Yoyo! Tänkte som uppföljning länka till ett galleri med bilder på lagningen.
Tack för tipsen i denna tråd och tack till Ratman för alla instruktioner via telefon, det hjälpte oerhört!
Några snabba notes:
Kittet jag köpte för att repa brädan var det de säljer på surfers.se "Quick fix lagningskit medium". Innehöll allt jag behövde förutom tillräckligt med sandpapper för storleken på min skada. Rekommenderas!
Resinmassan var mer trögflytande och kladdig än vad jag trodde den skulle vara, det var skitsvårt att blanda den med glasfibertussen jag klippt till utan att få en mängd luftbubblor i den.
Jag tog i ordentligt med mängden resin och fick slipa därefter. Med 80 kornigt sandpapper gick det ändå rätt fort även för hand. Skönt sommarväder ute, hade inte bråttom!
Trots att Rat varnade mig glömde jag bort mig och slipade sista gången med brunt våtslippapper. Använd för guds skull aldrig brunt sandpapper, det sätter sig brunt damm i alla porer du kan tänkas ha på lagningen. Jag försökte ta ut skräpet med en nål men lyckades inte få tag på allt.
Även om det blev lite skräp kvar är jag mycket nöjd, tycker jag fick till formen bra. Man ser att den är lagad dock eftersom det inte är något vitt skum i den spetsen. :>
Här är länken till galleriet för den som är intresserad.
www.taggaupp.nu/?p=1075
Nu behövs bara lite vind! :>
Cheers!