Facebook data

1
Barcelona 18/2
#9564 Barcelona 18/2 18 år, 3 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

I helgen & början av veckan var jag tillbaks i min (& för den delen Alex el gordos) gamla hemstad Barcelona & möttes av äckligt fina vågor i Barceloneta på söndagen. En bild från in tjejs mobilkamera:

Strålande sol, 10-15 grader i luft & vattnet, lätt offshore, tubande vågor & ett swell på drygt 2 m. Tungt att sitta på stranden utan bräda & våtdräkt...

Tyvärr kommer det här brytet att försvinna inom kort eftersom det nu byggs en ny pir som ska förses med en ny vågbrytare som ska gå längs med stranden & helt kommer att ta bort möjligheten för vågor att träffa den Hossegor-liknande sandreveln. (Det ganska nybildade katalanska surfförbundet har misslyckats helt att få uppmärksamhet kring frågan trots demonstrationer m.m. )

Logga in för att svara
#9566 Svar: Barcelona 18/2 18 år, 3 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

En till bild, samma sekvens men utzoomat:

& näe, det var inte någon av de större vågorna...

Piren som byggs (egentligen förlängs) är 50-75 meter till vänster om surfaren till vänster i bild. Brytet ligger alltså mitt i stan & vattnet kommer bli sjukt äckligt på sommaren med den nya vågbrytaren

Logga in för att svara
#9582 Svar: Barcelona 18/2 18 år, 3 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Faan va gött !!
Ska tillbaka i april nån gång. Får se om jag drar med mig brädan... Ser ju onekligen fint ut på bilderna.
Var du nere vid kyrkan/hamnen i Sitges?... man blir en del sentimental...

Logga in för att svara
#9612 Svar: Barcelona 18/2 18 år, 3 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Näe, tyvärr kom vi aldrig till Sitges. Var faktiskt sjuk (=feber) så jag var däckad i lite över ett dygn

Men om det var så här stort & bra i Barceloneta så undrar man ju hur det var i Montgat/El Masnou...åååh jag längtar tillbaks till alla bryt där nere...men kanske mest de i Sitges!!?

April är ju en jäkligt bra månad att dra. Lite skakigt/regnigt väder men det betyder ju vågsäkert & mycket sydswell=Sitgesvågor!

Logga in för att svara
#9624 Svar: Barcelona 18/2 18 år, 3 månader sen Stoke: 2

dana
graphgraph

fan, jag som hade tagit ett stort beslut att åka på semester till en ickesurf ort med tjejen i mitten av mars, jaja shit pommes frites.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!