[/quote] Hej igen! Ja vad folk gör eller inte gör i olika åldrar är ju lite väldigt olika. Lite som hur gammal personen är rent biologiskt. Det handlar kanske inte exakt om just 6 månader men försök få ett längre uppehåll nånstans där det stadigt rullar in jämna vågor i fina förhållanden för nybörjare är ett tips.
Jag skulle föreslå Costa Rica, Svenska campet i Grupuk, Lombok som bra förslag.
Ska man vara ärlig(?) så har man ju oddsen mer emot sig ju äldre man blir.
Det är ju rätt vanligt att många som provar på surfing gör det för att kunna pricka av nåt på en lista. Lära sig surfa och fortsätta med det som hobby eller "livsstil" kräver givetvis mer satsning om man inte vill bli en evig nybörjare eller medelmåtta.
Är det en seriös satsning du gör i att vara seriös förresten? Eller är det bara en delvis seriöst menad satsning? Vafan då är det ju inte speciellt seriöst ? Jag fattar som vanligt ingenting! Måste försöka bli mer seriös.[/quote]
Har i flera år varit pro. dansare, och lika mycket som surfing är en livsstil är så dansen så jag förstår precis vad du menar . Jag har ingen "pricka av lista" i mitt liv utan gör det jag verkligen känner att jag vill göra, resterande lägger jag inte min tid på.
Vattenelementet är egentligen inte mitt element men jag är både envis som jag skrev förut och har otroligt höga krav på mig själv vilket gör att jag ALDRIG ger upp! Jag gör aldrig någonting halvdant när jag väl bestämt mig men förstår att kroppen upp i åldern har vissa begränsningar vilket innebär att träningen för att bli bra blir extra hård.
Jag ska som sagt ta minst en kurs, förhoppningsvis fler för att känna på det för att sedan ta mitt beslut om hur seriöst det är. Men som sagt, har jag någonstans i sinnet bestämt mig för att jag vill något blir det alltid så och då är jag lika seriös som någon annan som verkligen brinner för det den gör