhållanden skiljer en del mellan volym och vikt. Skydda dig med nitrilhandskar och gärna barriärkräm under om du är petig. slipa med tät mask och endast när epoxyn härdat fullt ut. Var noggrann med blandningen blanda länge och väl och rör även ned och runt det som sitter på sidor och botten i blandkärlet.

Logga in för att svara
#92733 Svar: Epoxy resin 14 år, 2 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Ok, Tack!

I will take care

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!