Facebook data

1
Mexico och bilar?
#92847 Mexico och bilar? 14 år, 2 månader sen Stoke: 0

aosjoval
graphgraph

Hej! Vi ska till mexico för 6 veckor i april-maj och funderar på följande alternativerna: Åka buss, hyra bil eller köpa bil. Egen bil och kanske 4x4 är ju säkert det bästa, men hur lätt är det månne hitta en sån? Försäkringar, bilreparation, register och sådana saker är också en annan fråga? Vi talar bara lite spanska..
Åsikter, tankar eller tips för att maximera bra surf och klara sig hem levande ?

Logga in för att svara
#92848 Svar: Mexico och bilar? 14 år, 2 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

it's chill, you'll get more surf if you just relax and take the bus.
We drove from Sayulita to Zihuatenejo, no worries, but it was much more relaxing just to take the bus back and stop at the chill breaks. 6 weeks is a long time to rent a car, might be cheaper to buy one

Logga in för att svara
#92849 Svar: Mexico och bilar? 14 år, 2 månader sen Stoke: 1

Extreme
graphgraph

Jag anvander de har nar jag forsakrar min bil i Mexico: www.bajabound.com/
Osaker pa hur det fungerar med registrering och om de accepterar Mexico reggade bilar. Vart att fraga dem dock, de ar valdigt hjalpfulla. Erbjuder aven road assistance.

Jag har bara rort mig i Baja och dar finns det gott om bilverstader.

Logga in för att svara
#92890 Svar: Mexico och bilar? 14 år, 2 månader sen Stoke: 3

långbräda
graphgraph

Vi var i mex 5 månader då köpte vi en bil. På söndagar brukar de ha bilsälgar dagar. Köpte en mexreggad bil. Och en tredjepart försäkring. Om det skulle gå sönder något så är mexarna fenor på att laga och det brukar inte kosta mycket. Kolla så du får med reservdäck och att det är rätt fälg. Sålde bilen före hemresa. satte ett sevende tecken på bilen och en snubbe nappade. Lycka till. 7

Logga in för att svara
#92939 Svar: Mexico och bilar? 14 år, 2 månader sen Stoke: 0

aosjoval
graphgraph

Tack för svaren! Så det blir väl buss eller köpa bil. Låter bra med dom här bilsälgar dagarna=)

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!