Facebook data

1
Norrland rules
#97226 Norrland rules 13 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Just came home from the sickest barrel session..yehoooo norrland rules..water went from 16 degs on monday to..wait for it....8 degs today..no bullshit 8 degs down in 48hrs frick it was cold..no-one was prepared for the change and we were all under rubbered!!..brrrrrrr but sooooo chunky and hollow..yehooo bring on autumn!!

Logga in för att svara
#97264 Svar: Norrland rules 13 år, 7 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

8 gr... måste varit det som välkomnade oss i H-land två dagar tidigare, då vi alla rös till efter första doppet. Satan vad det sved i nakna lemmar!
Majestätiska vattenmassor som vällde in under onsdagen! Upplevde ngr galna drops och hörde blå faran klappa fejs. Ripen funkade. Svårt uppskatta storlek men en bit över axel...

Logga in för att svara
#97273 Svar: Norrland rules 13 år, 7 månader sen Stoke: 2

Sanne
graphgraph

H-land är en riktigt kallhåla. Vi drog vidare till GV efteråt och det var lätt 5 grader +. Från att frysa med handskar och skor till att få paddla in och klä av sig. Grym dag!

Logga in för att svara
#97276 Svar: Norrland rules 13 år, 7 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Sanne skrev:
H-land är en riktigt kallhåla. Vi drog vidare till GV efteråt och det var lätt 5 grader +. Från att frysa med handskar och skor till att få paddla in och klä av sig. Grym dag!
Ratman vill veta hur det var dit ni sen åkte... Stort o stökigt eller stort o rent?

Logga in för att svara
#97283 Svar: Norrland rules 13 år, 7 månader sen Stoke: 13

Perka
graphgraph

Salusand var hårigt i går (surf 5 dagar i rad ), mer än dubbelgubbe
och riktigt rörigt i blåsten, men i morse var det vindstilla, cleant och
brösthögt, helt underbart!

Logga in för att svara
#97284 Svar: Norrland rules 13 år, 7 månader sen Stoke: 10

PontusGrafström
graphgraph

det var helt sjukt råttan. kul att få dela en sån session. det sjukaste jag sätt i sverige. helt galet. sjukt med dina tubes också. den var du värd
härnta levererade 4 dagar av riktigt fint höstsurf. med härligt besök från gävle, östersund och stockholm, lokala legender som oskar och nisse var ute samt ett gediget svall med en avslutning som igår. det blir typ inte bättre...

Logga in för att svara
#97286 Svar: Norrland rules 13 år, 7 månader sen Stoke: 1

bloom
graphgraph

Det gick av igår!! Är glad man fick uppleva en sån dag på hemmaplan, när vissa av dom större rullade in och bröt så var det svårt att fatta att det var i svedala man var. Trevligt att dela vågorna med er Pontus och Rat m crew

Logga in för att svara
#97288 Svar: Norrland rules 13 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

:-D

Logga in för att svara
#97289 Svar: Norrland rules 13 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

du fick en stoke av mig nils...försökte ger dig en stoke oxå porra men fick veta att man kan bara ger en stoke var 6:- timma..fan oxå..man ville ger massor av stoke..det var riktigt roligt alltså..fick göra lite sten 'dodging' efter jag surfade för långt in nåra gånger hehe..var tvungen att ta nåra feta sets på huvudet och göra en 'spolningsplan' genom stenarna innan varje 3m vägg träffade mig på huvudet så jag kunde ...ducka..glider med strömmen och undvika dem största stenarna...och sedan kolla läget med de stenarna som stack upp innan nästa vägg träffade mig hehehe..hade tur denna gången..träffade inga stenar men det kunde lika lätt har gått fel..man behöver tur ibland...det var roligt med dimman ..blev lite 'spooky' på nåt sätt...men SATAN va KALLT det blev bara på 48 timmar..jag räknar att det var UNDER 8 grader när jag tänka på det..från 15 till 8 på 48 timmar...måste vara REKORD sänkning..tänk om man kunde sänka sin golf handikapp så fort!!! hehehe

Logga in för att svara
#97294 Svar: Norrland rules 13 år, 7 månader sen Stoke: 33

mistarippa
graphgraph

Vicka jävla rövarhistorier haha! Var är bilderna?

