Facebook data

1
surftrip längs Usa's västkust..tips någon?
#95378 surftrip längs Usa's västkust..tips någon? 13 år, 3 månader sen Stoke: 1

Jonas-144
graphgraph

Tjena. Om 2 veckor ska jag och flickvännen gör en 3 veckors surftrip längst Usa's västkust.

Jag är ganska grön när det kommer till surfing och har bara surfat svenska vågor.
Är det någon som har några tips eller något som är värt att tänka på när vi är där?

alla svar uppskattas!

Mvh jonas

Logga in för att svara
#95390 Svar: surftrip längs Usa's västkust..tips någon? 13 år, 3 månader sen Stoke: -13

kommunfullmäktige
graphgraph

Kolla denna sidan för södra Kalifornien: www.surfshot.com/
Kolla även craigslist.com för begagnade brädor...Costco säljer även foam brädor korta och långa för $100..finns även på Sportsauthority.com. Inte lika kul som en riktig bräda men går att surfa till billigt alternativ...

Tips är att hålla dig borta från de kända bryten om du vill få ut mest effektiv surftid. Finns massvis med spots med bra vågor och mindre människor. Bäst är att longboarda på sommaren, det går med shorty men du får kämpa mer. Sen paddla aldrig ut direkt på insidan i lineupen..funkar kanske här i Sverige men inte i USA..folk blir sura och det kan leda till slagsmål speciellt på samtliga bryt med många locals. Sätt dig längst ut och vänta in din tur dvs följ surf reglerna...kan du inte dessa så googla dem.

Eftersom det är sommartid kommer det vara mycket folk/surfare på stranden så var antigen ute i god tid eller planera att promenera en bit. Om du kör upp och ner kusten kommer du hitta många surfbara spots...och glöm inte solkräm typ en bananaboat spf 50...man blir bränd! Ha en trevlig resa...vi kanske ses där ute eftersom jag håller till i södra delarna under sommaren...

Logga in för att svara
#95410 Svar: surftrip längs Usa's västkust..tips någon? 13 år, 3 månader sen Stoke: 1

Jonas-144
graphgraph

Tack så jättemycket för det bra svaret!

jag har en 6'10' funboard som jag tänkte släpa med mig ner.
Är det dumt att göra det pga krångel med specialbagage osv?

Logga in för att svara
#95411 Svar: surftrip längs Usa's västkust..tips någon? 13 år, 3 månader sen Stoke: -13

kommunfullmäktige
graphgraph

kolla med flygbolaget vad det kostar...finns info på deras hemsida eller ring direkt och kolla..tror det kan kosta $150 enkel vilket innebär 300 tur&retur och för de pengarna kan du hitta beggad bräda..men du får själv utvärdera om det är lönt eller ej. Fördelen är att du har brädan till hands direkt och slipper leta efter en...jag har aldrig släpat med mig bräda till USA...men det kanske finns andra som har....

Logga in för att svara
#95412 Svar: surftrip längs Usa's västkust..tips någon? 13 år, 3 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Boards are way cheaper there , travel light and get one there
My advice is to be cool and meet people there, they'll show you around.
If you were to come to Sweden, to a place like Gbg, you'd probably go to liseberg and avenyn, if you cane to visit someone from here, they'd probably show you lots of places you'd never get to experience otherwise.
Same goes there, but people are easier to meet, so my advice go hang out and talk to people and the rest of your trip will turn out great.

Logga in för att svara
#95419 Svar: surftrip längs Usa's västkust..tips någon? 13 år, 3 månader sen Stoke: 1

Jonas-144
graphgraph

I checked with the airline company and the price for special luggage is $150...
So, i'll probably buy a board when I get there. I found some cheap boards on craiglist, thanks for the tip!

Thanks a lot sharkboy and kommunfullmäktige awsome advice.=)

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!