Kan bara hålla med Gaz...
Det enda vettiga surfrelaterade som jag kan komma på, som dessutom gör nytta utan att förstöra vår stoke är nog i s f den där Surf Foundation prylen, eller vad man nu vill kalla det. Jag tänker på det som Mat (
www.nsm.se) la upp om att man kan hjälpa till att bygga skolor mm och samtidigt få några timmars surf per dag på olika platser. Ett alt kan ju vara att göra reportage om när vi samlas och städar stränderna och liknande.
Sedan får du ju gärna sprida att vi faktiskt inte är några flummare bara för att vi surfar!
OBS, parentes!
OM jag t ex var egen företagare och ville anställa någon som jag visst fanns där när det krisade och en person som inte ger upp i första taget (under förutsättning att han/hon brinner för något), så är det absolut en surfer jag skulle leta efter! Vi tänker oftare "utanför boxen" och skulle aldrig ens ha lärt oss surfa om vi inte var envisa som själva fn och hade "some balls".
Nu mera många av oss Svenne Banan Surfers familj, har utbildat oss på utländska Universitet, är duktiga på språk, har världs-/resevana, är öppna för olika kulturer och religioner och vet vad ordet RESPECT betyder.
Hoppas du förstår det positiva bakom...
Lycka till,
Surfer Love
/Nicco Schiller (söker jobb men får ofta negativ respons när jag talar om vad jag älskar att göra på fritiden, ha ha)