Facebook data

1
Custom Surfboards. Undersökning ,please read.
#98637 Custom Surfboards. Undersökning ,please read. 13 år, 5 månader sen Stoke: 28

Jimmy.S
graphgraph

Ska börja med en liten undersökning hur stor efterfrågan av customgjorda surfbrädor är.
Och börjar här efter som ämnet i detta forum just är surfing och surfbrädor.

Det är nämligen så att jag har en bakgrund som shaper de senaste 6 åren jag var bosatt i japan och vill gärna fortsätta med det här i Sverige. Har fått hjälp av Jesper B. om vart man kan skaffa material och sånt.

Så gott folk hur många skulle vilja ha en custom surfbräda made in Sweden? Skulle en sån verksamhet kunna fungera? Då menar jag att ta order från surfbutiker plus egen hemsida. (har inte kollat med några surfbutiker än men det står näst på listan.)

Inte för att jag hade den störtsta kundkretsen i japan,men jobbade samtidigt som en pieceworker för de större surffabrikerna där. Så har några brädors erfarenhet bakom mig. Siktar mest på EPS/Epoxy.
för det är det jag tycker om mest själv ,och så tror jag de passar de svenska vågförhållanderna.

Men en sak är ju klar och det är att jag älskar att surfa och shapa. Har inte hunnit med några svenska vågor än, so see you in the water.

Tack på förhand om åsikter av alla slag.
MVH,Jimmy Shibata.

Logga in för att svara
#98644 Svar: Custom Surfboards. Undersökning ,please read. 13 år, 5 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

McKee eggs are interesting ...

Logga in för att svara
#98647 Svar: Custom Surfboards. Undersökning ,please read. 13 år, 5 månader sen Stoke: 28

Jimmy.S
graphgraph

Sure, eggs eller vad du vill. Har Shapat mycket longboards och shortboards men också många udda shapes. Or maybe a bar of soap?

Logga in för att svara
#98666 Svar: Custom Surfboards. Undersökning ,please read. 13 år, 5 månader sen Stoke: 5

hman
graphgraph

cisurfboards.com/surfboards/the-biscuit-by-rob-machado/

nåt sånt här skulle jag kunna tänka mig

Logga in för att svara
#98668 Svar: Custom Surfboards. Undersökning ,please read. 13 år, 5 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

I don't know if I'de order a board from you Dude, you seem a bit too slippery for my tatstes!!

Logga in för att svara
#98670 Svar: Custom Surfboards. Undersökning ,please read. 13 år, 5 månader sen Stoke: 28

Jimmy.S
graphgraph

hman skrev:
cisurfboards.com/surfboards/the-biscuit-by-rob-machado/

nåt sånt här skulle jag kunna tänka mig

Ja,de fungerar ju grymt bra i smått och lite "dåligare" vågor.

Logga in för att svara
#98671 Svar: Custom Surfboards. Undersökning ,please read. 13 år, 5 månader sen Stoke: 28

Jimmy.S
graphgraph

Gazzer skrev:
I don't know if I'de order a board from you Dude, you seem a bit too slippery for my tatstes!!

Gazzer, jag menade en mini simmons med "a bar of soap"
När du pratar om Mc kee snackar du om de bambu laminerade brädorna?
Sånt höll jag faktiskt på med och skulle vilja fortsätta med , men har inte hittat bambu i närheten än.

Ändrat av Jimmy.S: stavfel
Logga in för att svara
#98679 Svar: Custom Surfboards. Undersökning ,please read. 13 år, 5 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

whoa, sick a shaper in sweden, are you up in stockholm or what?

didn't you use to Shape for T&C?

Ändrat av SharkBoy
Logga in för att svara
#98680 Svar: Custom Surfboards. Undersökning ,please read. 13 år, 5 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Jimmy.S skrev:
Så gott folk hur många skulle vilja ha en custom surfbräda made in Sweden?

Jag skulle gärna ha flera, men förvänta dig inte att jag lägger en order inom närmsta tiden.

Logga in för att svara
#98689 Svar: Custom Surfboards. Undersökning ,please read. 13 år, 5 månader sen Stoke: -8

biggaloppa
graphgraph

bulla bulla bullshit!

