Facebook data

1
Mot Biarritz! Hjälp behövs!
#95084 Mot Biarritz! Hjälp behövs! 13 år, 10 månader sen Stoke: -2

Skimboarder
graphgraph

Tjena!!

Jag ska till Biarritz den 22 juni (Ryanair FTW ) och stanna 3-4 dagar. Jag är den enda i mitt sällskap som vill dit enbart för att surfa. Jag kommer förmodligen bli lämnad ensam på beachen och jag är osäker på vad som är bäst. Antar att jag måste hyra bräda för det första, sen finns det ju surfskolor och sån skit men vet inte riktigt om det är värt det för de få dagar som jag stannar...

Jag har kört skimboard innan så jag kanske inte är total nybörjare även om det skiljer ganska mycket...

Tänkte kolla om det är någon annan som ska ner de här datumen? Vore skitgött att hänga med några som kan surfa sen innan för tips och sånt! Om ni känner till nån som ska dit eller nått annat forum eller liknande där man kan ta kontakt med surfare som ska dit eller bor där så är det bara att säga till !

Annars om nån har tips i allmänhet på var man kan hyra bräda, vilka ställen som är bäst, var man kan käka osv. Vad jag kan göra för att få ut så mycket som möjligt av resan!

Tack på förhand !

Logga in för att svara
#95085 Svar: Mot Biarritz! Hjälp behövs! 13 år, 10 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Skit i att "hänga".

Gör följande:

1. Gå enSurfkurs
2. Hyr/Köp en bräda
3. Surfa tills armarna faller av

Logga in för att svara
#95086 Svar: Mot Biarritz! Hjälp behövs! 13 år, 10 månader sen Stoke: -2

Skimboarder
graphgraph

Menade surfa som häng men det kanske var oklart Är som sagt tveksam till om det är värt att gå en kurs eftersom jag är där så kort tid plus att det är så jävla dyrt...

Logga in för att svara
#95087 Svar: Mot Biarritz! Hjälp behövs! 13 år, 10 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Skimboarder skrev:
jag är där så kort tid plus att det är så jävla dyrt... Just därför kan surfkursen ge dig det lille extra under korttid. Hahaha!! Du fick en minus stoke för att du ställde en fråga ..

Logga in för att svara
#95089 Svar: Mot Biarritz! Hjälp behövs! 13 år, 10 månader sen Stoke: 0

sassa
graphgraph

klart du ska gå en kurs! på fyra dar är du uppe på brädan och hajar grejen med surf (inshallah). sluta fega nu!

Logga in för att svara
#95103 Svar: Mot Biarritz! Hjälp behövs! 13 år, 10 månader sen Stoke: 3

pontuspontus
graphgraph

Fyra dagar är ont om tid, gå en kurs och använd en stor bräda så det åtminstone blir lite ståtid under den tid du har. Kanske lite sent nu men försök träna muskler som en galning innan du åker dit, framförallt triceps (armhävningar) och någon lämplig övning för övre rygg. Musklerna mellan skulderbladen var en helt okänd del av min kropp innan första surfresan, efter bara en liten stund höll nämnda muskler på att dö... Du får utan tvekan ut mer av en surfresa om du är vältränad.

Logga in för att svara
#95104 Svar: Mot Biarritz! Hjälp behövs! 13 år, 10 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

pröva med att prata franska först typ PArlve vouuu änggglisssse

Logga in för att svara
#95107 Svar: Mot Biarritz! Hjälp behövs! 13 år, 10 månader sen Stoke: 1

Fbergman
graphgraph

visst kan jag surfa med dig och ge dig tips - men jag kostar pengar som vilken surfskola som helst!
Annars är Andiss punkter något du borde ta till dig, speciellt numero tres!

Logga in för att svara
#95109 Svar: Mot Biarritz! Hjälp behövs! 13 år, 10 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Kostar du??

Logga in för att svara
#95144 Svar: Mot Biarritz! Hjälp behövs! 13 år, 10 månader sen Stoke: 0

stubb
graphgraph

35€ för en surflektion på certificerad surfskola är inte dyrt.
Du står upp första dagen.

Logga in för att svara
#95148 Svar: Mot Biarritz! Hjälp behövs! 13 år, 10 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Dyrt? - sånt är relativt väl? Hyr av bräda och våtdräkt i Europa generellt typ 40, 50 euro sedan har du lokal kännedom och ev. transport till rätt spot för din nivå - svårt att värdera i förväg men man kan alltid hoppas på ett seriöst och genomtänkt lektionsdag! Du ska lära dig grundreglarna som inte alltid är så väldigt uppenbart och nån kollar dina grejor medans du är i vattnet! Inte helt ovidkommande aspekt kan det visar sig ibland. Jag aldrig haft en surflektion i hela mitt liv och det gick som det gick!! Men tar en dags lektion tycker jag och sedan testa de nya kunskaperna de återstående dagar. And above all Stay Stoked!!

Logga in för att svara
#95169 Svar: Mot Biarritz! Hjälp behövs! 13 år, 10 månader sen Stoke: -2

Skimboarder
graphgraph

Fbergman skrev:
visst kan jag surfa med dig och ge dig tips - men jag kostar pengar som vilken surfskola som helst!

Hur mycket ska du ha då?

Logga in för att svara
#95173 Svar: Mot Biarritz! Hjälp behövs! 13 år, 10 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Fbergman skrev:
You have to proper credentials I am hoping and asume?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!