Facebook data

1
Restips Cali?
#94549 Restips Cali? 12 år, 12 månader sen Stoke: 5

hman
Inlägg: 376
graphgraph
offline

svägerskan ska bila 2-3 veckor m start och slut i San Francisco. Några tips på do's och dont's? Nån bra nybörjarstrand med möjlighet t kurs osv?
 
Ändrat av hman
Logga in för att svara
#94550 Svar: Restips Cali? 12 år, 12 månader sen Stoke: 28

Gazzer
Inlägg: 2613
graphgraph
offline

yes, don't go - stay home.
 
Logga in för att svara
#94566 Svar: Restips Cali? 12 år, 12 månader sen Stoke: 5

hman
Inlägg: 376
graphgraph
offline

Moget.

Jag har inte varit där sen -92 och det var långt innan jag började surfa. Så här lät mina spontana tips

Do: SF, Marin County
Don't: LA, Highway One

Surf? Juli är fel tid och säkert inte optimalt ställe för nybörjare men piren i Santa Cruz är ett klassiskt spot
 
Ändrat av hman
Logga in för att svara
#94569 Svar: Restips Cali? 12 år, 12 månader sen Stoke: 28

Gazzer
Inlägg: 2613
graphgraph
offline

moget!!??!! Hahahahah!!

 
Logga in för att svara
#94576 Svar: Restips Cali? 12 år, 12 månader sen Stoke: -3

Gotsurf
Inlägg: 76
graphgraph
offline

liiite humor är tydligen uteslutit på forumet nu mera?
 
Logga in för att svara
#94603 Svar: Restips Cali? 12 år, 11 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
Inlägg: 2926
graphgraph
offline

Varför inte Highway One? Finns hur mycket surf som helst längst vägen. Kolla in Big Sur. Grymt vackert och en del tomma lineups

 
Logga in för att svara
#94691 Svar: Restips Cali? 12 år, 11 månader sen Stoke: 5

hman
Inlägg: 376
graphgraph
offline

Tyckte highway one var lite överskattat men jag var en bortskämd 16åring som tyckte jag var världsvan och hade sett "allt" så jag skulle säkert tycka annorlunda idag. De har i princip aldrig stått på en bräda förut så de ska undvika tomma line ups och istället sika in sig på nån lagom turistig strand -komplett med snällt beach break och bra utbud av surfskolor.
 
Logga in för att svara
#94692 Svar: Restips Cali? 12 år, 11 månader sen Stoke: 1

Pierre
Inlägg: 30
graphgraph
offline

Tjena Hman!
Skulle vilja slå ett slag för Huntington Beach. Visst det är en bit från San Fran men på 2-3 veckor antar jag att din svägerska vill se sig runt lite?
Huntington är surf city med allt vad det innebär, crowd etc men allt är lättillgängligt och stan kryllar av surfshopar och förmodligen surfkurser också.
Tröttnar hon på att surfa så brukar det hända en hel del under sommaren man kan bla kolla in X-games och US open i surf som brukar gå av där.
 
Logga in för att svara
#94703 Svar: Restips Cali? 12 år, 11 månader sen Stoke: -1

pkristian75
Inlägg: 11
graphgraph
offline

Titta på craigslist.com i sf,san diego eller la och köp en billig beggad bräda..kan även vara en longboard foam bräda eftersom de flesta skolor kör med dessa. Vissa butiker som costco och sportsauthority säljer dessa billigt för $100. Du kan även kolla craigslist för surfskole annonser och fråga runt. Kör upp och ner kusten och leta vågor finns hur mycket som helst att välja och vraka...håll dig borta från kända bryt eftersom de har mycket folk speciellt på sommaren...
 
Logga in för att svara
#94764 Svar: Restips Cali? 12 år, 11 månader sen Stoke: 5

hman
Inlägg: 376
graphgraph
offline

Tack för alla tips!
Inser dock att jag var otydlig i min första post... Syftet m resan är inte surf i första hand utan det blir nog bara nån dag. Det var alltså i första hand icke-surfiga restips jag hade hoppats ni kunde bidra med...

Pierre- om de ändå ska ta HW1 så kan de lika gärna Huntington beach också. Det blir förresten skåne åtminstone v.30-31 i sommar. Hoppas som vanligt på förmånliga vindar och att vi kan sammanstråla på nåt spot där nere!
 
Logga in för att svara
#95016 Svar: Restips Cali? 12 år, 11 månader sen Stoke: 28

Gazzer
Inlägg: 2613
graphgraph
offline

 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!