|
#9702 |
Torrdräkt gjord för surfing 18 år, 2 månader sen |
Stoke: 0 |
Yann
|
Kitemärket Ocean Rodeo har släppt en torrdräkt gjord för vågsurfing. Den har ju onekligen några najsa fördelar men förutom att den är sjukt ful så är jag skeptisk till hur mycket kläder man egentligen behöver ha på sig under för att hålla värmen i våra vatten.
www.oceanrodeo.com/surfing/drysuits.php
|
|
|
|
|
#9703 |
Svar: Torrdräkt gjord för surfing 18 år, 2 månader sen |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Jo den är verkligen otroligt ful..Jag tror inte man behöver bekymra sig så mycket om hur mycket kläder man behöver under. Så länger man är torr och rör på sig så är det nog inte så stort problem.
På 80-talet fanns det väl en torrdräkt för surfing i USA som gick under namnet Aquala.
Undrar vad den där Ocean rodeo (ännu ett skäl att inte köpa den) dräkten går på med underställ och allt?
Får väl maila och fråga?
|
|
|
|
|
#9704 |
Stoke: 6 |
|
men vore soft om nån våga investera i en sån. jag vågar då inte......kan va riktigt soft med ett bra underställ i.
|
|
|
|
|
#9708 |
Stoke: 1 |
|
Polaren ska köpa den, alla storlekar har dock inte kommit ut än. Tror tex medium släpps i april.
$500 har jag för mej att den skulle kosta, vet ej om det är med eller utan underställ.
|
|
|
|
|
#9711 |
Stoke: 33 |
|
Tydligen finns det aterforsaljare i Europa redan...
Emailade dem nagra manders sen:blink:
|
|
|
|
|
#9712 |
Stoke: 4 |
|
Pissa i dräkten lär bli en höjdare 
|
|
|
|
|
#9713 |
Stoke: 30 |
|
Aloha!
Har alltid tyckt du är trevlig Yann/Erik G när vi träffas och det är surf och jag respekterar dig som surfare. Känns tråkigt när du inte respekterar att Patrick och jag har andra åsikter.
Du får gärna dissa OCEANRODEO och den vanliga TORRDRÄKTEN, det bryr jag mig inte om. Det är sättet som ni gör det på som känns tråkigt.
När det gäller olika utseende på VÅTDRÅKTER så har ju varje FABRIKAT sina ideer hur man får en TORRDRÄKT att fungera så bra som möjligt i en viss typ av temperatur. Det är ju inte så att alla delar dina åsikter rakt av YANN;ERIK G, då skulle det ju funnits väldigt lite variationer mellan olika TORRDRÄKTER, eller hur?
Det finns 20-30 Svenska surfare som kört med OCEANRODEO och de diggar den, det känns mer relevant än att ni som aldrig testat den har en massa åsikter om den. Speciellt när ni säger att ni inte behöver testa den för att du redan innan vet att den inte kommer att fungera. Känns ganska inskränkt att tänka så tycker jag.
Här kommer en liten filmsnutt från en tävling i Australien i små vågor (vinnaren körde Superfish): www.surfindustries.com/video/ SuperFish_HI.wmv
Backdoor har ett par DEMODRÄTER som man gärna får testa, tex OCEANRODEOoch den nya TORRDRÄKTEN, då kan man själv se vad man gillar DRÄKTEN...
Märks förövrigt på forumet att det varit klent med surf på västkusten det senaste...
Får hoppas det vänder snart, är nog fler än jag som behöver lite surf snart...
Ha det gott
//SHARKBOY

|
|
|
|
|
#9714 |
Yann
|
LOL, det där känner jag igen nånstans ifrån...
Andiss, det finns återförsäljare i Sverige också. Fast det klart, det skiter väl du i
www.oceanrodeo.com/surfing/dealer.php?id=&cid=&by=ct&ret=&rg=&ac=&ct=19%2BSweden
För att inte röra upp så mycket känslor med mina tidigare negativa åsikter  så kan jag säga att Ocean Rodeo håller hög klass på sina torrdräkter och många kör med kitemodellen Pyro här i Sverige.
|
|
|
|
|
#9715 |
Stoke: 2 |
|
SharkBoy skrev:
Du får gärna dissa OCEANRODEO och den vanliga TORRDRÄKTEN, det bryr jag mig inte om. Det är sättet som ni gör det på som känns tråkigt.
När det gäller olika utseende på VÅTDRÅKTER så har ju varje FABRIKAT sina ideer hur man får en TORRDRÄKT att fungera så bra som möjligt i en viss typ av temperatur. Det är ju inte så att alla delar dina åsikter rakt av YANN;ERIK G, då skulle det ju funnits väldigt lite variationer mellan olika TORRDRÄKTER, eller hur?
hahahaha:laugh:
|
|
|
|
|
#9716 |
Stoke: 143 |
|
Jag håller med dig Sharkboy.Dissa nåt för att dräkten inte är cool,,  Måste Ändock erkänna att även jag kan va lite closed minded ibland.  Men försöker vara open minded.  Kan va svårt ibland då det är kallt och hårt här uppe på Taigan.
|
|
|
|
|
#9717 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Den som prisar allt prisar ju egentligen ingen..
