Facebook data

1
Surfa och jobba
#98329 Surfa och jobba 13 år, 6 månader sen Stoke: 0

benbrytarn
graphgraph

Tja!
Jag har tänkt att dra och surfa i vinter.
Vart ska man dra om man vill ha skönt klimat, bra vågor och jobba lite?
Känns som att ett jobb vore skönt att ha, då jag inte har jätte mycket pengar.

Logga in för att svara
#98331 Svar: Surfa och jobba 13 år, 6 månader sen Stoke: 5

viktorviktorviktor
graphgraph

ett tips är att dra o wwoofra på någon gård nära en kust remsa på valfritt ställe gör upp om hur länge du ska stanna så jobbar du fyra timmar om dagen, brukar oftast vara så, sen ledig resten.. du får mat och boende som betalning.. jobben varierar som bara den, leta upp en gård med höns ägg är gott!
peace

Logga in för att svara
#98332 Svar: Surfa och jobba 13 år, 6 månader sen Stoke: 0

Paulsson
graphgraph

Hade liknande funderingar ett tag sedan, så de blir Oz på working & holiday visum för min del.

Logga in för att svara
#98333 Svar: Surfa och jobba 13 år, 6 månader sen Stoke: 1

blackpoint
graphgraph

Var i Australien och jobbade med lite ströjobb i ett år o surfade hejvilt. Lätt o hitta jobb o gott om bra surf..Kan rekomendera västkusten för stora uncrowded bryt och jobb efter säsong på farmer. Östkusten bättre för o lära sej surfa o lite roligare jobb inom turism o allt möjligt..
Nya zeeland skulle nog vara mitt val i högen dock, Lätt o få arbetsvisum, inga eller knappt några hajar, chill klimat, lättare o luffa runto hitta campingplatser i bushen utan o bli bortkörd.

Surf hard =)

Logga in för att svara
#98362 Svar: Surfa och jobba 13 år, 6 månader sen Stoke: 0

benbrytarn
graphgraph

Okej, men jag har hört att det ska va riktigt svårt att få jobb i australien om man kommer dit i typ januari, iaf i brisbane. Jag tror jag kommer dra helt själv, så det vore ju kul om man kom i kontakt med lite andra svenskar också. Nya zeeland låter ju inte helt fel, får kolla lite på de.
kom gärna med fler förslag

Logga in för att svara
#98415 Svar: Surfa och jobba 13 år, 5 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

benbrytarn skrev:
Okej, men jag har hört att det ska va riktigt svårt att få jobb i australien om man kommer dit i typ januari, iaf i brisbane. Jag tror jag kommer dra helt själv, så det vore ju kul om man kom i kontakt med lite andra svenskar också. Nya zeeland låter ju inte helt fel, får kolla lite på de.

man kan kunna få jobba på backpackers mot gratis boende i tex Raglan. Inte helt fel.

Logga in för att svara
#99575 Svar: Surfa och jobba 13 år, 4 månader sen Stoke: 0

benbrytarn
graphgraph

Hea skrev:
benbrytarn skrev:

man kan kunna få jobba på backpackers mot gratis boende i tex Raglan. Inte helt fel.

Okej, kan jag komma i kontakt med dom här hemifrån ?

Logga in för att svara
#99578 Svar: Surfa och jobba 13 år, 4 månader sen Stoke: 0

Hargloj
graphgraph

Är i Australien, melbourne just nu, finns absolut jobb bara man inte är kräsen.. Annars kan man få jobba några timmar per dag för boende på de flesta hostel!

Så det går bra att både surfa och jobba här bara man orkar leta!

Logga in för att svara
#99604 Svar: Surfa och jobba 13 år, 4 månader sen Stoke: 8

kapten
graphgraph

Hostelet i Byron Bay där jag är manager kommer förmodligen har några jobb öppningar i slutet av januari-februari så om du kommer ner och är en reko kille kankse jag anställer dig =)

Kapten

Ändrat av kapten
Logga in för att svara
#99607 Svar: Surfa och jobba 13 år, 4 månader sen Stoke: 1

Macke
graphgraph

Spenderade en längre tid i Byron Bay, riktigt skönt ställe!
Bodde på ett hostel som låt lite i utkanten och det bar riktigt soft stämmning där plus
att jag jobbade sådär 20 min om dagen och bodde gratis där.

