Facebook data

1
Resa i April
#93019 Resa i April 14 år, 2 månader sen Stoke: 0

Pootie
graphgraph

Hej på er!

Med risk för att dra upp ett redan diskuterat ämne ber jag vänligast om tips på bra surfdestinationer i april.

Hade tänkt mig att vara borta i ca. 1 månad (början av april till början/mitten av maj). Platser som lockar för tillfället är Costa Rica och Bali. Vet inte riktigt hur man bör resonera kring det faktum att man är nybörjare. Man vill ju surfa efter förmåga både för andras och sin egen skull, men samtidigt få en tillräcklig utmaning för att utvecklas. Vore ju trist att anlända och inse att det är alldeles för stort, så man knappt vågar sig ut i vattnet.

Är april en bättre månad för någon utav de båda platserna, tänker på t.ex. regnperiod, crowd, vågförhållanden, tillgänglighet på boenden osv.

Den ekonomiska aspekten är förstås inte heller helt ovidkommande.

Vore jättetacksam för svar från er med egna erfarenhter från destinationerna och tips på andra platser välkomnas gladeligen!

Ha det gott!

Logga in för att svara
#93024 Svar: Resa i April 14 år, 2 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Namibia!!

Logga in för att svara
#93058 Svar: Resa i April 14 år, 2 månader sen Stoke: 0

Kasi
graphgraph

I'd say Bali bali bali, finns alltid nagot for alla, man kan hitta billiga flygbiljetter och det ar inte speciellt dyrt.

Logga in för att svara
#93066 Svar: Resa i April 14 år, 2 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Jag lärde mej surfa i Costa Rica runt april maj. var där två år på raken. Jag tror vi hade vågor varje dag av de totalt 3 måndaderna jag var där. De är början på regnperjoden alt. slutet på torrperjoden i CR då, så du åker nog på regn endel kvällar, men de är inga större problem. Jag kampade en hel del när jag var där. Stor fördel med CR i förhållande till Bali är att de är gott om sandiga beach brakes, istället för hårda vassa rev på Bali. Så jag skulle säga att CR är mycket nybörjarvänligare än Bali. Däremot är nog levnadskostnaderna mycket lägre på Bali.

Lycka till!

Logga in för att svara
#93069 Svar: Resa i April 14 år, 2 månader sen Stoke: 0

Pootie
graphgraph

Tack allihopa för bra respons!

Namibia ser ju riktigt mäktigt ut, får nog bli en annan gång.
Som det ser ut lutar det åt Costa rica. Det faktum att det är mycket beachbrakes känns som ett stort plus. Har även fått uppfattningen att Costa Rica är lite lugnare i förhållande till Bali. Känns som det har ett värde i sig även om det är lite dyrare att leva.

Skönt att få lite feedback på att det kanske är ett bra val med Costa Rica, bockar och bugar Qanik!

Ha det gott!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!