Facebook data

1
London calling!
#96038 London calling! 13 år, 9 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Tjaba surfers.

Tänkte höra om de är nån som har koll på surfet i närheten av London?
Jag kommer antagligen spendera en del helger där i höst, och oroar mej för att för mycket surf ska gå till spillo. Självklart vet jag att de finns en hel del bra spots på västkusten av UK. Men efter att ha tittat på en del kartor har jag sett att de också finns en del närmare London. Är de nån som har koll på de spotsen, har erfarenheter av dom, eller till och med kan tänka sej att splitta soppa ut om de skulle vara läge?

Alla tips och info om hur man enklast surfar från London är välkomna!

Peace n' stoke!

Logga in för att svara
#96096 Svar: London calling! 13 år, 9 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Bump

Logga in för att svara
#96202 Svar: London calling! 13 år, 8 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Ingen som har koll på surf i UK

Logga in för att svara
#96203 Svar: London calling! 13 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Jag har surfat bakom den stora piren vid jättemarinan i Brighton för oerhört länge sen bryter nära land över nån typ av kalk och flint häll. packat med lokala surfare. påminde en del om surf i Sverige när jag var där. Tror du kan åka tåg från London.
Rätt sunkig håla Brighton.

Logga in för att svara
#96210 Svar: London calling! 13 år, 8 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

ErikG skrev:
Jag har surfat bakom den stora piren vid jättemarinan i Brighton för oerhört länge sen bryter nära land över nån typ av kalk och flint häll. packat med lokala surfare. påminde en del om surf i Sverige när jag var där. Tror du kan åka tåg från London.

Vet du hur ofta de funkar där?

Logga in för att svara
#96212 Svar: London calling! 13 år, 8 månader sen Stoke: 6

Galveston
graphgraph

London är ju så jävla stort så minsta resa tar evigheter. Kanske tar det inte så himla lång tid att ta tåget ner till Newquay en långhelg jämfört med att ta sig till sydkusten för (troligtvis) sämre surf?

Logga in för att svara
#96217 Svar: London calling! 13 år, 8 månader sen Stoke: 2

frakono
graphgraph

Flere muligheter, når høststormene kommer inn er det mange muligheter Øst for London. Isle of Wight er nok det mest konsistente området innenfor 2 timers omkrets. Ellers har du Bournemouth med kunstig rev og en pier med brukbare sandbarer. Videre er jo ikke Gower halvøya i Wales allt for langt unna, som har uncrowded pointbreaks i verdensklasse. Anbefaler sterkt og kjøpe denne boken: www.amazon.co.uk/Surfing-Britain-Ireland-Footprint-Activity/dp/1906098301/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1312544924&sr=1-1

Her har du det meste du trenger for å finne surf i London og omegn.

Logga in för att svara
#96219 Svar: London calling! 13 år, 8 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

frakono skrev:
Flere muligheter, når høststormene kommer inn er det mange muligheter Øst for London. Isle of Wight er nok det mest konsistente området innenfor 2 timers omkrets. Ellers har du Bournemouth med kunstig rev og en pier med brukbare sandbarer. Videre er jo ikke Gower halvøya i Wales allt for langt unna, som har uncrowded pointbreaks i verdensklasse. Anbefaler sterkt og kjøpe denne boken: www.amazon.co.uk/Surfing-Britain-Ireland-Footprint-Activity/dp/1906098301/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1312544924&sr=1-1

Her har du det meste du trenger for å finne surf i London og omegn.

Super tack för infon frakono! Pluss stoke till dej.
Ska definitivt ta en titt på boken. Kör 2 timmar till surfet efter jobbet här i Oslo, så de ska nog inte vara några problem.

Om nån har mer info och erfarenheter så tar jag den gärna

Peace

Logga in för att svara
#96222 Svar: London calling! 13 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Qanik skrev:
ErikG skrev:

Vet du hur ofta de funkar där?

Nej, var med på en segelbåt. Väntade ut en sommarkuling i engelska kanalen.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!