Sedan finns det alltid jobb att få om man vill och inte är kräsen...I byron jobbade jag på "Abrakebabra" och rullade kebab i 3 månader. Hade kväll/natt skift 3 dagar i veckan och surfade hela dagarna. Som sagt pengar går alltid att få ihop på ett eller annat sätt!

Vill du surfa schyssta vågor och leva riktigt skönt så kan Philip Island vara ett ställe. Bodde där ett tag hos en polare och bättre ställe får man nog leta efter. Kanske inte så lätt att få jobb men det finns om man letar lite.

Logga in för att svara
#99683 Svar: Surfa och jobba 13 år, 4 månader sen Stoke: 0

benbrytarn
graphgraph

kapten skrev:
Hostelet i Byron Bay där jag är manager kommer förmodligen har några jobb öppningar i slutet av januari-februari så om du kommer ner och är en reko kille kankse jag anställer dig =)

Kapten

Det låter inte helt fel! du har inte lust att anställa mig nu på en gång!? börjar bli trött på kalla Sverige
= )

Ändrat av benbrytarn
Logga in för att svara
#99824 Svar: Surfa och jobba 13 år, 4 månader sen Stoke: 0

benbrytarn
graphgraph

Bestämde mig precis för att dra till Manly i Australien.
Hoppas på att hitta något jobb där, har hört att det ska va hyffsat lätt att få tag i nått.
Sticker själv, så är det fler svenskar som är där och har lust att hänga och surfa så kan man ju höra av sig här! = )

Logga in för att svara
#99825 Svar: Surfa och jobba 13 år, 4 månader sen Stoke: 6

Nicko
graphgraph

hör med redax om du ska till manly

Logga in för att svara
#99826 Svar: Surfa och jobba 13 år, 4 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Dra till NZ o wwoofa.. Grymt kul, träffa riktiga locals och lär dig bygga hus, ha egen trädgård samtidigt som du kan surfa varje dag. Jag har surfat Raglan, Piha, Shipwreck bay, Sandy Bay etc när jag har wwoofat runt på nord ön. Nu har vi fast jobb på ett hotel till slutet av mars o sedan bär det iväg igen. Bor dock bara 1 mil från Sandy bay och 300 m från Ngunguru bar
hör av dig till : tribesession@hotmail.com för mer info. Sommaren har precis kommit och det går att köra i boardies nu. / Swingkid

Logga in för att svara
#99887 Svar: Surfa och jobba 13 år, 3 månader sen Stoke: 7

above_the_law
graphgraph

Hur lätt är det att få working & holiday visum i OZ nu? Vad krävs?
Ursäkta dum fråga men vad står wwoofat runt för... Working etc antar jag. Funkar hur?

Logga in för att svara
#99890 Svar: Surfa och jobba 13 år, 3 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

above_the_law skrev:
Hur lätt är det att få working & holiday visum i OZ nu? Vad krävs?
Ursäkta dum fråga men vad står wwoofat runt för... Working etc antar jag. Funkar hur?

wwoof (World Wide Opportunities on organics farm) är ett nätverk för folk som vill jobba på bondgårdar och trädgårdsodlingar och liknande. Finns även gårdar i Sverige som tar emot utländska besökare som vill jobba för mat och sovrum och lära sig hur det går till praktiskt, är mer volontärt än ett jobb. Man blir medlem i nätverket och betalar en summa och sen får man tillgängligt till alla dessa ställen.

Ändrat av IST
Logga in för att svara
#103138 Svar: Surfa och jobba 12 år, 8 månader sen Stoke: 0

benbrytarn
graphgraph

Tja igen!

Efter en grym tid i manly och hela östkusten med både jobb och surf så vill jag nu dra vidare i världen.
behöver även nu jobba för att ha råd, är lite sugen på att ta bilen ner i europa och jaga surfspots och jobb, vad tror ni om det? Australien var bra på det sättet att man tjäna bra med pengar så man inte är helt pank just nu men det känns svårt att hitta något liknande, mitt working visa går ut snart. Vad finns det mer för alternativ? NZ vore nice men man tjänar inget vidare vad jag förstått.

Logga in för att svara
#103143 Svar: Surfa och jobba 12 år, 8 månader sen Stoke: 0

pesone
graphgraph

Mannen!
Du ska inte se pengar du ska se vågor o frihet.
Skärpning! Dra till NZ och tjäna LITE pengar o surfa ett år till!.

Pengar e djävulens påfund.

