Facebook data

1
Boende i Stavanger/Sandnes
#97538 Boende i Stavanger/Sandnes 13 år, 7 månader sen Stoke: 0

Tor
graphgraph

Hej!

Ska ner till Stavanger för att jobba och surfa från nästa vecka fram till slutet på november men har ingen stans att bo...

Jag söker nu efter boende i Stavangertrakten (Stavanger, Sandnes Sola, Jæren)
Har ni tips på någon som vill hyra ut soffa, rum, lägenhet, garage, husvagn eller vad som helst där nere så hojta till?

Simma lugnt!
Tor

Logga in för att svara
#97541 Svar: Boende i Stavanger/Sandnes 13 år, 7 månader sen Stoke: 0

Anton
graphgraph

Har du bil så kan du ju alltid hyra en stuga på Bore-campingen.

Ändrat av Anton
Logga in för att svara
#97549 Svar: Boende i Stavanger/Sandnes 13 år, 7 månader sen Stoke: 3

Norrsken
graphgraph

Nærlandsparken ligger bra till surfmässigt, men kasst om du vill göra något annat än jobb och surf. Typ se folk. Billigt är det iaf. Men jag bor ju i byn (Stavanger) så jag kan kika runt lite.
Vart ska du jobba? Finns många "hytter" längs Jærstrendene så du kan ju söka efter ledig sån.
Från nu och fram till november är en bra tid, du gillar regn va?

Logga in för att svara
#97563 Svar: Boende i Stavanger/Sandnes 13 år, 7 månader sen Stoke: 0

Tor
graphgraph

Tack för tipsen!
Det där med campinghytte låter ju inte så dumt. Det gäller bara att hitta någon som hyr ut till drägliga priser, för längre perioder så här års. Så som det ser ut kommer jag att jobba vid "Forus" nordöst om Sola golfklubb. Vilket åtminstone är cykelavstånd till kusten. Ska kolla upp campingarna i området men tar gärna emot fler tips ifall ni kommer på något, någon som vill "splitta" hyra eller hyra ut.

Äh! Lite regn skadar väl inte...
...Man ska ju ändå bli blöt.

Logga in för att svara
#97584 Svar: Boende i Stavanger/Sandnes 13 år, 7 månader sen Stoke: 7

Schmidt
graphgraph

Det är nog tufft att cykla till surfet från forus tyvärr haha!
Men jag skulle satsa på att bo i Sandnes om du vill ha närmare till surfet, + att det är lite billigare än i Stavanger. Går massa bra kollektivtrafik till forus från Sandnes. Kolla på finn.no, finns massa "bofelleskap" som säkert kan ta in en till!

Logga in för att svara
#97599 Svar: Boende i Stavanger/Sandnes 13 år, 7 månader sen Stoke: 0

Tor
graphgraph

Ja Sandnes verkar najs men det går sjukt segt med att hitta något som inte kostar över 5000 nok i månaden. Campingarna jag kontaktat vill ju ha 400 nok/natten.

I väsrsta fall får man väl tälta tills jag hittar något bättre. Det måste ju finnas någon som vill få ner sina kostnader genom att dela? Jag har även lagt ut några trådar på CouchSurfing.org så vi får väl se.
Hahaha, ja det kanske är lite väl hurtigt att cykla ner till Bore med en hand...
...Jag får helt enkelt greja ett "board rack" till cykeln

www.dailystoke.com/2010/06/bicycle-surfboard-rack-cheap-n-easy/

Logga in för att svara
#97679 Svar: Boende i Stavanger/Sandnes 13 år, 7 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

"hellestö mannen" har en sådan där som e på bild nr två uppifrån, alltså hjul att fästa på surfbrädans bakdel och ha den som släp på cykeln.

Rätt cool när han kommer trampandes efter stranden, inte lika coolt när vinden tar brädan dock!! =O !! hehe.. .

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!