Facebook data

1
Bangkok??
#97155 Bangkok?? 13 år, 7 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Skall dit om 4 veckor och mellanlandar i 5 dagar. Jag har aldrig varit där och är inget stort fan av storstäder men det skall bli kul att uppleva detta spektakel.
Några tips på vad man skall, kan göra? På Google stod det så jävla mkt att man tröttnade leta.
Finns det några shapers kanske?
mvh/ Swingkid

Logga in för att svara
#97157 Svar: Bangkok?? 13 år, 7 månader sen Stoke: 1

blackpoint
graphgraph

hej var där för några år sen och började faktiskt gilla staden efter ett par veckors vistelse, de har en gigantisk marknad på söndagar, kallad chatuckak market. ca 200.000 besökare och allt går att köpa, vem vet kankse sitter där en liten shaper med =)
Annars är bangkok som sagt stotrstad och saknar närheten till hav. har mkt shopping, barer tempel mm mm. Bara strosa runt och insup atmosfären en dag. Om atmosfären blir för kvävande ta en båttur på floden...kostar ca 5 kr. om du tar deras båttaxi och den går till samma ställen som den dyrare turistbåten. Gå till nåt av alla deras tempel, glöm ej ta av dej skorna och donera en slant om de renoverar, brukar uppskattas. Kolla in en av alla hundratals thaiboxningsmatcher som går i en av alla mindre träningschack om du är intresserad av det.
Havet ligger ca 2 mil från turist stråken Khao san Road men kan upplevas som mkt längre därifrån och någon surfscen har jag inte sett till men då har jag å andra sidan inte letat heller.

Om din slutdestination är nåt dyrt land typ australien eller dylikt kan jag rekomendera dej att shoppa upp på några sjysta boardies lämpligen på MBK(Mahbokrong), som är ett av deras största shoppingcenter, o tröttnar du på all shopping och kultivering gå då in i deras spelavdelning och gama loss med ett hundratal speltokiga thais på översta våningen på MBK =)

Ha att så kul o Lycka till!

Logga in för att svara
#97160 Svar: Bangkok?? 13 år, 7 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Då jag sett att du gärna åker longboard så rekommenderar jag dig att först läsa denna artikel om ämnet i Bankokpost och sen söka upp människorna på facebookgruppen Thailand Longboarding och åka med dem på Bangkoks gator.

Logga in för att svara
#97173 Svar: Bangkok?? 13 år, 7 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Jag har inte Facebook! Kommer mest gå runt och leta gitarrer i Bangkok och sköna flip flops. Skall spela in en musik video också så det kommer nog ta mestadels av tiden.
Thaiboxning är nog det sista jag vill kolla på men MBK verkar ju kul. Jag är inte ute efter vågor då jag får det på NZ men kanske om man hittade någon billig bräda skulle man slå till.
Missar tyvärr marknaden men det lär väl finnas flera än just den.
tack för hjälpen..!

Logga in för att svara
#97174 Svar: Bangkok?? 13 år, 7 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Swingkid skrev:
Jag har inte Facebook! Kommer mest gå runt och leta gitarrer i Bangkok och sköna flip flops. Skall spela in en musik video också så det kommer nog ta mestadels av tiden.
Thaiboxning är nog det sista jag vill kolla på men MBK verkar ju kul. Jag är inte ute efter vågor då jag får det på NZ men kanske om man hittade någon billig bräda skulle man slå till.
tack för hjälpen..!

Låter som du redan har tänkt ut ett färdigt program efter din post här. Du hade ju facebook i augusti. Kanske din tjej har facebook och kan kolla vilka longboardare som kan guida er till lämpliga brädbutiker för surf eller andra bra ställen att spela in musikvideon på.

Logga in för att svara
#97177 Svar: Bangkok?? 13 år, 7 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

IST skrev:
Swingkid skrev:
tack för hjälpen..!

Låter som du redan har tänkt ut ett färdigt program efter din post här. Du hade ju facebook i augusti. Kanske din tjej har facebook och kan kolla vilka longboardare som kan guida er till lämpliga brädbutiker för surf eller andra bra ställen att spela in musikvideon på.

Jag har haft "fakebook" JA, men tröttnade på skiten ganska rejält. Hade faktiskt bara facebook de sista månaderna p.g.a GOT. Gött o slippa det nu, känns underbart! Har inte frågat någonting överhuvud taget om longboarding så vet ej varför du tar upp det i två hela inlägg.

Logga in för att svara
#97178 Svar: Bangkok?? 13 år, 7 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Swingkid skrev:
IST skrev:
Swingkid skrev:
tack för hjälpen..!

Jag har haft "fakebook" JA, men tröttnade på skiten ganska rejält. Hade faktiskt bara facebook de sista månaderna p.g.a GOT. Gött o slippa det nu, känns underbart! Har inte frågat någonting överhuvud taget om longboarding så vet ej varför du tar upp det i två hela inlägg.

Aha på så sätt. Du frågade i din första post allmänt efter några tips på vad man skall, kan göra i Bangkok och det var det jag svarade på, så enkelt var det. Lycka till med resan!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!