Facebook data

1
Surf på teneriffa
#9879 Surf på teneriffa 18 år, 2 månader sen Stoke: 5

Rehnso
graphgraph

Tja,

Ska dra ner på söndag med flickvän o svärföräldrar. Jag har kollat runt på nätet för att kolla om det går att surfa. Har hittat en del ställen, bl a ett som heter "el conquistador" och ligger 500 m ifrån vårt hotell, mitt i Playa de las Américas på södkusten. Skulle det funka vore det smooth..

Någon som vet någon om surfet därnere?

Mvh Rehnso

Logga in för att svara
#9885 Svar: Surf på teneriffa 18 år, 2 månader sen Stoke: 3

Nynäs
graphgraph

va nere för nån vecka sedan.. surfade mellan diskot "Metropolis" (tror det hette så) och burger king . finns ok standbryt i närheten
Typ sten botten jag körde varannan gång med rev dojer.. rekomenderas men det e ju så skööönt utan.
Lokals... sådär alla jag träffa va trevliga ... såg en snubbe bli spöad av tre andra... men det kan ju varit vad som helst!
jag körde i trasig 3-2 som dom flesta .. nån enstaka i bordis
Ta det lungt och släpp några vågor och allt e hur cill som helst .jag tyckte det va super!!
Veckan jag va där bjöd på axel till ricktig dubbel gubbe.. som va lite stort för mig... bäst och minst folk på morron..

Logga in för att svara
#9904 Svar: Surf på teneriffa 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

spanjorena är ju ganska heta och räkna med att öbor är hetare. glöm dom bästa sett vågorna och ta det chill. har själv surfat Menorcas östkust.och det var mer eller mindre en ganska icke gästvänlig upplevelse.

Logga in för att svara
#9909 Svar: Surf på teneriffa 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

marre_k
graphgraph

paddla inte ut på La Izquierda iallafall. jag och christian gjorde det. Det slutade att de gav sig på mig för jag var mindre än chris. De vill gärna ha det brytet själva... Men runt las americas finns många andra bra bryt, sen kan du ju åka norröver om du vill ha större vågor och mindre folk, bukten kring bajamar är riktigt bra med många bryt...

Logga in för att svara
#9934 Svar: Surf på teneriffa 18 år, 2 månader sen Stoke: 5

Rehnso
graphgraph

Tack för tipsen!!

Logga in för att svara
#9961 Svar: Surf på teneriffa 18 år, 2 månader sen Stoke: 10

PontusGrafström
graphgraph

var dar 2 sommrar i rad for typ 4 ar sedan.. det galler som sagt att ta det coolt i borjan.. snacka lite me de som verkar coola.. typ som pa alla stallen om man sager sa..
var dock nara att aka pa den men klarade mig for att en engelsman kande localsen och typ skyddade mig.. detta var utanfor discot..
jag frank a fabbe surfade mestadels typ rakt utanfor donken (mcdonalds).. har du det i ryggen sa ar det snett at hoger ut i vattnet.. inte lika tung lokalism + att en riktigt fin vanster oppnar upp sig nar det ar fint.. jag skulle rekomendera revskor pga alla jaaavla sjoborrar.. hade inga for tillfallet nar vi var dar och mina fotter var svartprickiga som pippi langstrumps hast ne helst seriost, anvad dojjer om du inte ar riktigt hardcore.. hehe!

lycka till!

Logga in för att svara
#10171 Svar: Surf på teneriffa 18 år, 2 månader sen Stoke: 5

Rehnso
graphgraph

Hejsan,

Tillbaka i Sverige. Jag blev positivt överaskad över surfet därnere. La Izquierda, eller Spanish Left som det även kallas var en riktigt grym våg. Fast givetvis så paddlade jag inte ut där. Däremot surfade jag hela tiden på stället mellan Spanish Left och El Conquistador. Det hette El Cartel och var soft för mig som är halvnybörjare. Hade 7 mms skor, så revet var lugnt. Kommer lätt att dra tillbaka dit!!

Logga in för att svara
#10172 Svar: Surf på teneriffa 18 år, 2 månader sen Stoke: 5

Rehnso
graphgraph

Logga in för att svara
#10173 Svar: Surf på teneriffa 18 år, 2 månader sen Stoke: 5

Rehnso
graphgraph

Logga in för att svara
#10174 Svar: Surf på teneriffa 18 år, 2 månader sen Stoke: 5

Rehnso
graphgraph

Haha!!! Trodde att man kunde posta flera bilder samtidigt..... tydligen inte. Jaja, här ser ni några bilder från Spanish Left och El Cartel.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!