Facebook data

1
Snowboard GBG??
#9457 Snowboard GBG?? 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

Gimpen
graphgraph

Ok ok, jag vet att detta är ett Surfforum men brädsporter i all ära...
Har ju äntligen kommit lite snö även här nere och jag är sugen på att lufta brädan. Är relativt nyinflyttad och har ingen större koll på vad det finns för anläggningar i närheten av GBG. Har hört att Ulricehamn ska vara helt ok men undrar om det finns nån anläggning lite närmare GBG som kan vara värd att åka till? Finns det nån form av park i dessa backar eller möjligtvis något hopp eller lite rails som man skulle kunna ha lite kul på?
Skulle vara grymt med lite info från er som vet!!

Logga in för att svara
#9462 Svar: Snowboard GBG?? 18 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Prova Hestra i småland.

Logga in för att svara
#9470 Svar: Snowboard GBG?? 18 år, 3 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Bollebyggd är närmast tror jag. Ta R40 förbi Landvetter mot Borås. I nedförsbacken vid Bollebyggd så ser du backen på höger sida. Tror det finns en till på väg mot Trollhättan, R45, också på höger sida ngn stans efter Nol, minns fasen inte vad den heter.

Annars kan du prova min backe hemma, Nordhemsgatan, den är ruskigt brant i ena ändan, och vid Nodhemsskolan har du en flackare del som går ner mot hamnen. Förvisso är det nog rätt uppkört (eftersom det kör bilar där), men trotoaren finns alltid!

Ulricehamn är som regel 3-4 grader kallaren än Gbg, var där i förra veckan, då hade de kört snökanoner i över en vecka, så fort det är minusgrader mer än 24hrs på vintern så funkar den backen. Tar ungefär 80min att köra och är omkring 11mil dit.

Logga in för att svara
#9471 Svar: Snowboard GBG?? 18 år, 3 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Gimpen skrev:
Ok ok, jag vet att detta är ett Surfforum men brädsporter i all ära...

Saxat från reglerna:
På Surfforum pratar vi om livet i allmänhet och om surfing i synnerhet.
Med andra ord får man diskutera vad man vill här. Andra brädsporter passar t.ex. utmärkt!

Logga in för att svara
#9473 Svar: Snowboard GBG?? 18 år, 3 månader sen Stoke: 12

Fader
graphgraph

I like to huck myself off the backhoppnings jump in Slottskogen

Logga in för att svara
#9474 Svar: Snowboard GBG?? 18 år, 3 månader sen Stoke: 4

Jimbob
graphgraph

Vid Frölundaborg finns det några gnarly räcken mm i skogen ner mot parkeringen. För jibbern finns det massor att saker att gå lös på runt om i stan.

Logga in för att svara
#9481 Svar: Snowboard GBG?? 18 år, 3 månader sen Stoke: 4

nekons
graphgraph

Kan personligen rekommendera Vallåsen på Hallandsåsen (www.vallasen.se). Finns en liten park där å litet rails här och där. Dubbla stolliftar och utsikt över Kattegatt från topp! 2 tim från GBG.

Har hört att Ulricehamn är bra oxå, men ej kört själv där.

Logga in för att svara
#9512 Svar: Snowboard GBG?? 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

Sanyama
graphgraph

Logga in för att svara
#9558 Svar: Snowboard GBG?? 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

Bernie
graphgraph

Tjo!
Himlabacken i Ale... inget stort, men nära. Såg att den va öppen å efter de senaste dagarna lär de ju ha fått rätt ok me snö! Vet att Oakley hade planer på å försöka bygga upp nåt där om de kom lite snö i år så vi får ju alltid hoppas.
Ha de gött!

Logga in för att svara
#9567 Svar: Snowboard GBG?? 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Skulle rekomendera ulricehamn, det är faktiskt helt ok med tanke på vart det ligger.. Känns lite som sälen... men de brukar ha park iaf.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!