Nämen, grattis gubbar!
Verkar som ni fått en totally episk surf, inte bara för att vara sverige utan överhuvuudtaget.

Stoke från MistaRippa!

Logga in för att svara
#97295 Svar: Norrland rules 13 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

vi tog inga kort eller bilder ...det var havsdimma och det var molnigt och regn skurar + vi var för taggade att hålla på att ordna kameror..ingen av oss hade tid för det ...vi skulle bara UT !! hehehe du vet hur det blir när man drar upp till brytet och ser feta tubar smälla in!!

Logga in för att svara
#97296 Svar: Norrland rules 13 år, 7 månader sen Stoke: 33

mistarippa
graphgraph

Haha jag skojja bara jag vet hur det är alltid när det är grymma vågor.
Skit i kameran, hela kroppen bara skriker att man ska springa och hoppa i.
De bästa bilderna sitter ändå alltid på näthinnan i minnet

Logga in för att svara
#97299 Svar: Norrland rules 13 år, 7 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

mistarippa skrev:
Minns en bjässe jag höll på att missa i onsdags o paddlade utav bara h-vete o låg längst upp i take-offen o svischhhh sa det nerför det branta facet vänsterut o sen klapp klapp klapp när långbrädan for som en raket på det bumpiga vattnet o allt gick så jädrans fort o jag började ramla i slow-motion in i vågen o efter 40-50 meter landar jag backside o 'ricochettar' ngr ggr. Känns fortfarande i ryggen!

Ändrat av Esta
Logga in för att svara
#97302 Svar: Norrland rules 13 år, 7 månader sen Stoke: 13

Perka
graphgraph

Jobbigt för er att tempen föll så mycket, men vem bryr sig när
Neptun levererar episka vågor!
I Salu är det tvärt om riktigt varmt i vattnet för årstiden så man
slipper skor och handskar ett tag till.
Ser ut som om havet börjar röra på sig i början av nästa vecka igen!

Logga in för att svara
#97304 Svar: Norrland rules 13 år, 7 månader sen Stoke: 33

mistarippa
graphgraph

Esta skrev:
mistarippa skrev:
Minns en bjässe jag höll på att missa i onsdags o paddlade utav bara h-vete o låg längst upp i take-offen o svischhhh sa det nerför det branta facet vänsterut o sen klapp klapp klapp när långbrädan for som en raket på det bumpiga vattnet o allt gick så jädrans fort o jag började ramla i slow-motion in i vågen o efter 40-50 meter landar jag backside o 'ricochettar' ngr ggr. Känns fortfarande i ryggen!

Hahaha! Classic wipeout

Logga in för att svara
#97320 Svar: Norrland rules 13 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

det var faktiskt lisa blom som försökta ta nåra kort men förhållanden var så dåligt att ..även om jag bar om att se något...!!! hehe.. fanns det inget kort som funkade..det var riktigt dimmigt och disigt..minnen finns kvar i hjärnan och hjärtat..mmmm nice..;-D--peace från ratty och förresten .....lycka till SSA med landslaget i irland ..GOOOOOOO SVERIGE!!!

Ändrat av RATMAN
Logga in för att svara
#97328 Svar: Norrland rules 13 år, 7 månader sen Stoke: 2

dropdeadfred
graphgraph

Jag var ut mån och tis i GV, och tyckte det var otroligt varmt för årstiden.
Hade räknat med att det skulle ha varit ett sjösprång tidigare så jag tog tjocka dräkten.
Höll på att svettas ihjäl..... fick släppa in kallt vatten hela tiden.

Jag kom inte lös för onsdagen som förmodligen var störst och bäst. De två dagarna innan var hyfsat stort, men väldigt högt vattenstånd så det bröt lite knepigt.

/fred

Logga in för att svara
#97329 Svar: Norrland rules 13 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

jag hade 4/3 på måndag och var alldeles för varm oxå men onsdag var satans kallt alltså..förstår inte varför..måste ha varit nåt med kallt vatten från bottnet..shiiiit vad kallt det var..brrrrr..det ser ut som det har blevit varmare redan igen..skönt...

ps vad hände till mina 'stokes'?? jag hade 26 förrut nu har jag bara 22..vad sa jag (eller gjorde) fel??!!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!