Facebook data

1
Till Bali med Qatar
#96419 Till Bali med Qatar 13 år, 8 månader sen Stoke: 0

Paulsson
graphgraph

Tjena, jag planerar att dra till bali i november och undrar hur Qatar Airways ser på brädtransport, någon med färsk erfarenhet?
Någon annan som ska ner så tveka inte att höra av er eller bara har tips på boende m.m.
//Joel

Logga in för att svara
#96421 Svar: Till Bali med Qatar 13 år, 8 månader sen Stoke: 1

paddie
graphgraph

Håll dig inom dina 20kg så är det helt lugnt. Dom täcker inga skador, så på egen risk, men själv aldrig haft några som helst problem med dom. Dyker nog upp runt sent november början december.

Logga in för att svara
#96425 Svar: Till Bali med Qatar 13 år, 8 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Billigt, kort restid, ingen brädavgift om du håller dig under 20 kg på bagen, bra service på planet med mat och dryck, egen screen för film spel etc.
Den enda nackdelen jag kan se är att mellanlanda i Doha där det av naturliga skäl är många ......... samt ingen alkohol på flygplatsen.

Logga in för att svara
#96503 Svar: Till Bali med Qatar 13 år, 8 månader sen Stoke: 1

Chris_gbg
graphgraph

Har inga erfarenheter av QA, men tillbringade 8 veckor på bali med omnejd i somras! Ge gärna lite info om vad du är ute efter så ska jag nog kunna skaka fram lite goa tips:)

Logga in för att svara
#96563 Svar: Till Bali med Qatar 13 år, 8 månader sen Stoke: 0

Paulsson
graphgraph

Tackar! Ja jag skulle vilja ha ett bra ställe att börja på med vågor runt head high. Och sen generellt om du har några tips på billigt men fräscht boende. Sen vill jag bort från bali tids nog och om du då har vart i omnejden så kanske du har något att rekomendera där med och igen med inte allt för stort swell?!

Logga in för att svara
#96571 Svar: Till Bali med Qatar 13 år, 8 månader sen Stoke: 1

Chris_gbg
graphgraph

"till att börja på"? har du surfat innan? generellt kan man väl säga att vågorna som är på bali på runt 3 foot är oftast rätt snabba vågor, så du får ha lite i bagaget för att ha skoj.
om du vill ha head-high så gäller sydspetsen på bali: balangan, padang padang o uluwatu bl.a.
en bra dag på padang (lite större) kan se ut såhär: detta var när jag var nere btw*

om du vill ha mer intermediate, åk norrut längs västkusten: canggu, balian (kan finnas haj) el medewi.

lite svårt å vet vad du är ute efter:) har en del på västkusten.. gör lite research vilka ställen du tror passar å hojta till så kan jag nog tipsa om lite boenden me!

missa in lombok, skrev precis ett inlägg om det i en annan bali-relaterad tråd! glöm inte malariaprofylax på lombok

Logga in för att svara
#98407 Svar: Till Bali med Qatar 13 år, 6 månader sen Stoke: 3

mjersen
graphgraph

bokade själv resa med qatar till bali. Ringde o frågade om surfutr, då sa hon att de precis ändrat reglerna så nu får man ta med 10kg sportutrustning helt gratis utöver det vanliga bagaget =).
men det va vettigt att va i god tid till incheckningen.

Logga in för att svara
#98409 Svar: Till Bali med Qatar 13 år, 6 månader sen Stoke: 9

våt dräkt
graphgraph

Doha är den tråkgiaste flygplatsen i världen. Ser ut som en busstation mitt i öknen typ.
Restaurangen ser ut som en skolbespisning och maten är skum.
Men resorna är ganska billiga. Och man har eget entertainment system med massor av filmer att välja på under flygningen. Lyckligtvis är alkoholen fri på flyget så det går att fylla på innan transferväntan i alkoholfria Doha. Bäst är att vara lite lagom salongsberusad under timmarna i vänthallen.

Logga in för att svara
#98417 Svar: Till Bali med Qatar 13 år, 6 månader sen Stoke: 7

mr webber
graphgraph

håller med dig våt dräkt, Doha flygplats är fan tragisk!! köpte en tidning som hade sidor utdragna så jag gick tillbaka och undrade om jag kunde få en ny, men då var dom som hade gjort det för vissa reklamsidor va lite för dirtyyy haha..

höll på att få en 23h mellanlandning där engång också tack vara en snäll kille på sta travel..

Logga in för att svara
#98420 Svar: Till Bali med Qatar 13 år, 6 månader sen Stoke: 9

våt dräkt
graphgraph

Resan kanske kan betalas om du tar med en bunt mjukporrtidningar och säljer till infödingarna i något hörn av vänthallen.
Kanske på övervåningen bortanför kiosken längst ute i hörnet.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!