Facebook data

1
Billabongs dräkter forfarande dåliga?
#97561 Billabongs dräkter forfarande dåliga? 13 år, 7 månader sen Stoke: 1

harry
graphgraph

Läst igenom lite olika trådar på forumet och märkt att billabongs dräkter blir ganska hårt dissade!
Eftersom jag i princip hade bestämt mig för att köpa årets SG5 chestzip 5mm så blev jag självklart tveksam nu. Är det någon som testat denna dräkten eller någon av billabongs andra nyare dräkter? är dom fortfarande kassa?
hittade den för 179£ på wetsuitoutlet.co.uk fri frakt

Logga in för att svara
#97562 Svar: Billabongs dräkter forfarande dåliga? 13 år, 7 månader sen Stoke: 1

Nilias
graphgraph

Hej harry!

Jag äger själv en en SG5 chestzip och jag är mycket nöjd med både passform och kvalitet! köpte dock ett par billabongskor samtidigt och den ena gick sönder i sömmen efter ett session!

Logga in för att svara
#97564 Svar: Billabongs dräkter forfarande dåliga? 13 år, 7 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Billabong är lågprisdräkter. Jag köper aldrig mer nån Billebong värsta skit jag haft.

Logga in för att svara
#97571 Svar: Billabongs dräkter forfarande dåliga? 13 år, 7 månader sen Stoke: 1

Jesper
graphgraph

Ganska nyss köpt mig årets SG5 chestzip (4/3) och är jäkligt nöjd. Varm (fireskin fram och bak), flexibel och kvaliteten i gummi och sömmar känns bra. Har dock bara hunnit använda den 4-5 gånger så egentligen är det svårt att säga något om hur kvaliteten är...

Enda negativa är att den är rätt tight i öppningen och betydligt jobbigare att ta på och av än min RC e-bomb chestzip 6/5/4.

Logga in för att svara
#97574 Svar: Billabongs dräkter forfarande dåliga? 13 år, 7 månader sen Stoke: 7

mr webber
graphgraph

har en billabong 5/3 som jag använder som sommardräkt för den är så jävla kass! den e dock ett par år gammal men fyfan aldrig mer..

Logga in för att svara
#97578 Svar: Billabongs dräkter forfarande dåliga? 13 år, 7 månader sen Stoke: 0

jannö
graphgraph

Har kört med en Billabong Revolution X 5/3 från tidig vår till sen höst utan problem i 2-3 år och är väldigt nöjd. Varm, bra flex osv.

Har även kört SG5 6/5/4 i vinter då det varit ruggigt kallt ute och har inte alls frusit ....
Jag kan varmt rekommendera dem.

Jag har dock ingen egen erfarenhet hur de äldre dräkterna varit, vilket jag tycker är oväsentligt nu!

Med tanke på passformen är vi alla olika byggda, om ett märke/modell passar en person betyder det inte att samma märke/modell passar en annan....

Logga in för att svara
#97585 Svar: Billabongs dräkter forfarande dåliga? 13 år, 7 månader sen Stoke: 8

young surfer
graphgraph

Har ingen erfarenhet av dom nya men 09 orna var inte så värst bra sömmarna var sådär om man säger så men hört att dom nya ska vara bättre =) =) tex RC förr i världen var ju ganska kassa hållbarheten noll men kolla i dag good shit!!! =) så tror jag det ät med billabong dom har kommit sig =)surfs up!

Logga in för att svara
#97588 Svar: Billabongs dräkter forfarande dåliga? 13 år, 7 månader sen Stoke: 0

astroman
graphgraph

Min SG 6/5/4 har funkat kanon under de 2 vintrar jag kört den. Nu ligger den dock uppe för försäljning på surfmarknad. Förmodligen så satsar jag på en ny SG 6/5/4 men med annan storlek.

Ändrat av astroman
Logga in för att svara
#97590 Svar: Billabongs dräkter forfarande dåliga? 13 år, 7 månader sen Stoke: 1

caveman
graphgraph

så länge den är cool är det ju skit samma. köp en i skrikig färg, skulle jag ha gjort

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!