Logga in för att svara
#98695 Svar: Custom Surfboards. Undersökning ,please read. 13 år, 5 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Hade varit grymt med en shaper i Sverige. Finns ju en del andra som shapar oxå.
Tyvärr är nog marknaden inte tillräckligt stor här hemma för att du ska kunna leva med de på heltid.

Jag dessutom skulle gissa på att mer än 9 av 10 brädor som ägs av svenska surfare är köpta utomlands.

Har du räknat på vad en bräda kan komma kosta?

Logga in för att svara
#98697 Svar: Custom Surfboards. Undersökning ,please read. 13 år, 5 månader sen Stoke: 28

Jimmy.S
graphgraph

SharkBoy skrev:
whoa, sick a shaper in sweden, are you up in stockholm or what?

didn't you use to Shape for T&C?

I'm in sollefteå, but would like to go closer to the coast.

I think you have mistaken me for japanese/hawaiian shaper Jason kashiwai.
I didn't work for T&C.

Logga in för att svara
#98698 Svar: Custom Surfboards. Undersökning ,please read. 13 år, 5 månader sen Stoke: 28

Jimmy.S
graphgraph

JFL skrev:
Jimmy.S skrev:
Så gott folk hur många skulle vilja ha en custom surfbräda made in Sweden?

Jag skulle gärna ha flera, men förvänta dig inte att jag lägger en order inom närmsta tiden.

OK. Jag väntar

Logga in för att svara
#98699 Svar: Custom Surfboards. Undersökning ,please read. 13 år, 5 månader sen Stoke: 28

Jimmy.S
graphgraph

biggaloppa skrev:
bulla bulla bullshit!

No bullshit here!

Logga in för att svara
#98700 Svar: Custom Surfboards. Undersökning ,please read. 13 år, 5 månader sen Stoke: 28

Jimmy.S
graphgraph

lars skrev:
Hade varit grymt med en shaper i Sverige. Finns ju en del andra som shapar oxå.
Tyvärr är nog marknaden inte tillräckligt stor här hemma för att du ska kunna leva med de på heltid.

Jag dessutom skulle gissa på att mer än 9 av 10 brädor som ägs av svenska surfare är köpta utomlands.

Har du räknat på vad en bräda kan komma kosta?

Jag är fortfarande här Var är de andra som shapar?Har haft kontakt med Jesper på 08 projektet.
Ja,utländska varor är ju alltid populära,så var det i Japan också.

Har inte kunnat räknat ut hur mycket en bräda kostar men skulle tippa på mellan 5000-6000kr.
Det är mycket av materialet som måste importeras,vilket inte kan vara så billigt.
Men jag brinner för Surfing och surfbrädor så tänkte det var värt ett försök.

Jimmy.

Logga in för att svara
#98702 Svar: Custom Surfboards. Undersökning ,please read. 13 år, 5 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Jag är öppen för en shaparkurs någongång senare. Har en del informationskunskap från Swaylocks men skulle vara kul o inspektera på nära plats, efter en sån kan jag säkert bestämma mig för en customdesign. Använder du dig av shaparmaskiner eller kör du hantverk hela tiden?

Vilken del i Japan befinner du dig på?

Ändrat av IST
Logga in för att svara
#98703 Svar: Custom Surfboards. Undersökning ,please read. 13 år, 5 månader sen Stoke: 28

Jimmy.S
graphgraph

IST skrev:
Jag är öppen för en shaparkurs någongång senare. Har en del informationskunskap från Swaylocks men skulle vara kul o inspektera på nära plats, efter en sån kan jag säkert bestämma mig för en customdesign. Använder du dig av shaparmaskiner eller kör du hantverk hela tiden?

Vilken del i Japan befinner du dig på?

Hej IST. Visst kan jag ge dig en shaparkurs om du vill.

Har kört hantverk hela tiden, med några få brädor på maskinen för att se hur bra de är.
Och visst är de bra,men tar bort det roligaste av allt: att shapa!!

Nu befinner jag mig i Sverige. I japan bodde jag i Chiba vid stilla havet.

Nu blir det väl andå surf i helgen!!!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!