Facebook data

1
Svensk surf i film/tv
#93353 Svensk surf i film/tv 14 år, 1 månad sen Stoke: 1

ThereseH
graphgraph

Hallå allihopa!

Försöker lite desperat få till en kombination av mina intressen och mitt jobb. Lägger ut lite öppna frågor så kanske någon kommer med ett förslag som kan bli verkligehet

Finns det något surfrelaterat ni skulle uppskatta om det fanns i vårt tv-utbud, tänker främst SVT ?
Är det någon som planerar en resa utöver det vanliga som kan vara värt att göra dokumentär/film av?
Intressanta personligheter att dokumentera?

Detta är säkerligen fullkomligt ointressant för de flesta av er, är ni som jag tittar ni säkert inte speciellt mycket på tv men men, varför inte försöka göra nåt kul när man har chansen.

Logga in för att svara
#93361 Svar: Svensk surf i film/tv 14 år, 1 månad sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Tja! Du får ingen större respons här som det verker .. min gissning är att många av oss anser att surfing behöver inte flera kanaler vad gäller exponering. Vi lever för att kunna surfa och surfa för att leva. Det är inget vi vill profilera eller profitera oss på. Även tämligen avlägsna surfställen blir mer och mer förtätad för varje säsong. Det inte postivt på nåt sätt. Jo, visst - du ser vi gör filmer och utövar ett visst utbyta av platser och förhållanden inom ämnet surfing men informationsbromsen slås på rätt som det är när man närmar sig gränsen till att nå ett större publik. Jag talar nog för de flesta här på forumet: Välj gärna ett annat ämne är surfing i dina reportage. Varför inte kvinnorättigheter, traffiking, eller problemmet med religion i världen? De s.k. Abriamskareligonerna (judism, kristendom, islam) ställer till en hel del problem över lag menar jag. mvh, Gaz

Logga in för att svara
#93370 Svar: Svensk surf i film/tv 14 år, 1 månad sen Stoke: 7

above_the_law
graphgraph

Kan bara hålla med Gaz...
Det enda vettiga surfrelaterade som jag kan komma på, som dessutom gör nytta utan att förstöra vår stoke är nog i s f den där Surf Foundation prylen, eller vad man nu vill kalla det. Jag tänker på det som Mat (www.nsm.se) la upp om att man kan hjälpa till att bygga skolor mm och samtidigt få några timmars surf per dag på olika platser. Ett alt kan ju vara att göra reportage om när vi samlas och städar stränderna och liknande.

Sedan får du ju gärna sprida att vi faktiskt inte är några flummare bara för att vi surfar!
OBS, parentes!
OM jag t ex var egen företagare och ville anställa någon som jag visst fanns där när det krisade och en person som inte ger upp i första taget (under förutsättning att han/hon brinner för något), så är det absolut en surfer jag skulle leta efter! Vi tänker oftare "utanför boxen" och skulle aldrig ens ha lärt oss surfa om vi inte var envisa som själva fn och hade "some balls".

Nu mera många av oss Svenne Banan Surfers familj, har utbildat oss på utländska Universitet, är duktiga på språk, har världs-/resevana, är öppna för olika kulturer och religioner och vet vad ordet RESPECT betyder.
Hoppas du förstår det positiva bakom...
Lycka till,
Surfer Love
/Nicco Schiller (söker jobb men får ofta negativ respons när jag talar om vad jag älskar att göra på fritiden, ha ha)

Logga in för att svara
#93375 Svar: Svensk surf i film/tv 14 år, 1 månad sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

1. ASP touren som en regelbundet program, finns fardigt bara kop
2. Svensk surf / SSA historia
3. Tja varfor inte nagon skon norrlanning t.ex. Jocke!

Logga in för att svara
#93376 Svar: Svensk surf i film/tv 14 år, 1 månad sen Stoke: 1

Johny Reggie
graphgraph

Bra initiativ! oroa dig inte för alla gamla nejsägare

Logga in för att svara
#93380 Svar: Svensk surf i film/tv 14 år, 1 månad sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Johny Reggie skrev:

Håller helt med. Dessa nejsägare har själva glömt att dom en gång börjat surfa. Dessutom åker runt i världen och surfar 'andras' spot, men väl hemma vill man inte dela med sig ... förutom när man ska demonstrera för att rädda ett bryt eller städa stränder.

Kör på!

Logga in för att svara
#93388 Svar: Svensk surf i film/tv 14 år, 1 månad sen Stoke: -14

Dumbster
graphgraph

Gazzer skrev:
Tja! Du får ingen större respons här som det verker .. min gissning är att många av oss anser att surfing behöver inte flera kanaler vad gäller exponering. Vi lever för att kunna surfa och surfa för att leva. Det är inget vi vill profilera eller profitera oss på. Även tämligen avlägsna surfställen blir mer och mer förtätad för varje säsong. Det inte postivt på nåt sätt. Jo, visst - du ser vi gör filmer och utövar ett visst utbyta av platser och förhållanden inom ämnet surfing men informationsbromsen slås på rätt som det är när man närmar sig gränsen till att nå ett större publik. Jag talar nog för de flesta här på forumet: Välj gärna ett annat ämne är surfing i dina reportage. Varför inte kvinnorättigheter, traffiking, eller problemmet med religion i världen? De s.k. Abriamskareligonerna (judism, kristendom, islam) ställer till en hel del problem över lag menar jag. mvh, Gaz

hahahaa kvinnorättigheter, tänker du då utefter dina egna problem gaynner?

