Facebook data

1
Lissabon
#98716 Lissabon 13 år, 5 månader sen Stoke: 4

Danne E
graphgraph

Hello.

Landade i Lissabon igår i ett helt annat ärende än surf, men den optimist som jag är så tog jag med mig våtdräkten i alla fall. Väl nere verkar det som om att jag har mer fritid än vad jag förväntat mig och självklart så börjar det klia... Så är det någon som har koll på Lissabon-området, vart man kan hyra bräda om man kan kajka runt med tåg och vart man skall åka? Jag bor i ett galleri på Rua Tenente Ferreira Durão, 12-1 dto ganska nära bron tror jag???

Tacksam för svar
/Daniel

Logga in för att svara
#98734 Svar: Lissabon 13 år, 5 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Caxcais ute vid udden eller åk till Sintra sedan rätt ut mot kusten till Praja Grande

Logga in för att svara
#98736 Svar: Lissabon 13 år, 5 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Kolla om de inte går buss till Peniche eller Ericera. de ligger bara ca en timma bort.
Eller hyr en bil. Det är skitbilligt i Portugal.

Logga in för att svara
#98740 Svar: Lissabon 13 år, 5 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

Guincho ligger inte så långt utanför heller.. precis norr om cascais

och cascais ligger 20min med tåget från lissabon

Ändrat av Danne
Logga in för att svara
#98744 Svar: Lissabon 13 år, 5 månader sen Stoke: 0

meltic
graphgraph

Sjukt meckigt att ta sig till bra bryt utan bil. Men är hyra inget alternativ så kan man ganska enkelt ta bussen till Costa de Caparica:
153
www.tsuldotejo.pt/?page=viajar&sub=17&categoria=2&carreira=877&idioma=2
161
www.tsuldotejo.pt/?page=viajar&sub=17&categoria=2&carreira=882&idioma=2

Eller tåget till Carcavelos (ligger på vägen ut mot Cascais), då hoppar du rakt ut på stranden nästan.

Bräda går att hyra med säkerhet i en av surfbutikerna, antagligen alla, som ligger nere vid Caparica "strandcentrum". Försökte peka ut butiken i fråga på google maps men var för trög för att kunna länka.

Guincho är riktigt fint men blåser sönder av den minsta felriktning.

Logga in för att svara
#98748 Svar: Lissabon 13 år, 5 månader sen Stoke: 8

tobbe
graphgraph

Kul att du e i europas vackraste stad.

Enklast för dig om du vill slippa hyra bil, vilket är förståligt om du bor inne i stan i lissabon, är att ta tunnelbanan, blå linje till praca de espanha, när du kommer upp ser du en stor busshållplats, fråga folk efter bussen till costa da caparica. Den går ca 2 ggr i timman och tar ca 30 min beroende på rusning, och tar dig till stranden.

Där finns ca 5 surfbutiker och de hyrde för några år sedan ut brädor.

bryten längs cascaiskusten kräver lite speciellt swell och extremt crowded när de funkar, de lär vara ännu mer crowded nu med alla arbetslöshet därnere.

Ändrat av tobbe
Logga in för att svara
#98749 Svar: Lissabon 13 år, 5 månader sen Stoke: 3

Nynäs
graphgraph

Guincho och som sagt tidigare cascais enkelt med tåg,,går att hyra bräda på stranden helt ok, surfat med medlemmarna ur ramstine där ..dom sög

Logga in för att svara
#98776 Svar: Lissabon 13 år, 5 månader sen Stoke: 4

Danne E
graphgraph

Super tack för alla svar!!! Blev Carcavelos tillslut dock var det minsta dom hade att hyra ut på hela stranden en nsp funbord 7,2, inte riktigt vad man vill ha på ett riktigt snabbt beachbreak. Dock en riktigt fin våg tur att man inte kan språket så man slipper höra fula ord, he he he. Skall försöka ta mig över bron men det är tydligen generalstrejk imorgon så inga bussar, tåg, båtar you name it kommer att gå... Kanske fredag??

Perace från Lissabon

Logga in för att svara
#98777 Svar: Lissabon 13 år, 5 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

Ooh carcavelos! riktigt nice strand asså!

fan man är ju inte alls avis på dig haha

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!