Facebook data

1
Did Kelly really win.?
#97666 Did Kelly really win.? 13 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Kolla reprisen! Det var super nära! Grattis till kelly!

Logga in för att svara
#97670 Svar: Did Kelly really win.? 13 år, 7 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Kelly får nog en del "stilpoäng" för att han surfar väldigt presisionsmässigt. Samma manöver "ser" lite bättre ut med honum i jämförelse med andra surfar som gör samma sak ... så är det bara .. Hopplöst att surfa mot honum med andra ord .... The commetator also mentioned the Kelly Jinks thing ... If he High-Fives you or even LOOKS at you before a heat don't bother paddeling out!! Hahahaha!!!

Logga in för att svara
#97673 Svar: Did Kelly really win.? 13 år, 7 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Sjukt, sjukt sjukt att Kelly fortfarande vinner, dessutom i små air-vanliga förhållanden!!!!

Tävlingssurfing är ju numera en global storsport med ungdomstränare, coacher, landslag mm. Den har även utvecklats sjukt mycket rent prestandamässigt sedan Kelly slog igenom. En snart 40-åring borde omöjligt kunna dominera. Som kommentatorerna sa igår kväll. Det var overkligt redan vid 6-7 tourvinster, nu är det helt löjligt. Kelly är en av de absoluta största sportatleterna genom tiderna.

Han vann, men om man tycker domarna dömde rätt är en fråga om tycke och smak. Som alla bedömningssporter är det subjektivt. Hur man än bryter ner i kriterier är det i botten subjektivt, eller kanske man ska säga inter-subjektivt eftersom det är en domarpanel.

Jag tycker till exempel att Kelly och Joel har grymmast stil i sin carve och i sitt flow. Allt hänger liksom ihop på ett sätt som få andra får till. Av alla nya air-snubbar tycker jag till exempel att Julian har mycket snyggare stil än Owen. Owen är sjukt duktig tekniskt och taktiskt men jag tycker hans långa slanka kropp ser lite ranglig och fladdrig ut. Julian har en helt annan komposition. Tror det var ett heat i NY där man verkligen kunde jämföra. Båda gjorde sjuka cut-backs där brädhäcken släppte runt typ 200 grader. Båda löjligt duktiga, Owen vann, men jag gillar som sagt Julian stil mer.

För mig får Kelly ihop det där med stil, carve och airs djädrigt bra, det kryddat med en grym taktisk förmåga gör att hann vinner, ofta knappt som fasen, men inte pga av slump eller orättvisa.

Det ska bli otroligt kul att följa resten av året och Owens och Kellys fortsatta drabbningar. Jag hoppas ändå att Julian kan få lite revansch mot Owen och kanske möta Kelly i en final.

/JB

Ändrat av Jesper B
Logga in för att svara
#97674 Svar: Did Kelly really win.? 13 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Ja det var jätte tråkigt för julian..jag tycker att det var fruktansvärt dåligt av domarna att ger han en interference när ingen av de hade priority och han faktiskt stod upp först!!! jävligt löjligt tycker jag...han hade lika mycket rätt att åka höger men valde att dra av vågen..han förstörde inte owens åk heller...konstigt call!!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!