Logga in för att svara
#103163 Svar: Surfa och jobba 12 år, 8 månader sen Stoke: 0

launing
graphgraph

Benbrytarn, antar du nu har massa färskt gött info från oz; har du några tips??? drar dit nu i oktober för att jobba lite å surfa så mycket som går

Logga in för att svara
#103669 Svar: Surfa och jobba 12 år, 7 månader sen Stoke: 0

benbrytarn
graphgraph

Okej så klarar sig alltså på dom pengarna man tjänar i NZ? hur är det med årstiderna? man måste ha med kläder för alla typer av väder antar ja?

Okej vad kul! vart ska du bo?
Jobb är inte helt lätt på alla ställen men om du verkligen vill och hör runt med många så ska det inte var några problem. När jag var där var det väldigt svårt att få farm jobb, men det ändrar sig väl hela tiden. Satsa på att få jobb på någon resturang, bra betalt, du får käk och du får tid till surfet också.

Logga in för att svara
#103671 Svar: Surfa och jobba 12 år, 7 månader sen Stoke: 0

abbebe
graphgraph

Macke skrev:
Spenderade en längre tid i Byron Bay, riktigt skönt ställe!
Bodde på ett hostel som låt lite i utkanten och det bar riktigt soft stämmning där plus
att jag jobbade sådär 20 min om dagen och bodde gratis där.

Sedan finns det alltid jobb att få om man vill och inte är kräsen...I byron jobbade jag på "Abrakebabra" och rullade kebab i 3 månader. Hade kväll/natt skift 3 dagar i veckan och surfade hela dagarna. Som sagt pengar går alltid att få ihop på ett eller annat sätt!

Vill du surfa schyssta vågor och leva riktigt skönt så kan Philip Island vara ett ställe. Bodde där ett tag hos en polare och bättre ställe får man nog leta efter. Kanske inte så lätt att få jobb men det finns om man letar lite.

Holiday Village? Skönare place får man ju leta efter. För övrigt hade Abrakebabra de bästa kebaberna! NOMMA!

Ändrat av abbebe
Logga in för att svara
#103675 Svar: Surfa och jobba 12 år, 7 månader sen Stoke: 1

Macke
graphgraph

Holiday Village? Skönare place får man ju leta efter. För övrigt hade Abrakebabra de bästa kebaberna! NOMMA!

Nepp, bodde på Cape Byron Lodge...riktigt schysst ställe lite utanför själva centrum, du kanske vet vart det ligger? Sköna människor och dem flesta som bor där har en förmåga att stanna hehe. Flyttar ner dit nu i vinter igen i några år! Har men en gång fastnat för Byron så är det svårt att slita sig!

haha, och abrakebabra kommer även denna gång vara min arbetsplats. Bättre kebab får man ju leta efter.

Logga in för att svara
#103681 Svar: Surfa och jobba 12 år, 7 månader sen Stoke: 0

benbrytarn
graphgraph

Macke skrev:

Nepp, bodde på Cape Byron Lodge...riktigt schysst ställe lite utanför själva centrum, du kanske vet vart det ligger? Sköna människor och dem flesta som bor där har en förmåga att stanna hehe. Flyttar ner dit nu i vinter igen i några år! Har men en gång fastnat för Byron så är det svårt att slita sig!

haha, och abrakebabra kommer även denna gång vara min arbetsplats. Bättre kebab får man ju leta efter.

Är det för att du har jobb i Byron som gör att du kan va kvar så länge?

Logga in för att svara
#103697 Svar: Surfa och jobba 12 år, 7 månader sen Stoke: 0

benbrytarn
graphgraph

Klarar man sig på 20 000 som är minimum i NZ om man ska jobba ?

Logga in för att svara
#103863 Svar: Surfa och jobba 12 år, 6 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

benbrytarn skrev:
Okej så klarar sig alltså på dom pengarna man tjänar i NZ? hur är det med årstiderna? man måste ha med kläder för alla typer av väder antar ja?

Okej vad kul! vart ska du bo?
Jobb är inte helt lätt på alla ställen men om du verkligen vill och hör runt med många så ska det inte var några problem. När jag var där var det väldigt svårt att få farm jobb, men det ändrar sig väl hela tiden. Satsa på att få jobb på någon resturang, bra betalt, du får käk och du får tid till surfet också.

NZ är ju inget u-land Du klarar dig på det du tjänar där. Nordön är bra mycket varmare än sydön där det händer att det snöar mitt i sommaren Dra dit, nu när du ändå är i krokarna! Jag skulle inte tveka en sekund.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!