Facebook data

1
Dubbla eller Enkla softracks till Hyrbilen?
#9784 Dubbla eller Enkla softracks till Hyrbilen? 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

ninjita
graphgraph

Hej

Sist vi var iväg utomlands körde vi med brädorna inne i bilen och det gick väl ''så där''

Frågan är, de där små moderna hyrbilarna har väl välvda tak eller? Och då fungar det kanske bäst att bara ha enkla softrack? (plats för en hög brädor istället för två högar)

Jag beställde ett enkelt par softrack, men har fått hem dubbla softrack istället (...typiskt)... och undrar om de funkar för småbilar...

Ser framför mig hur brädhögarna glider ned på sidorna....

Vad tror ni?

Det är så dyrt för mig att returnera dem via post, att jag fundara på att behålla dem fast jag egentligen ville ha enkla...

Logga in för att svara
#9805 Svar: Dubbla eller Enkla softracks till Hyrbilen? 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

ninjita
graphgraph

Någon som använt softracks på semesterhyrbilen?

Logga in för att svara
#9809 Svar: Dubbla eller Enkla softracks till Hyrbilen? 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Är det en hyrbil så är det ju bara att dra åt strapsen till taket inte är så välvt längre.

Jag förstår inte varför det skulle bli bättre med ett enkelt soft rack. Jag har haft dubbla och kört på min Peugeot 206 från Gbg till Anglet. Funkar bra i hastigheter upp till 130, sen börjar brädan vibrera lite väl mycket. Vill du inte släpa på onödigt mycket padding kan du ju alltid plocka bort kuddarna på ena sidan och då har du ju en enkel. Så funkade iaf mitt FCS rack. Varje brädhög hölls ju på plats individuellt med varsitt spänne

Är det någon speciell bil du tänker på? Fattar inte riktigt problemet.

Logga in för att svara
#9811 Svar: Dubbla eller Enkla softracks till Hyrbilen? 18 år, 3 månader sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

E inte heller säker på vad du menar, men jag har lagt rullade handdukar under brädorna ,strax akter om vindrutan och strax för om bakrutan, för att minska punkttrycket (i mitten) av den understa brädan pga välvda tak. Men det jag egentigen bara brytt mig om är att inte skada brädorna just pga det scenariot, så jag vet inte om det hör hjälpte dig alls. Att mula taket på en hyrbil skiter jag i - går ju att slå ut underifrån strax innan återlämning i vilket fall som.

Förklara gärna en gång till vad du oroar dig för, så kanske jag kan hjälpa dig lite bättre.

Logga in för att svara
#9818 Svar: Dubbla eller Enkla softracks till Hyrbilen? 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

jorgenl
graphgraph

jag har dubbla och kört mkt små hyrbilar (de billigaste som gått att få tag på). Inga problem. Dock måste man ibland knyta en knut på ena bandet pga att bilen är för smal, men det är snabbt gjort.

Logga in för att svara
#9824 Svar: Dubbla eller Enkla softracks till Hyrbi 18 år, 3 månader sen Stoke: 6

Galveston
graphgraph

Eller använd "riktigt" takräcke.

Senast jag åkte till Lanzarote beställde jag en hyrbil med takräcke via Holidayautos. Tror det kostade typ 200 kr extra för en vecka.

Dessutom inbillar jag mig att jag fick en större bil eftersom de inte kunde montera takräcket på den minibil jag beställt och betalat för.

Logga in för att svara
#9830 Svar: Dubbla eller Enkla softracks till Hyrbilen? 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

ninjita
graphgraph

Tack för era svar!!

Yann: Javisst, 2 goda ideer! De här racksen var sydda i ett stycke, dvs gick inte att göra om till enkla.

Sharkfeeder: Du verkar visst förstå! Bra ide med handdukarna. Det där med att slå ut bulorna strax innan återlämning...hrm... kanske be behöver dina stålnävar med mig på semester nästa gång )

Jörgen: A-ha...önskar att jag läst det innan jag skickat tbx dem tidigare idag (70 kr porto arghh). Men bra att veta. Tack

06.45: Coolt hade jag inte ens tänkt på eller rättare sagt, kan man verkligen vänta sig att det blir takräcke bara för att man beställt det?... haha ... du hade nog tur... närrå...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!