|
#93538 |
Is status i kungsbacka krokarna?? 14 år, 1 månad sen |
Stoke: 33 |
|
Någon som har vart nere vid vattnet och kollat läget på senaste? Kommer det att vara surfbart imorgon eller vad tror ni???
//bazmei
|
|
|
|
|
#93551 |
Svar: Is status i kungsbacka krokarna?? 14 år, 1 månad sen |
|
ingen som bor på västkusten som har koll på om det ligger is eller inte??
|
|
|
|
|
#93558 |
Stoke: 15 |
|
Här i Halmstad är det is inne i vikarna, tex östra stranden men ingen is längre ut mot öppet hav. Ligger lite issörja mot land men det kan nog gå bra ändå.
|
|
|
Ändrat av freddandson
Logga in för att svara
|
|
#93560 |
|
Någon som har kolla på hur det är i åsa??
|
|
|
|
|
#93565 |
Stoke: 6 |
|
|
|
|
|
#93566 |
|
Haha! Det värsta var att jag tänkte på det innan jag skrev  Vi satsar på det. Kommer var där imorgon för en "sunsetsurf" alla är bjudna  Kanske blir varmar då!!
|
|
|
|
|
#93577 |
|
I Måndags var det relativt isfritt, hamnbassängen stelfrusen och troligen inte läge att "hoppa", snarare gå ut, men det kan ha ändrats idag. Is vid strandkanten, men annars syntes ingen drivis.
Bommen kommer i vår, så passa på, var svår is på parkeringen i måndags också. Om inte "alla" blivit utelåsta snart, så hade jag aldrig postat. Skall däremot se om jag kan göra något åt det, men troligen har hon redan blivit pressad pga av stölder etc. (och den som bajsade under en båt vid sista stormen i höstas)
|
|
|
|
|
#93579 |
|
Härligt tack för svar. Vi gör ett försök! Angående bommen frågan. Vad är det som gäller nu? Du verkar ju var rätt uppdaterad...
//bazmei
|
|
|
|
|
#93583 |
|
Låter faktiskt som bommen är ett bra förslag om det är som du beskriver Daniel... Men det är som vanligt synd om de som sköter sig exemplariskt. Alltid några få som förstör för andra.
|
|
|
Ändrat av freddandson
Logga in för att svara
|
|
#93593 |
Stoke: 8 |
|
Ingen is, kom hem för nån timme sedan och har nu legat i badet efter en ruskigt kall session. Värre idag än igår! Funkar med Fisken!
Hoppas det löser sig det här med bommen. Jag lägger gärna ut en peng till båtföreningen eller vart det nu ska hän, för att få komma ner. Vi sliter ju en del på vägen när vi åker upp och ner så varför inte betala för sig.
Och skiter gör jag hemma.
|
|
|
Ändrat av Feddan
Logga in för att svara
|
|
#93595 |
|
Well, bommen kom på tal i skarpt läge efter sista stormen som varade två dagar, det var snack om det här då. Med tanke på stölder, slitage på vägen, folk som vägrar parkera där uppe, detta gäller även förvisso båtägarna. Det finns en massa kostnader och några båtägare ligger på om att de inte känner att deras båt ligger trygg utan en bom.
Anledning är knappast enbart oss surfare, oavsett segel eller inte. Bommen har vart på tal länge, men ingen av de som har sin båt har lust att behöva stanna för att låsa upp, sen är det väl alltid inte helt enkelt med länssytyrelesen etc. Oavsett, vägen är privat, stölder har skett, nedskräprning och skita i buskarna, allt detta sammantaget, tillsammans med att vi tar deras "parkeringar" har väl fått bägaren att rinna över.
Tror inte man får en nyckel för att man betalar, well det är en helt klart intressant utveckling och kan ställa till med en del ilska, missförstånd. Hur nära det är, och om det kommer att inträffa återstår väl att se, the biggest losers är väl de med segel, i min mening också de som blir mest arga när man säger till dem om att inte köra ner.
Det är väl tredje eller fjärde gången detta förs på tal, kanske blir det inte så, men jag att det är allvar vet jag, eftersom jag sett brevet till båtägarna. Det enda vi kan göra, är att vara artiga, tänka på hur vi parkerar, inte slänga skräp eller skita i buskarna och för attans, kör inte ner till hamnen, jag vet itne vad det spelar för roll, men det verkar vara hela nyckeln.
|
|
|
|
|
#93608 |
|
Kallt och smått var det, men solen kom fram en stund på kvällen. Fick tom se lite måne innan det började regna och blev för mörkt för att surfa.. Tack för is-rapporten
//bazmei
|
|
|
|
|