Facebook data

1
Portugal resa?
#95589 Portugal resa? 13 år, 10 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

Tjena!

Sticker till Portugal om 2v. Landar i Lissabon sedan blir rutten Ericeira - Sagres - Lagos och tillbaka till Lissabon.

Tipsa lite nu är ni snälla. Ge mig alla guldkornen restauranger, sevärdheter, roliga utflykter, vad bör man göra, vad bör man inte göra, marknader, vackra platser och självklart lite surf. Har vi valt fel orter finns det nån liten orörd pärla längs vägen man inte får missa!?

Åker med min flickvän och vår lilla dotter så allt som kan underhålla dessa är av största intresse.
(Vi var i Ericeira förra sommaren men om ni vet nån hemlis så kör hårt ändå)

/Jonas

Logga in för att svara
#95598 Svar: Portugal resa? 13 år, 10 månader sen Stoke: 3

ännna
graphgraph

hallå, har inget tips men blev nyfiken på hur ni åker runt med ett litet barn? surfbuss?

Logga in för att svara
#95607 Svar: Portugal resa? 13 år, 10 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

Hej änna!

Vi har en hyrbil i 2 veckor. Väljer lite bekvämare boende. Försöker undvika partyhålen. Det blir förstås lite dyrare med barn. Min dotter är 17 månader och vi gjorde en liknande resa förra året då hon var ca 7 månader. Det funkar jättebra. Det blir självklart lite mer jobb och ibland uteblir surfet. Man får välja ställen där surfet är lättåtkomligt det finns inte tid att åka omkring och reka. Oftast kör jag tidigt på morgonen innan min sambo och dotter har vaknat (läs väldigt tidigt). När jag är tillbaka så har resten av vår lilla familj ätit frukost. Som du hör kräver det lite av min sambo vilket jag upplever som den största utmaningen. Man får ha lite känsla även fast det är jobbigt att ställa in surf. Brukar komma i vattnet ca varannan dag. Vi åker med inställningen SEMESTER och om/när det ges tillfälle surfar pappa.
Om det blir för mycket surf blir min sambo grinig, blir det för lite blir jag grinig...man lär sig tillslut.

Dä ba å åk!

Logga in för att svara
#95631 Svar: Portugal resa? 13 år, 10 månader sen Stoke: 3

palo
graphgraph

Arrifana är soft och vackert. kan tänka mig att om det kickar där så kan det nog bli fantastiskt.
magicseaweed.com/Arrifana-Surf-Report/836/

Logga in för att svara
#95632 Svar: Portugal resa? 13 år, 10 månader sen Stoke: 1

Extreme
graphgraph

palo skrev:
Arrifana är soft och vackert. kan tänka mig att om det kickar där så kan det nog bli fantastiskt.
magicseaweed.com/Arrifana-Surf-Report/836/

Grymt stalle! Dock valdigt crowded... Formodligen vettigt att kora morgonpass.

Logga in för att svara
#95715 Svar: Portugal resa? 13 år, 9 månader sen Stoke: 3

palo
graphgraph

säkert. Har bara surfat den stranden en gång. Men den har bra skydd mot nordlig vind.

Logga in för att svara
#95721 Svar: Portugal resa? 13 år, 9 månader sen Stoke: 1

Extreme
graphgraph

palo skrev:
Men den har bra skydd mot nordlig vind.

Stammer. Tror det var darfor jag hamnade dar. Var i sodra Portugal en blasig var vecka och korde pa allt som sas vara vindskyddat...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!