Logga in för att svara
#93393 Svar: Svensk surf i film/tv 14 år, 1 månad sen Stoke: 1

skalleberg
graphgraph

Miche skrev:
Johny Reggie skrev:

Håller helt med. Dessa nejsägare har själva glömt att dom en gång börjat surfa. Dessutom åker runt i världen och surfar 'andras' spot, men väl hemma vill man inte dela med sig ... förutom när man ska demonstrera för att rädda ett bryt eller städa stränder.

Kör på!
Det där med att demonstrera för att rädda mölle eller något annat kan man ju göra något på. Då kanske man inte får så många fler surfare i vattnet men förhoppningsvis väldigt många som stöttar de surfare som redan finns? jag kan inget om film o sånt men en ide för någon annan kanske?

Logga in för att svara
#93394 Svar: Svensk surf i film/tv 14 år, 1 månad sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Det där sista är verkligen en superidé. Gör en dokumentär om surfingen i Mölle. Det finns hur mycket material som helst att göra en dokumentär om. Höganäs kommun och hamnföreningens skumraskaffärer, surfingens historia i skåne, surfarnas protester och överklaganden till länsstyrelsen, osv osv.

Logga in för att svara
#93396 Svar: Svensk surf i film/tv 14 år, 1 månad sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Miche skrev:
Johny Reggie skrev:

Kör på!

Håller såklart med detta jag också. Det är troligen bara en minoritet som anser sig så coola att värna om sin egna egoism för någon högre vackra tanke om hur surfare är. Jag skulle definitivt INTE anställa elller konsultera dessa surfare, för med sådan attityd skulle jag säga att de INTE alls tänker utanför sin egna egoistiska box. Surfing i Sverige tål att exploateras väldigt mycket och skulle må bra av att synas mer i media. Lycka till!

Logga in för att svara
#93397 Svar: Svensk surf i film/tv 14 år, 1 månad sen Stoke: 1

ThereseH
graphgraph

Förstod att jag skulle reta upp några med detta inlägg:) tänk er in i sitsen själva, om ni jobbade med film- skulle ni då aldrig vilja beröra ämnet i någon form?

När jag säger surfrelaterat menar jag allt från miljö till kultur och inte nödvändigtvis ett rikstäckande resereporage till alla era spots visst , många av oss tillhör kategorin bildad universitetssvenne som beskrevs så fint ovan.. och borde kanske dela åsikten att det trots allt är bättre att försöka göra något bra istället för en 86:e säsong Big Brother. Det finns enligt mig mycket fint att lyfta fram utan att för den delen exploatera platser som sådana- och det va det jag ville ha lite inspiratin till när jag skickade ut frågan

Tack för tipsen!

Tack för tipsen! Klart jag vill höra mig för med er- ni kan ju detta

Logga in för att svara
#93402 Svar: Svensk surf i film/tv 14 år, 1 månad sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

En liten fråga bara: Hur många surfare är lagom på en våg?

Logga in för att svara
#93403 Svar: Svensk surf i film/tv 14 år, 1 månad sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Svar: på Anchor Point är genomsnittet 4 st. På Torö är 4, 5 inte ovanligt heller - Malibu ligger vi på 10 - 15 osv .... jo, egotist är man ju .... Mölle till trots - bra om man belyser förfarande kring beslutsprossesen där! Annars kan "exploateras" omöjligt går att använda i nån postiv riktning överhuvudtaget. Det jag skrivit ovan står jag för.

Logga in för att svara
#93457 Svar: Svensk surf i film/tv 14 år, 1 månad sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Åkaj, jag ge mig. Jag ställer upp om du ville göra en reportage om min surf camp: "Gazzer's Gay Backdoor Surf Outback and Camp" Come and explore the Swedish East Coast Archipelago and all it's rough wonder with surf and pines trees, "surf buddies" and a smorgorbord or two"

P.S. bara för att klargöra så är "straight" surfare precis lika välkommna eller som Dumbster bi-curious. Vi acceptera alla variationer ..

Ändrat av Gazzer
Logga in för att svara
#93465 Svar: Svensk surf i film/tv 14 år, 1 månad sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Like!

Logga in för att svara
#93469 Svar: Svensk surf i film/tv 14 år, 1 månad sen Stoke: -14

Dumbster
graphgraph

LOL

Logga in för att svara
#93497 Svar: Svensk surf i film/tv 14 år, 1 månad sen Stoke: 0

wiberg
graphgraph

kan göra en serie som heter från rookie to pro jag kan va med

Logga in för att svara
#93504 Svar: Svensk surf i film/tv 14 år, 1 månad sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

therese H kontakta JFL (han finns på surfsverige) om mölles situation..värt att undersöka..där har du miljöproblem och surfare är inblandad..med ett försök att rädda en våg och miljön..

Logga in för att svara
#93524 Svar: Svensk surf i film/tv 14 år, 1 månad sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Instämmer!

Logga in för att svara
#93531 Svar: Svensk surf i film/tv 14 år, 1 månad sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Det sa jag ju redan förhelvete!!!!!! "Mölle till trots - bra om man belyser förfarande kring beslutsprossesen där!" Hahahah!!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!