Nämen allvarligt talat så är den helt otroligt ful.
500 dollar, låter saftigt. Men livslängden kanske är bättre än en vanlig åtminstone om man sköter om muddarna och blixtlåset.
Skulle ju vara värt det om man kunde vara i ett par timmar extra på vintern.
|
|
|
|
|
#9720 |
Stoke: 11 |
|
Tycker att man ska bli blot nar man surfar! Och med tanke pa hur manga ggr jag pissar under tiden jag sitter och vantar pa vagor,,,,,,,, Skulle inte passa mig iaf. 
|
|
|
|
|
#9725 |
Stoke: 2 |
nic
|
Jag har två funderingar när det gäller torrdräkt för surf:
-Blir det inte svårt att duckdive:a? (P.g.a. luft i dräkten)
-Är det inte farligt om man lyckas skada dräkten...jag menar vattenfylls den så känns det ju lite jobbigt...
|
|
|
|
|
#9726 |
Stoke: 1 |
Johan
|
SharkBoy skrev:
Aloha!
Har alltid tyckt du är trevlig Yann/Erik G när vi träffas och det är surf och jag respekterar dig som surfare. Känns tråkigt när du inte respekterar att Patrick och jag har andra åsikter.
Det finns 20-30 Svenska surfare som kört med OCEANRODEO och de diggar den, det känns mer relevant än att ni som aldrig testat den har en massa åsikter om den. Speciellt när ni säger att ni inte behöver testa den för att du redan innan vet att den inte kommer att fungera. Känns ganska inskränkt att tänka så tycker jag.
Här kommer en liten filmsnutt från en tävling i Australien i små vågor (vinnaren körde Superfish): www.surfindustries.com/video/ SuperFish_HI.wmv
Backdoor har ett par DEMODRÄTER som man gärna får testa, tex OCEANRODEOoch den nya TORRDRÄKTEN, då kan man själv se vad man gillar DRÄKTEN...
Märks förövrigt på forumet att det varit klent med surf på västkusten det senaste...
Får hoppas det vänder snart, är nog fler än jag som behöver lite surf snart...
Ha det gott
//SHARKBOY
Hahahaha
|
|
|
|
|
#9727 |
Yann
|
Freddy81 skrev:
Tycker att man ska bli blot nar man surfar! Och med tanke pa hur manga ggr jag pissar under tiden jag sitter och vantar pa vagor,,,,,,,, Skulle inte passa mig iaf.
Du har ju redan hittat lösningen på ditt problem  Bara att slappna av. Go with the flow!
|
|
|
|
|
#9730 |
Stoke: 10 |
|
Jag tycker också det är kul att skoja med folk, fast man behöver ju inte vara taskig mot någon för det. Just nu tycker jag du börjar passera gränsen Chris. Ett tag var du riktigt taskig mot Daniel på nätet, helt utan anledning. Kan inte riktigt se vad det tillför att hålla på som du gör nu.
Nu har jag sagt vad jag tycker iallafall och om du fortsätter att göra narr av mig (eller någon annan) i varje inlägg du skriver så tolkar jag det som mobbing.
Ha det gott
//Göran
|
|
|
|
|
#9739 |
|
[c]
|
Göran, har du verkligen tillräckligt rent mjöl i påsen för att beskylla andra för att vara taskiga...?
|
|
|
|
|
#9769 |
Stoke: 18 |
erc
|
När var han taskig mot Daniel?
|
|
|
|
|
#10244 |
|
|
|
|
|
#10248 |
|
vid vilken temperatur drar ni på er 4.3an?
|
|
|
|
|
#23551 |
Svar: Torrdräkt gjord för surfing 17 år, 6 månader sen |
|
Hej,
Det är vi (Kitesweden) som är Importörer/Åf av Oceanrodeo´s grejer här i Sverige.
För att ni ska få en känsla vilka OR är, så kommer det bolaget från ett annat bolag som heter White.
White tillverkar dyk/surface dräkter för bl navy seals, SAR, marinen etc etc
OR har sålt Pyro torrdräkter sedan 2002-2003 och dom funkar riktigt bra i kalla vatten, i år lanserar man Pyro surf, speciellt för "er" !
Hör av er om ni är intresserad av Pyro surf, vi kommer inom kort att få hem den första batchen.
Mer info: www.oceanrodeo.com/surfing/
/Mvh Lars
info@kitesweden.se
Kitesweden
|
|
|
|
|