Facebook data

1
Påsk-surf
#9298 Påsk-surf 18 år, 3 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

För att klara abstinensen, så gillar jag att planera nästa surfresa. Lurar på att sticka iväg en långhelg, typ 5:e till 9:e april, över Påsk. Har inte kollat var det är bäst surf/temp/pris än, men har fem länder jag lurat på:

Norge - Jaeren
Danmark - Jylland
Frankrike - Biarrtiz
Portugal - Ericeiera el. Algarve
Marocko - Immeousouane

Det enda kriteriet jag har är att man slipper 6mm våtdräkt m. 5mm handskar. Någon som har några andra ideér eller har varit i april på någon av ovan ställen, som kan rek. eller dissa? Tittade på swellet över Biarritz och Portugal, skall bli +5m i veckan, förvisso S-SO på swellet, men jisses.

Jag surfar gärna headhigh, ogärna DOH. Problemet är att hitta direktflyg från Gbg till Europa. Såg förvisso att Air Portugal har ett från Köpenhamn till Lissabon.

Logga in för att svara
#9309 Svar: Påsk-surf 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

Remo
graphgraph

Risken att vara borta så kort är ju att det e platt om man inte bokar resa efter prognosen.
Jag var i marocko över påsk för 2 år sedan. Det var en kombinerad surf+ annat resa så vi var i Taghazoute i 4 dagar men då fick jag massa surf iofs DOH+ en dag som jag fortfarande blir kallsvettig av att tänka på...
Finns andra kul saker att göra i marocko än surf, men det hjälper föga mot abstinensen

Logga in för att svara
#9312 Svar: Påsk-surf 18 år, 3 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Var i Danmark under förra påsken. Det var vågor varje dag även om kvaliten varierade, surfade bara vorupör (norr om piren) då de felsta andra ställen antigen var för små eller sönderblåsta. Riktigt nice ställe som vissa dagaar var riktigt brant och tubig på insidan, dock kryllade det av tyskar vissa dagar fast det gjorde inte så mycket för de flesta sög rätt hårt. Störande var dock att vissa av dem konstant sneakade vilket gjorde att man lackade och tillslut blev det en tvävling om vem som kunnde ligga längst utanför piren, vilket resulterade att man var tvungen att banga flera vågor för att inte köra in i den. Största problemet med danmark är att man behöver en fet dräkt, en fördel är att det man kan byta om på den allmäna toaletten/dushen som finns i vorupör vid parkeringen.

Själv drar jag till Newquay i England från skavsta över påsk, billjetten kostade 1600kr ink bräda men då delar vi två i samma bag. Snackade men en engalsman som sa att en 4/3 med luva och hansakar och boots ska funka bra där i april (10-12 grader i vattnet).

Logga in för att svara
#9356 Svar: Påsk-surf 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

ankish
graphgraph

Norwegian flyger Oslo - Faro för en spottstyver + 300 kr/väg för brädan. Och i Portugal är det ju snuskigt billigt med hyrbil..

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!